Gå til innhold

Flere som bruker tatoveringer til å uttrykke indre smerte?

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

Noen av dere som har gjort noe lignende? Hva betyr deres tatoveringer for dere? Er det bare dekorasjoner eller betyr dem noe spesielt for dere?

Endret av Jegskulleønskeat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mange som bruker tatoveringer på den måten. Et ønske om å bære med seg noe de ikke klarer si, men uttrykker på den måten, eller et ønske om å vise verden noe de står for, eller kanskje som meg, en påminnelse om min verdi.

Jeg elsker at du skriver på spansk. Jeg hadde et kjæledyr som het Esperanza (som jeg fikk da jeg var i en krise), og på min arm står det følgende: Nada me puede separar del amor de Dios (ingenting kan skille meg fra Guds kjærlighet). Jeg har en stor og personlig grunn til å skrive akkurat det.

Er du latino forresten, eller bare glad i spansk?

Jeg planlegger en ny tatovering. Et symbol som betyr mye for meg.

Syns tatoveringene dine høres nydelige ut. Elsket "fighteren" din :)

Anonymkode: 09c5f...f87

Skrevet

Har en tatovering som representerer alt det vonde i livet. Men du gjetter det ikke ved å se på den. Den har en standard betydning og en personlig betydning. Typ kjent quote fra en tv serie. De som er fan ser at det er fra den serien og hva slags betydning den hadde i serien. Men de ser ikke min personlige betydning, om du forstår. 

Har også en som representerer det gode i livet. Samme som over. 

For meg er de to nok. Ønsker ikke å pakke full kroppen med ting som minner meg om det som gjør vondt. Blir litt... for å ikke høres helt kald ut; litt oppmerksomhets syk og virker som at man kun fokuserer på det vonde. 

Anonymkode: c8aae...525

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mange som bruker tatoveringer på den måten. Et ønske om å bære med seg noe de ikke klarer si, men uttrykker på den måten, eller et ønske om å vise verden noe de står for, eller kanskje som meg, en påminnelse om min verdi.

Jeg elsker at du skriver på spansk. Jeg hadde et kjæledyr som het Esperanza (som jeg fikk da jeg var i en krise), og på min arm står det følgende: Nada me puede separar del amor de Dios (ingenting kan skille meg fra Guds kjærlighet). Jeg har en stor og personlig grunn til å skrive akkurat det.

Er du latino forresten, eller bare glad i spansk?

Jeg planlegger en ny tatovering. Et symbol som betyr mye for meg.

Syns tatoveringene dine høres nydelige ut. Elsket "fighteren" din :)

Takk :) Nei, er ikke latino, men snakker spansk. Nydelig dette, "Nadie me puede separar del amor de Dios". Es verdad, que nadie te quite esa verdad de tu corazón. 

Du høres ut som en veldig god person 

Skrevet
4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Takk :) Nei, er ikke latino, men snakker spansk. Nydelig dette, "Nadie me puede separar del amor de Dios". Es verdad, que nadie te quite esa verdad de tu corazón. 

Du høres ut som en veldig god person 

Tusen takk. Så gjør også jeg..... :) Og ja, bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet ditt utgår fra det. I dobbel forstand. Ønsker deg alt godt, og at ditt indre vil bli legt fra alle traumene.

Styrkeklem herfra

Skrevet

Nei jeg liker ikke tatoveringer, menneskekroppen er fin som den er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke så godt tatoveringer, hvertfall ikke skrift. Hva med å kjøpe et fint smykke som kan symbolisere hvor langt du har kommet?

Anonymkode: 6853f...7f7

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 27.2.2018 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Så gjør også jeg..... :) Og ja, bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet ditt utgår fra det. I dobbel forstand. Ønsker deg alt godt, og at ditt indre vil bli legt fra alle traumene.

Styrkeklem herfra

Tusen takk. Ønsker deg alt det beste også. 

Kanskje jeg en dag blir "latina". 😜Kjæresten min er fra Latin Amerika, vært sammen i 9 mnd. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 27.2.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke så godt tatoveringer, hvertfall ikke skrift. Hva med å kjøpe et fint smykke som kan symbolisere hvor langt du har kommet?

Smykker kan forsvinne og de kan ikke vise det samme på lik måte. En tatovering vil alltid være der, den vil alltid vise noe jeg aldri må glemme: å alltid være modig, sterk, fighter og  ha håp 

Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Smykker kan forsvinne og de kan ikke vise det samme på lik måte. En tatovering vil alltid være der, den vil alltid vise noe jeg aldri må glemme: å alltid være modig, sterk, fighter og  ha håp 

Ja men dersom man må ha tatovering, syns jeg det er finest med et litt subtilt tegn, og ikke ord eller setninger. Finere med bare noe du selv forstår..

Skrevet

Tatovering som uttrykk for indre smerte er for pinglete; jeg bruker heller ufrivillig scarification.

Bonus: slipper spørsmål som "hva betyr dét der?", men må tåle "hva har skjedd med ansiktet ditt/armen din/magen din?!"

No pain, no gain.

Skrevet
16 minutter siden, Ichiko skrev:

Tatovering som uttrykk for indre smerte er for pinglete; jeg bruker heller ufrivillig scarification.

Bonus: slipper spørsmål som "hva betyr dét der?", men må tåle "hva har skjedd med ansiktet ditt/armen din/magen din?!"

No pain, no gain.

No pain, no gain, no good...

Du skriver "ufrivillig". Håper du får hjelp.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

No pain, no gain, no good...

Du skriver "ufrivillig". Håper du får hjelp.

Til hva da? :klo:

Skrevet

Mener du det er bedre å utsette seg frivillig for fysisk smerte, med varige merker, for å uttrykke indre smerte?

Eller å gjøre det beste ut av de merkene skjebnen har påført noen gjennom skader og sykdom?

"No good", du liksom - takk for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...