Gå til innhold

Stranda og bikini og badedrakt og flauhet og skam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du badedrakt eller bikini når du er på stranda? Er det mere kaldt å bruke badedrakt enn bikini hver gang man bader? Om det tar lengre tid å tørke når det er mere stoff på selve kroppen.

Grunnen til jeg spør er at jeg er så sjenert og flau over kroppen min og hater å gå i så lite klær men samtidig elsker jeg å bade og å være på stranda. Veldig upraktisk da jeg bor ganske så sentralt med mange folk overalt der det er badevann her jeg bor. Samtidig er jeg en frysepinn som fryser fort med vått badetøy. Føler meg mer vell i badedrakt men orker ikke å fryse siden da er hele magen og mesteparten på ryggen våt i lang tid før den tørker. 

Brukte alltid bikini før siden jeg synes det er så kaldt å vente på å bli tørr. Orker ikke å skifte da jeg er livredd for å miste klærne mens jeg skifter. Skifter ikke selv om jeg skal hjem heller men tar bare på meg klær utenpå. Vil ikke risikere at noen skal se noe hvis jeg skifter der og det tør jeg ikke uansett hvordan så det blir utelukket helt. Kan ikke skifte på do heller siden den er supertrangt i en sånn plastdo ute.

Hva bruker dere? Og er det stor forskjell å bruke bikini eller badedrakt på det å føle seg kald etter badetur. Jeg bader ofte mens jeg er på stranda og opp får å tørke meg i sola og helt til jeg er varm så ut i vannet igjen så det blir mye enten eller. Enten superkald til supervarm også ute i kalde vannet igjen så skifting orker jeg ikke.

Vil ha på meg mest mulig tøy samtidig bli minst mulig kald uten skifting.

Anonymkode: 14d5b...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sjenert og flau over kroppen?

Anonymkode: 0fed6...01d

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker enten det ene eller det andre, og har den selvsagt aldri på meg til den tørker i Norge. Bh hampes fint av i offentligheten (absolutt alle mennesker har nemlig pupper), truse tar du av bak et håndkle. Om noe mistes: 100% av Norges befolkning har kropp. Så lenge den funker til formålet så er du på lista over folk som har hatt flaks er i livet og bør ni-nyte synet av deg selv i speilet. :nigo: 

Anonymkode: 6acd9...43b

• Liker 3
Skrevet

Jeg varierer, mest fordi det er så mange fine varianter av både bikini og badedrakt. Jeg har aldri vært blant de som kjører utringningen til navlen og kort skjørt. Men på stranda blir det noe annet - der går jo alle rundt i badetøy uansett kropp. 

Men å bade uten å skifte gjør jeg sjeldent. I alle fall ikke i Norge. Normalt bare i land der det er over 30 grader også i skyggen, og man er varm hele tiden, men heller ikke der takler jeg våt underdel. Tar med meg noen skift, og henger den våte til tørk i sola. 

Anonymkode: d4e30...750

Skrevet

Synes ikke du burde skammes over å gå i bikini. Hvorfor lar du deg hemme av hva andre kanskje tenker? Bare fordi man kanskje har litt mer fett på kroppen enn de andre så burde en ikke føle at man ikke kan bade i det man vil..

Anonymkode: b2352...545

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det stor forskjell på det å bade i bikini vs. badedrakt når man kun tenker på at man blir mere kald?

Anonymkode: 14d5b...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Ta med noe du kan bruke over badedrakten om du blir kald. Genser, stor t-skjorte eller noe. Surr deg inn i et stort håndkle og kos deg med noe å lese på og noe mat. Det tar jo uansett ikke så lang tid å tørke når det er varm sol. Bruker både bikini og badedrakt etter det jeg føler for, og har alltid med stort og tykt håndkle for etter bading så jeg kan varme meg opp.

Anonymkode: 47360...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Man blir kaldere i badedrakt. Rull den ned til en truse og ta evt på tørr overdel. Eller skift! Skifting under skjørt/sommerkjole er ingen heksekunst. Ikke under håndkle heller, men under kjole er det i allefall lett. Overdeler skifter du jo bare ved å ta den ene utenpå den andre, hvis du gidder. Jeg gidder ikke. Pupper er ikke sånfarlig. 

Anonymkode: a6445...6db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5a979345aae4b_mattlucas.jpg.54baba9974a6fa85d761a4ee36fe0422.jpg

Hvis han tør, hvorfor skal ikke du tørre??????? Det er jo ingen som bryr seg, og de som bryr seg er folk uten liv.

Anonymkode: 157bd...7ab

AnonymBruker
Skrevet

Det er kaldere med badedrakt fordi det er et større plagg, blir det samme som å bade med bikini vs. bade med tskjorte over. Men det går an å ta med et ekstra sett bikini eller badedrakt som man skifter til når man har badet.

Anonymkode: c94ba...056

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, prøv å ikke være flau over deg selv. Prøv å ikke vær så opptatt av kropp. Gi litt blaffen, generelt! Men, badedrakt vil selvsagt skjule mer, hvis du ønsker det. 

Anonymkode: c2d11...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...