Gå til innhold

Hvilken rase har du, og hvorfor akkurat den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg en Alaskan Malamute tispe på ti uker, hun er selvfølgelig verdens skjønneste!

Valgte henne fordi jeg er aktiv bruker av naturen. Vil bruke henne til trekk og kløv og turkamerat. Samt agility, bruks og blodspor. Har lyst til å prøve iallefall. Og valgte også henne pga gemyttet, de liker alle mennesker, elsker unger, og føler seg hjemme overalt. Passer bra siden jeg farter mye. De er selvstendige og modige og det finnes nesten ingen nervøse individer. Dette var viktig for meg siden jeg har hatt en nervøs hund, og det kan være ganske slitsomt.

Få høre dere da, hvilken og hvorfor akkurat den rasen?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Blanding av bordercollie og flct labrador.. Ikke noe spesiell grunn egentlig

Skrevet

Vi har en "schlabrador" (schæfer/labrador) - han fikk vi fra FOD, og valgte ikke ut i fra rase.

Gjest Anonymous
Skrevet

vi har en jack russell terrier. Jeg er vant med store hunder, men bor i byen. jrt er en stor hund i en liten kropp.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg har en irsk setter, og han var faktisk omplasseringshund. Bodde på en kennel som drev oppdrett, og jeg var i en fase hvor jeg elsket fuglehunder. Det viste seg å ikke være en fase, hehe, så min neste hund (han begynner å bli gammel) skal være en gordon setter som skal brukes på jakt :)

Så derfor har jeg setter/skal ha setter, fordi jeg trenger en langbeint frisk skapning som kan være med i fjellet og finne fugl for meg! Og så er de jo så uendelig koselige å ha i hus :) ekte sofahunder!

Skrevet

En tibetansk terrier, eller tasmansk djevel. Jeg valgte ut fra en hund jeg kjente, men dessverre ikke fra samme oppdretter. Vi har en nydelig reddhare som angriper alt annet av hunder og bjeffer på alt av mennesker...

Men vi er jo glad i den allikevel, det er det som er så forbasket...

Skrevet

Jeg har hatt 2 Schæfere.

En vakker dag skal jeg ha meg en schæfer igjen.

Dette er vakre hunder.

Tror min elsk på denne type hund kom allerede som liten.

Mormoren min hadde en, og vi var bestevenner! :wink:

Skrevet

Har Leonberger. Det er vakre, staselige, snille og godlynte bamser. Rolig i gemytt og kropp, men utholdende i arbeid.

Skrevet

Akkuratt nå har vi en DOGO CANARIO, det er en rolig og bedaglig hund inne og leken og litt aktiv ute.

Men ho er egetlig litt for stor, da.

Skrevet

Vi har en Cairn terrier. :)

Vi valgte Cairn fordi:

*Den er hengiven mot familien, elsker å leke med barn og å treffe nye folk og dyr.

*Den er liten og grei i størrelsen. (så han kan ligge på fanget uten at vi blir knust, og bilburet hans fyller ikke opp halve bilen).

*Den er inteligent og lærevillig.

*Trenger akkurat passe mosjon.

*Er nærmest røytefri, om man napper den jevnlig.

*Cairn terrieren er kvikk og våken, energisk, modig og hardfør. Den er uredd, glad og selvsikker, men aldri aggressiv.

*De varsler om farer, fanger skadedyr og står gjerne i mellom deg og en sint okse. Den liker ikke å slåss og vil derfor ikke utfordre til slåsskamp, men den holder på sin rett og kan på ingen måte kalles feig. Den bjeffer ikke så mye, men vil advare mot inntrengere.

*Den er utrolig søt :hjerte:

Alt dette til sammen, gjorde valget enkelt for oss.

Skrevet

Jeg har en langhår standard Dachs, har hatt flere av sorten og elsker den rasen. Har i perioder vært ganske så aktiv innenfor utstilling og sporkonkuranse.

Og så har jeg en Border Collie som er en omplaseringshund. Utrolig flott hund og utrolig snill :-)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Åååh jeg liker langhåret dachs.. :)

Jeg pleier å si de er som en irsk setter med korte bein!

Skrevet

Så bra da Ninakanin:-)

Det er utrolig skjønne hunder. Hun som jeg har nå snakker til meg når det er noe hun vil ha. Folk som hører henne holder på å flire seg ihel for hun fører en lang samtale med meg :-)

Hun føler seg også som den store sjefen i huset, ingen må tro at hun gjør noe som helst som hun ikke vil gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Åge var veldig fin! Men nå er jo jeg svak for jrt da...

Skrevet

Jeg har drewer og golden retriver jeg. golden retriveren er 11 uker og det er full fart hele dagen...

hvorfor vi valgte akkurat de hunderasene.... tja.. Drewer pga at mannen min driver med jakt og golden fordi jeg ville ha en skikkelig familiehund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...