Gå til innhold

Samlivsbrudd med småbarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. 

Uten å gå alt for mye i detalj om alt her, trenger jeg tips og erfaring..

Det ser veldig ut til å gå en vei med meg og samboer, da det kun er en part av oss som ser ut til å være villige å prøve å fortsette. Veldig synd, da vi har 2 barn sammen. Eldste er 3, minste er ikke 6 mnd en gang..

Noen som vil dele erfaringer? Hvordan gjorde dere det med samvær? Hvordan blir det med permisjonen som far skal ha? Kan jeg ta over den?

Han kommer til å nærmest kreve 50/50, såpass vet jeg. Sikkert stygt av meg, men det tror jeg ikke jeg vil gå med på, ihvertfall ikke nå! Han er så avhengig av seg selv og sitt, veldig mobilavhengig, så han evner ikke å passe på andre enn seg selv. Jeg tør ikke tanken på å la han ha 50/50, rett og slett. 

Eldste er veldig pappadalt, noe som kan bli litt kinkig..? Grunnen for det tror jeg er fordi far er så opptatt med mobilen, at han savner han veldig i hverdagen. 

Usunt forbilde for unga, synes de fortjener mer! 

Noen som vil dele noen tips? Råd? Hvordan var tiden etter bruddet? 

Anonymkode: 8d2f8...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du er litt ego her, er jo like mye hans barn..

Anonymkode: 94fcf...71d

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du er litt ego her, er jo like mye hans barn..

Anonymkode: 94fcf...71d

Regner med å få litt reaksjoner på innlegget.. jeg vil ikke nekte han å se barna, men stoler ikke på han for samvær over lengre tid.

Hadde du overlatt barna dine til noen som ikke får med seg noe av det som skjer rundt seg? Det er rett og slett uforsvarlig 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Vi gikk fra hverandre da barnet var 4 mnd. Far hadde samvær hjemme hos oss 3-4 dager i uken fra etter jobb til leggetid + annenhver helg (også hjemme hos oss fra morgen til kveld). Sånn hadde vi det til barnet var 1,5 år. Da starter vi med en overnatting annenhver uke og økte sakte til flere. Nå er barnet 4 år og han har barnet fast onsdag-søndag annenhver uke i tillegg til at han henter i bhg 1-2 ganger mens jeg har barnet. 

Her hadde han pappaperm som normalt, det synes jeg veldig viktig både for far og barn. Han kom i 8 tiden og dro når barnet la seg. Han sov en del på sofaen også for å hjelpe meg med nettene. 

Unge barn har jo ikke godt av 50/50, men jeg tror det er viktig at de fortsatt får være mye med begge foreldrene. I tilfeller med så små barn er det ofte mor som må legge litt følelser til side og slippe far til. Vi har i dag en veldig trygg 4 åring som vet at både mamma og pappa elsker henne. 

Anonymkode: 4780f...0cf

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk fra hverandre da barnet var 4 mnd. Far hadde samvær hjemme hos oss 3-4 dager i uken fra etter jobb til leggetid + annenhver helg (også hjemme hos oss fra morgen til kveld). Sånn hadde vi det til barnet var 1,5 år. Da starter vi med en overnatting annenhver uke og økte sakte til flere. Nå er barnet 4 år og han har barnet fast onsdag-søndag annenhver uke i tillegg til at han henter i bhg 1-2 ganger mens jeg har barnet. 

Her hadde han pappaperm som normalt, det synes jeg veldig viktig både for far og barn. Han kom i 8 tiden og dro når barnet la seg. Han sov en del på sofaen også for å hjelpe meg med nettene. 

Unge barn har jo ikke godt av 50/50, men jeg tror det er viktig at de fortsatt får være mye med begge foreldrene. I tilfeller med så små barn er det ofte mor som må legge litt følelser til side og slippe far til. Vi har i dag en veldig trygg 4 åring som vet at både mamma og pappa elsker henne. 

Takk for svar. 

Han hadde da perm i samme hus som deg og baby? Ikke hjemme hos seg med overnattinger?

Vil jo gjerne at far og barn skal få mest mulig tid sammen, og at vi kanskje finner på ting sammen.. men jeg stoler desverre ikke på han over tid, da det desverre har skjedd for mye som han ikke har fått med seg pga avhengigheten sin..

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Han hadde da perm i samme hus som deg og baby? Ikke hjemme hos seg med overnattinger?

Vil jo gjerne at far og barn skal få mest mulig tid sammen, og at vi kanskje finner på ting sammen.. men jeg stoler desverre ikke på han over tid, da det desverre har skjedd for mye som han ikke har fått med seg pga avhengigheten sin..

Ts

For det meste var han i vårt hus siden alle babytingene var der. Ingen overnattinger uten meg før barnet var 1,5 år gammelt. Han overnattet en del hos oss da, for å gi meg litt avlastning.

Det første dere må gjøre er å ta en tur til FVK og fortelle hvordan dere ønsker det.

Dersom han bryter avtaler er det bare å gjøre det klart at du ikke er villig til å være så samarbeidsvillig. 

Hvis avhengigheten hans er så ille får han aldri 50/50 uansett.

Skrevet

Ingen andre som vil dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...