Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Når begynte din hannhund å løfte på beinet når han tisset? Anthon startet i går, og fulgte opp i dag. Ikke hver gang, men han løfter beinet høøøøøyt opp og skvetter i vei!
Gjest Ninakanin Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Haha gratulerer! Tipper du er en stolt hundemamma Men..kan hende han er en litt dominant og tøff liten kar? Blir spennende å se hvem han "blir" som voksen!
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 Min er 1 år og har ikke løftet på beinet enda :-(
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Som jrt flest er han liten, men skjønner det ikke helt selv. han er svært sosial og henger etter de større hundene i parken. Der plukker han vel opp en ting eller to . Han er hverken dominant eller underkastende. Midt i mellom vil jeg si. Men siden han er minst i str ennå, så er det jo naturlig at han er "svakest". Han har noen "jokke"-dragninger, men jeg er på ham på det. Vil ikke ha en hund som hele tiden skal dominere. Noen ganger lar de andre hundene ham dominere, men det er en gang i blant. Men han er ingen pyse og sier i fra når nok er nok. Nå skal det sies at han løftet benet en gang i går og en gang i dag. Resten av turene i dag har han blitt stående og tisse. Men stolt er jeg lell!!!!
Gjest Betty Boop Skrevet 14. februar 2005 #5 Skrevet 14. februar 2005 Vofsen min var vel ca. 9 måneder... Men han er særs lite dominerende, han legger seg på rygg for alle han møter - og det synes jeg egentlig er greit, jeg har enda til gode at han kommer i slåsskamp!
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2005 #6 Skrevet 14. februar 2005 Tror nok, Hannemor, at du heller burde ta høyde for at du har fått ett eksemplar med mye testosteron enn at han har sett andre hannhunder løfter på beinet.
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #7 Skrevet 14. februar 2005 Tvi tvi for at det ikke er tilfelle . Har bare gjort det to ganger (i går og i dag)...
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2005 #8 Skrevet 14. februar 2005 Hannemor Finn det du kan finne av dokumentasjon på dominans og lederskap............ mye du kan forebygge nå og det ER verdt det - mange problemstillinger du kan unngå ved å avlede i start istedetfor problemtakling senere... Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #9 Skrevet 14. februar 2005 Takk for råd Gjesta. Han løftet benet for tredje gang i parken nå på kveldsturen... Vi har ikke en veldig dominant hund. I hvertfall ikke ennå. Han er rolig inne, men leker ute. Ofte får han nok fordi alle andre er så mye større og sterkere enn ham. Han hører godt og lyder navn, kommer på innkalling (selv i lek med andre hunder), overser hunder og mennesker når jeg kaller på ham. Mange faktorer som sier at han ikke er dominant. MEN, han er en liten tøffing som holder ut lenge i lek med andre hunder. Vel og merke ute. Vi er obs på at vi har en liten hannterrier, så lek er forbeholdt utendørs. Synes vi har en rolig og harmonisk, trygg hund som er godt sosialisert. Nå skal det sies at jack russell terriere er utrolig læredyktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå