AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Tenker å reise 5-7 dager på storbyferie. Har veldig lyst til å dra til Paris, men jeg og mannen min klarer ikke å få ferie sammen før i slutten av juli/begynnelsen av august. Tenker at Paris kanskje ikke er helt optimalt da, har alltid hørt at Paris er best vår/høst. Vurderer derfor Barcelona i stedet, siden man der har mulighet for litt strandliv dersom det er veldig varmt. Noen innspill/erfaringer? ☺ Anonymkode: b23f8...259
funginger Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Tipper Barcelona er grusomt varmt i august. Store deler av Europa har også sommerferie i august, så det kan være noe å ta hensyn til.
Christiane_W Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Paris er veldig varmt både i juli og august. Den største dealbreakeren for meg er at det er MYE turister der i den perioden. Joda, jeg er turist selv, men synes det er fryktelig kjedelig å være omringet av andre turister hele tiden når jeg er på tur. Paris er flott både vår og høst. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Barcelona er veldig varmt om sommeren, med høy luftfuktighet, men hvis man bruker mest tid på stranden går det greit. Paris kan være varmt om sommeren også, men jeg har klart meg veldig fint de to gangene jeg har vært der om sommeren!, og jeg er veldig sensitiv for varme. Kanskje jeg var heldig. Temperaturmessig er definitivt Paris bedre enn Barcelona om sommeren. Anonymkode: ff6ad...f23
T-Rex Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Det er en grunn til at pariserne flykter ut til havet om sommeren. For eksempel er mange av de beste, autentiske restaurantene stengt i den varmeste perioden. Drar dere til Paris i juli/august likevel, så sørg for å få et rom med airconditioning. Hva med å dra dit pariserne drar, til den franske kysten? Det er garantert dyrt, men sikkert en opplevelse (som jeg i grunnen kan tenke meg selv).
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Både Paris og Barcelona er grusomt varme byer om sommeren. Jeg ville aldri dratt på storbyferie på den tiden av året, men jeg ville helt klart valgt Barcelona hvis jeg måtte velge mellom de to. Da har du i det minste mulighet for strandliv. Jeg har vært i Paris før på den tiden av året, og det var rett og slett grusomt Anonymkode: 3472f...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå