Gå til innhold

Haster spørsmål om hair extensions

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått tilbud om å være modell for kursing av frisører i hair extensions, dvs jeg får det gratis når det vanligvis koster mange tusen. (gjøres av erfaren frisør)
Det er denne uken og jeg må si fra i morgen ja eller nei!
Har aldri hatt det før og lurer på tre ting:

1) Kjenner man det godt i hodebunnen når man sover, eller strammer/lugger festene på noe vis? Det er tapeextensions
2) Hvordan blender det seg inn i mitt naturlige hår? jeg har veldig porøst og tynt hår, ikke glatt og fint sånn som extensions er, betyr det at jeg må bruke rettetang hver dag på mitt eget hår for at det skal blende seg, eller trenger man ikke det? Frykter at man kan se at det er forskjellige lag med hår pga hårkonsistensen er forskjellig fra mitt ekte til det falske
3) Kan man ha det i høy hestehale uten at festene synes? har litt lite hår i vikene om det har noe å si

Håper på svar! Kan liksom ikke kontakte frisøren nå å spørre så sent på kvelden og vet ikke om hun ser det heller for har bare facebook profilen hennes.

Anonymkode: bd2e5...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilleggsspørsmål :
4) Vil det slite veldig på håret? Vil det håret jeg prøver å gro ut i vikene nå bli revet ut igjen og mitt naturlige hår bli enda tynnere? Tenker bare å ha det i noen måneder, og ikke fortsette å fylle på hår.
5) jeg kunne tenkt meg å ha extensions med bølger i, men hvordan kan jeg blende mitt naturlige hår med det, må jeg krølle håret hver dag? Er det det de med bølgete extensions også gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken festemetode som brukes og hvilken hårtype som brukes. 
Frisøren vil nok gjøre vurdering på metode/type for å gjøre det så "usynlig" som mulig at man har extensions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet de fleste typer extensions som er på markedet :)

1) Extensions som er festet riktig legger du ikke merke til etter noen få dager. De første dagene føles det litt tungt og rart, men så venner du deg til det. Eneste er at håret blir VELDIG tungt når du dusjer 🤣

2) Jeg har samme type hår som deg, nordisk hår med litt fall. Har alltid hatt rett extensions og det har blendet fint med mitt hår. Har ikke trengt å bruke rettetang daglig. Extensionshåret har fått litt naturlig fall sammen med mitt eget hår og jeg har bare rettet det om jeg har skullet noe spesielt. 

3) Sånn som mine extensions har vært festet har jeg ikke kunnet ha håret i høy hestehale. Du kan jo spørre frisøren om det er mulig å feste håret slik at du kan ha håret opp.

4) Extensions sliter alltid. Dersom du er flink til å følge frisørens anbefalinger så sliter det mindre. Tape er det som har slitt minst på mitt hår. Du må nok regne med å flytte håret etter 4-6 uker da ditt eget hår vokser (og dermed flytter jo extensionen seg også). Når du tar ut extensionsen så føler du helt seriøst at håret ditt er fullstendig ødelagt! Det er en helt grusom følelse! MEN husk at dette bare er fordi du er vant til å ha så mye hår og plutselig har du bare en brøkdel igjen, så ikke få sjokk :P 

5) Bølgete extensions har jeg ikke testet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Hvor lang tid tar det ca å sette på tape extensions?

Hun frisøren mente det ikke ville slite på håret...

Sirah angående svaret ditt på nr 4, når man tar ut extensionene, er det kun pga overgangen og kontrasten fra mye til lite hår at man føler håret er ødelagt og får litt sjokk, eller har man mindre hår og faktisk mer ødelagt enn i utgangspunktet fra før man satte inn extensions? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...