Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare hyggelig!  Unnskyld at jeg formulerte meg frekt 😆

Anonymkode: 5b7ee...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår vel at det gjelder ut ammeperioden når det ikke står noen begrensning? Man må dokumentere med legeerklæring eller erklæring fra jordmor at man fortsatt ammer, dersom arbeidsgiver ber om det.

"Hovedtariffavtalen på KS-området § 8 punkt 8.3.4 gir arbeidstaker som ammer rett til fri med lønn i inntil to timer per dag. I KS sin tariffavtale får kvinner som ammer fri etter denne paragrafen så lenge hun ammer. Arbeidsgiver kan be om å få bekreftelse fra lege/helsestasjon om at hun faktisk ammer."

Sitatet er herfra: https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/sporsmal-og-svar/foreldrepermisjon/

Oi, så man kan få betalt fri 2 timer hver dag i f.eks 5 år, bare man holder ungen på puppen? Generøst... unøvendig generøst synes jeg! Det burde være stopp på 18 eller 24 mnd max. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig!  Unnskyld at jeg formulerte meg frekt 😆

Tok det ikke sånn i det hele tatt😁 jeg er bare glad for å ha noe å slå i bordet med til min arveidsgiver jeg. Jeg har blitt møtt med at ‘dette gjelder bare til 12 mnd...’

Anonymkode: aa656...df3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det skal være så forskjellig. :/ Hos oss har alle individuelle arbeidsplaner og bundet tid er 31t i uka. Jobber i en fattig kommune, men har sterk fagforening ihvertfall. Hvordan er fagforeningen hos dere? Jeg ville definitivt tatt dette opp med tillitsvalgt. Det er ikke ditt ansvar at de ikke får det til å gå opp, det må ledelsen ordne opp i. 

Anonymkode: b63af...fb4

Vi har ikke tariff. Ingen tør å klage da det er en liten arbeidsplass med lite toleranse for "paragrafryttere". 

Anonymkode: a5a70...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...