Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Bør man veksle inn litt penger å ha med seg når man skal ut å reise? Jeg skal til New York og lurer på om jeg skal gå i banken å veksle inn 500 kr. Går man bare i banken og sier man vil veksle inn i amerikanske dollar da? :oops:
ivanka Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 du bør alltid ha med deg litt kontanter i lokal valuta når du skal reise! ja, du går i banken eller på posten og sier du vil veksle.
Veslejenta Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Skal du ha 500 norske kroner i amerikanske dollar ville jeg ordnet det på Gardemoen. For det første sparer du tid ved at du slipper å måtte stikke i banken, i tillegg sparer du antageligvis på gebyret også. Mange banker tar ca 50 kroner for egne kunder og 100 kroner for ikke kunder i gebyr. Valutaminibankene til Nordea tror jeg tar 20 kroner i gebyr. De ligger i ankomsthallen, 1 etasje.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 De ligger i ankomsthallen, 1 etasje. Og i avgangshallen, rett ved siden av kontrollen.
Cronos Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 Flere minibanker i Oslo har valutauttak. Bl.a. DnB på Aker Brygge.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg med å veksle på forhånd. Jeg gjør det hvertfall aldri. Har aldri vært på en flyplass uten minibank. Så jeg tar ut penger på flyplassen. Så slipper jeg å tenke på å få dårlig kurs og vekslingsgebyrer osv. (har ikke gebyr ved uttak på visa kortet mitt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå