Gå til innhold

Hvordan kan jeg innrede dette soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Soverommet i leiligheten vår er det eneste rommet vi sliter skikkelig med å innrede. Rommet er av god størrelse, nesten 16 kvadrat, men det er så teit i planløsningen det er så mange kvadratmeter som går til spille. Hadde det vært mulig å legge disse kvadratmeterne til et annet rom hadde vi gjort det.....

Er det noen som har noen ideer? Sminkebordet har jeg vurdert å selge ettersom det ikke blir brukt i det hele tatt... Men jeg vet ikke hva jeg skulle hatt der heller.

28555421_10155084786067687_222084670_o.jpg

Anonymkode: 42225...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med noen forslag? 

Sminkebordet vil jeg fjerne i hovedsak fordi det ikke blir brukt, og det er i hvit høyglans. Dvs det samler støv, både på overflaten og under skuffeseksjonen..

Problemet er at det blir så store gap på hver side av sengen, som ikke blir brukt til noe som helst....

Skrevet

Er skapet lengre enn kortveggen, den på 3,60?

Skrevet

Kan klesskapet flyttes? Er det skyvedørsgarderobe? Hvordan ser den ut?

Er det hovedsoverommet, eller gjesterom?

Hvilke type stil har du?

Anonymkode: efec2...f10

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan klesskapet flyttes? Er det skyvedørsgarderobe? Hvordan ser den ut?

Er det hovedsoverommet, eller gjesterom?

Hvilke type stil har du?

Anonymkode: efec2...f10

Klesskapet er en skyvedørsgarderobe, som i tillegg til klær også inneholder røropplegg, vaskemaskin/tørketrommel, samt skittentøyskurver, så det kan nok ikke flyttes...

Det er hovedsoverommet, det eneste i leiligheten.

Jeg har litt sånn skandinavisk stil. Problemet er kanskje ikke så mye stilen, som hvilke ting jeg egentlig kan ha der. Alt virker så malplassert.....

Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Er skapet lengre enn kortveggen, den på 3,60?

Skapet er ca 75cm x 3,10 cm.

Skrevet

Jeg har sett på prospektet hvordan de som bodde her før hadde det, og de hadde kommoder langs veggen ved døren, og en kommode der sminkebordet står... Men de hadde tydeligvis også behov for masse oppbevaringsplass...

Kanskje jeg bare skal "kjøre på" med kommoder for å fylle plassen?

Skrevet

Ville satt inn skap på kortveggen ved døren. Du kan jo skyve sengen lenger ned mot vinduet, så får du plass til skap eller kommode øverst på den langveggen. 

Anonymkode: ecc89...7e1

Skrevet

Bytt plass på skrivebord og nattbord.

Anonymkode: bff09...890

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt plass på skrivebord og nattbord.

Men hva skal jeg med sminkebordet på andre siden? Da blir det jo et stort tomrom der nattbordet sto, samt sminkebordet står enda lenger inn i rommet, dvs det er enda mer ubrukelig pga enda dårligere lysforhold.. Så det blir jo litt samme greia. Masse tomrom på ene siden, og et sminkebord som ikke kan brukes på andre siden?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville satt inn skap på kortveggen ved døren. Du kan jo skyve sengen lenger ned mot vinduet, så får du plass til skap eller kommode øverst på den langveggen. 

Anonymkode: ecc89...7e1

Jeg føler at hvis jeg setter skap der så blir det veldig innestengt. Det er fint plass til å sette noe på veggen der, trenger egentlig ikke flytte senga i det hele tatt.

Men det jeg tenker på er at jeg har egentlig ikke noe behov for hverken skap eller kommoder, det er mer enn nok plass i selve klesskapet.. Det føles litt rart ut å skulle anskaffe kommoder og skap som kommer til å stå tomme. 

Skrevet

Hva med å flytte senga mot 3.60 veggen (Kanskje snu den 90 grader), sette opp en mobil skillevegg eller halv lettvegg langs 4.40 veggen og dele rommet i to mindre rom men med en åpen løsning. 

Anonymkode: 5ee8a...a57

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å flytte senga mot 3.60 veggen (Kanskje snu den 90 grader), sette opp en mobil skillevegg eller halv lettvegg langs 4.40 veggen og dele rommet i to mindre rom men med en åpen løsning. 

Anonymkode: 5ee8a...a57

Jeg hadde senga mot den 3,60 veggen en periode. Det var forsåvidt greit, men 1) det ble fryktelig liten plass mellom senga og klesskapet, så det ble ganske knotete å komme seg forbi, samt å bruke den delen av skapet som sengen "dekket" for.

Jeg kunne sikkert satt opp en lettvegg/halv skillevegg, men med lettvegg så blir jo bare halve rommet helt mørklagt og ganske trist, og den andre delen har vel fortsatt ikke noe særlig funksjon.

Beklager å virke negativ til alle løsninger... Jeg bare finner ingen måte å faktisk bruke rommet på. 

Skrevet

Må alt fylles opp da? Tenker det er bedre med litt mer fri plass enn å sette inn ting dere ikke trenger egentlig, bare for å fylle opp. 

På vårt soverom har vi hver vårt nattbord, ei dobbelseng, sengegavl, smykkeskap og en godstol (klærne er på eget walk in). Simpelt og ryddig, og ett mykt lammeskinn foran sengen for å gjøre det litt hyggeligere og varmere. 

Mitt tips er å ikke fylle opp bare for å fylle opp, bo deg litt inn og se hva du får behov for/føler passer etterhvert.

Skrevet

Hva med å lage et walk in closet el avdeling m ved å sette opp en lettvegg på 240 cm over (til høyre for) nattbordet? (Du får en 1.20 åpning til dør-partiet.)

Elle blir det for smalt?

Anonymkode: ba41d...aa1

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva med å lage et walk in closet el avdeling m ved å sette opp en lettvegg på 240 cm over (til høyre for) nattbordet? (Du får en 1.20 åpning til dør-partiet.)

Elle blir det for smalt?

Og da fjernet klesskapet.

Skrevet
1 minutt siden, Gia_ skrev:

Må alt fylles opp da? Tenker det er bedre med litt mer fri plass enn å sette inn ting dere ikke trenger egentlig, bare for å fylle opp. 

På vårt soverom har vi hver vårt nattbord, ei dobbelseng, sengegavl, smykkeskap og en godstol (klærne er på eget walk in). Simpelt og ryddig, og ett mykt lammeskinn foran sengen for å gjøre det litt hyggeligere og varmere. 

Mitt tips er å ikke fylle opp bare for å fylle opp, bo deg litt inn og se hva du får behov for/føler passer etterhvert.

Jeg har bodd her i 3 år, og har prøvd ut forskjellige layouter på rommet. Det må jo ikke fylles opp, men det plager meg rett og slett. Den tomme plassen er det første du ser når du går inn inn inngangsdøra, og vi "må" ha alle dørene i leiligheten åpne for å få lyset til å flyte igjennom, ellers blir det ganske mørkt her.

Av en eller annen grunn, siden det ikke er noe annet der, så havner det liksom alt mulig dritt der. spesielt skittentøy som bare blir liggende i en haug. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og da fjernet klesskapet.

Det hadde vært en mulighet, faktisk, dog virker det ganske tungvindt. Klesskapet har vi satt inn selv og kostet i dyre dommer. Samt vi får ikke flyttet røropplegget til vask og tørketrommel.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal jeg med sminkebordet på andre siden? Da blir det jo et stort tomrom der nattbordet sto, samt sminkebordet står enda lenger inn i rommet, dvs det er enda mer ubrukelig pga enda dårligere lysforhold.. Så det blir jo litt samme greia. Masse tomrom på ene siden, og et sminkebord som ikke kan brukes på andre siden?

Ahh. trodde vi snakket gaming. Ikke sminke. Da får du gjøre som du vil.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elle blir det for smalt?

Vi burde absolutt gjort det da vi flyttet inn. Vi var litt i tåka og bare "måtte" ha leiligheten ferdig i en fei, og tenkte oss ikke godt nok om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...