Gå til innhold

Hvor lenge leide du før du kjøpte ditt eget hus\leilighet ?

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Jeg leide i 12 år før jeg kjøpte min egen leilighet. 

Dette spørsmålet er bare til dere som har leid og nå eier. 

Endret av Balian de Ibelin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 år, skal kjøpe iløpet av året her, det gledes! :nori:

Anonymkode: 552b5...48d

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Leide i 5 år før jeg kjøpte.

Skrevet

8-9 år tror jeg. 

Skrevet

Jeg leier nok for evig tid. For dyrt å kjøpe. :)

• Liker 7
Skrevet

Leide mens jeg gikk på skole og jobbet, kanskje 10 år. Så kjøpte vi bolig, jeg mistet jobben og måtte selge etter å ha eid i 3—4 år pga oljekrisa. Solgte med tap og må nå leie igjen. 

Anonymkode: 0a362...775

Skrevet (endret)

Jeg tenkte rett og slett ikke noe særlig over dette med å kjøpe noe eget. Jeg var helt fornøyd med å leie i mange år, det var rett og slett en boligform. Helt vanlig.

Jeg var 32 da jeg og samboeren min, som jeg bodde hos i hans (første) ettroms-leilighet, bestemte oss for å flytte og kjøpe rekkehusleilighet sammen et nytt sted.  Senere samme år, bestemte vi oss for å begynne og prøve å bli gravide. Det passet bra da vi hadde kjøpt oss noe eget som var stort nok.

Siden den gang har jeg eid bolig, ca 18 år er gått.

Endret av Million
Skrevet (endret)

I underkant av 1 år. Så kjøpte jeg blokkleilighet, og nå 3,5 år senere har vi kjøpt enebolig :)

Endret av TMB
Skrevet

Leide ikke. Bodde hjemme til jeg var 22, så kjøpte jeg leilighet med arv etter besteforeldre (0 i lån).

Skrevet

Leide fra jeg var 18-23. Deretter kjøpte jeg først leilighet, så oppgraderte vi med rekkehus da jeg var 30.

Anonymkode: f14b5...cd0

Skrevet

Leide de første 5 årene etter at jeg begynte i første fulltidsjobb.

Siden har jeg eid.

Anonymkode: 4e94a...a61

Skrevet

Andre som føler at de leier for evig tid? :fnise:. Jeg har leid her i 8 år nå ;) . Er dyrt å kjøpe leilighet alene når man er singel mor. 

• Liker 3
Skrevet

Flyttet hjemmefra da jeg var 16, leid 7 forskjellige boliger i 4 byer frem til jeg kjøpte da jeg var 31.

Anonymkode: 804ae...ffc

Skrevet

Leide i 5 år før jeg kjøpte ett år etter jeg var ferdig med studiene og hadde begynt å jobbe.

Anonymkode: 2fa72...1b1

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Leide i 2 år før boligkjøp.

Skrevet

Jeg leide ett år på studenthybel. Da jeg så meg om etter noe bedre kom tanken på å kjøpe. Leieprisene var høye om man skulle bo nær skolen, samtidig var jeg ganske sikker på at boligprisene fortsatt skulle opp, og det var stadig rimelige leiligheter til salgs i et borettslag rett ved skolen. Dette er 15 år siden, så bankene stilte ikke så høye krav. Jeg hadde oppsparte midler (fra dåp, konfirmasjon, sommerjobb og bursdager opp gjennom), banken hadde tru på utdannelsen min og at jeg hadde vist evnen til å spare, og jeg leide ut et rom til en venninne som gjorde at jeg bodde "gratis". Så ble boligeier 20 år gammel, og har eid bolig siden det. 

Anonymkode: d0f7a...9b9

Skrevet

Leide i 5 år, fra jeg var 20-25. Studerte, så jeg hadde ikke noen mulighet til å spare opp noen EK. Var heldig å ha en kjæreste å kjøpe sammen med og foreldre som hjalp oss innpå. 

Anonymkode: 8e709...2e9

Skrevet

Har leid i 13 år og har kjøpt leilighet dette året. 😁 Glad for å endelig kunne betale inn til meg selv har brukt over 800000 på husleie de siste 6 årene.🤤

Skrevet

Leide fra jeg var 18-24 år, da kjøpte jeg hus. 

Anonymkode: af944...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...