Gå til innhold

Hvor mange måneders oppsigelse er det? Hvordan skrive oppsigelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to år siden kjøpte jeg min aller første leilighet. Fra dagen jeg tok over denne leiligheten og frem til nå har jeg leid ut ene soverommet til en venninne, med tidsubestemt kontrakt. Vil det da være 3 måneders oppsigelse dersom vi ikke har skrevet noe annet i kontrakten?

For at hun skal ha god tid til å finne ny plass å bo har jeg sagt fra om at hun må flytte etter sommeren, og at jeg senere kommer til å levere en skriftlig oppsigelse. Hva skal denne oppsigelsen inneholde?

Ideelt sett vil jeg gjerne at hun bor her til starten av august. Skal jeg da levere oppsigelsen i løpet av april, og så begynner de tre månedene fra og med 1. mai? 

Setter stor pris på svar :)

Anonymkode: 76ce3...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter hva jeg har forstått, gjelder kortere oppsigelsesfrist når det er et rom i utleiers egen bolig det dreier seg om. Leste det stod 1 mnd, med mindre lengre tid var skriftlig avtalt. Du er altså grei som gir henne så god tid og så langt varsel i forveien, så hun burde ikke føle seg dårlig behandlet på noe vis.

Når det gjelder innhold i oppsigelsen, er jeg litt blank da jeg aldri har skrevet en oppsigelse av noen leieavtale fra min egen bolig. Men noe sånt kanskje: (overskrift "Oppsigelse")

"Jeg viser til vårt leieforhold, der du leier et soverom i min blokkleilighet i Storgata 14. Dette leieforholdet sies opp med virkning fra 1. april 2018, og det  er 3 (tre) måneders oppsigelsesperiode. Du må altså være flyttet ut senest 1. juli 2018. Benytter anledningen til å takke for et godt og langvarig leieforhold"

Signer med navn, dato og sted. Behold en kopi selv, og gi den andre til henne.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...