AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Hei, Jeg er ei ung jente på 22 år som driver og fotograferer en del på fritiden ved siden av jobb. Det har ballet på seg de siste årene og jeg har nå minst 3 oppdrag i måneden. Et oppdrag tar jeg 1500,- kroner for, da inngår det 10 behandla bilder og alle originalfilene til fritt bruk. Hvor går egentlig grensen på hobby/firma? Jeg har investert i veldig mye dyrt utstyr i 2017/2018 så vet ikke enda om jeg har gått så mye i pluss. April/mai blir vel og merke en veldig god måned for meg økonomisk da jeg skal ha mange flere oppdrag en normalt pga. konfirmasjon. Finnes det en maksgrense på hvor mye en kan tjene i året på hobby? Har hørt rykter om 50 tusen.. Håper noen vet og kan svare meg på dette da det er noe jeg har lurt på en stund :-) Anonymkode: cbb8c...c38
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Det er skattemyndighetene som til syvende og sist avgjør når man krysser skillet mellom hobby og næringsvirksomhet. http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/ny-som-naringsdrivende/Hobby-eller-naring/ Anonymkode: 05ebf...eba
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Jeg trodde grensa var på 6000,- i året jeg , men usikker på om det er grensen for hobby før man må registrere som firma, eller om det er skattefrie side-inntekter. Dette finner du nok ut av ved å sjekke nettsidene eller ringe til skatteetaten. Anonymkode: 35bd7...f52
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Så lenge du går i minus på hobbyen din, kan du ha en milliard i omsetning. Må self dokumenteres, da:-) Anonymkode: f80dd...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå