AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Del Skrevet 27. februar 2018 Livet handler om å gjøre andre til lags og å få dem til å like deg. I skolen må du imponere lærere. Disse gir deg karakterer etter hvor mye de liker deg og hvor flink du er til å huske. Basert på dette kan du komme deg inn på en videregående linje. Der du igjen må gjøre andre til lags og imponere dem. Alt ettersom, om du går videre eller om du nå skal få deg jobb. Må du imponere andre for å komme deg noe sted. I jobben må du igjen imponere andre. De må dømme deg. Livet handler om å bli dømt. Det handler om å imponere og jeg hater det! Bare noen helt få kan leve livet uten å bli dømt og hele tiden gjøre seg til. Falskhet. Selv kjærligheten er et spill der du skal gjøre deg flott for andre. For menn må de gjøre personligheten til og pynte seg. For jenter gjør de seg fine utenpå og gir seg ut som svake, fnisende. For å få mannen til å tro at: "jeg trenger deg, viss du blir i la med meg vil jeg derfor være lojal". Dette samfunnet er virkelig tungt! Anonymkode: bab90...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Del Skrevet 27. februar 2018 Skjønner det er lett å se det sånn når en står i ett skoleløp (antar det. Sorry om det er feil) Jeg husker det som ganske demotiverende og meningsløst på ungdomskolen og på videregående. Da mye av kunnskapen jeg skulle bevise meg med var meg uinteressant og meningsløs. Det er også ett veldig så press. med alt for mange fag og oppgaver og prøver om ting en ikke bryr seg om men som skal avgjøre resten av livet. det er noe drit. Jeg var stressa på grensen til å knekke. Det hjalp på universitetet hvor jeg mer valgte det jeg ville lære selv. Og da jeg valgte slutte og begynne med jobben jeg ville ha. Trives i. Lavstatus, men mitt valg. jeg har også skjønt at det går an å få venner og kjæreste ved å være seg selv. Det går faktisk det. Det er skummelt først, men så veldig deilig siden. Jeg gidder ikke lenger være noen andre for å bli likt. Og under over alle under, etter noen års arbeid med saken og leten har jeg vennene jeg vil ha. Gode venner. Som jeg slapper av med. Kjæreste vil jeg ikke ha nå. Du virker overveldet og nesten noe deprimert (beklager om jeg igjen antar for mye) Ville bare si at dett går an å få ett liv hvor en ikke lenger skal leve for andre og imponere, som du sier. Når en har kommet gjennom skolemølla og finner en plass en kan trives med selv. Voksenlivet er ganske så fint når en bare har landa litt Anonymkode: 8925d...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Del Skrevet 27. februar 2018 Neida, livet handler virkelig ikke om det, men det er sånn samfunnet hjernevasker oss til å tro at livet handler om! Ikke la deg fange i fella. Det er en grunn til at psykiske lidelser og sykdomstall bare øker og øker! Livet handler om å være glad og leve harmonisk uansett hva det skulle innebære, og å bli kjent med sin egen sjel. Samme hva andre måtte syntes eller tenke! Anonymkode: 90d67...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Del Skrevet 27. februar 2018 Livet mitt ble definitivt bedre etter jeg sluttet å gjøre hva andre vil for at de skulle like meg. Nå liker jeg meg selv mye bedre og ekte venner liker meg bedre også. Anbefales! Anonymkode: 2763d...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå