AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #21 Skrevet 27. februar 2018 Ring helsestasjon og snakk med en helsesøster. De har ofte mer peil enn legene når det gjelder babyer. De møter tross alt titalls hver dag. De har leger på helsestasjon også som du kan snakke med. Slik er det iallefall i Oslo. Usikker på om det er likt tilbud der du bor. Klør babyen på seg selv eller er den ikke plaget av utslettet? Er det kun på rygg? For atopisk eksem så kan du prøve mildison. Veldig mild hydrokortisonkrem som kan brukes på babyer. Ble anbefalt av helsesøster til mitt barn. Anonymkode: 4f0cf...5b8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #22 Skrevet 28. februar 2018 4 timer siden, Lavendela skrev: Min datter får allergimedisin og salve på resept hos lege. Er hun frisk ellers? Noen barnesykdommer gir utslett. Ja helt frisk. Anonymkode: 641b3...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #23 Skrevet 28. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ring helsestasjon og snakk med en helsesøster. De har ofte mer peil enn legene når det gjelder babyer. De møter tross alt titalls hver dag. De har leger på helsestasjon også som du kan snakke med. Slik er det iallefall i Oslo. Usikker på om det er likt tilbud der du bor. Klør babyen på seg selv eller er den ikke plaget av utslettet? Er det kun på rygg? For atopisk eksem så kan du prøve mildison. Veldig mild hydrokortisonkrem som kan brukes på babyer. Ble anbefalt av helsesøster til mitt barn. Anonymkode: 4f0cf...5b8 Nei det er over hele kroppen. Men den atopiske eksemen er kun på albuene og på noen flekker. Resten er allergi utslett. På helsestasjonen sier helsesøster "jeg er ikke lege" Legen sier at utslett er normalt, ikke farlig og at jeg derfor ikke få time! Legen på helsestasjonene er oversrbeidet og kun til helsekontrollene, 6 mnd kontroll for eks. Hun prøver å klø seg hvis hun ikke har på seg klær ja, må ha sokker på hendene. Ts Anonymkode: 641b3...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #24 Skrevet 28. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg bruker neutral uten parfyme og blanda sensitiv. Hun har aldri hatt på seg et plagg med parfyme eller tøymyker. Anonymkode: 641b3...bb8 Det kan godt være en reaksjon på vaskemiddelet likevel. Du kan prøve en ekstra skylling av klærne etter vask, eller prøve å bruke såpenøtter istedenfor. Hva slags såpe vaskes hun med? Hva bruker du eventuelt i badevannet? Har dere kjøpt nytt sengetøy, ny madrass eller dyne, nye håndklær eller lignende? Nye pysjer? Anonymkode: c788e...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #25 Skrevet 28. februar 2018 Prøv annet vaskemiddel. Om så med parfyme. Ingen av mine tålte hverken blenda sensitive eller neutral, utrolig nok. Prøvde vanlig milo og omo, og utslettet forsvant. Anonymkode: 0edea...088
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #26 Skrevet 28. februar 2018 Har dessverre ikke noen råd til deg. Men bytt gjerne lege. Selv om det skulle være helt normalt og ingenting galt, så er det dumt å føle man ikke blir tatt på alvor eller blir særlig beroliget. Anonymkode: 2d096...761 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #27 Skrevet 28. februar 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Ts her! Er det NOEN som har erfaring med lignende utslett??? Det var spørsmålet! Blir ikke barnet bedre innen i morgen finner jeg meg en privat hudlege, volvat eller lignende så ikke tenk på det. Barnet vil SELVFØLGELIG få legetilsyn selv om fastlegen ikke tar oss seriøst. Men er det noen med ERFARING??? Anonymkode: 641b3...bb8 Utslett som dette kan se veldig like ut, men ha uendelig mange årsaker. Derfor gjør folk lurt i å ikke spekulere i det! Anonymkode: ce001...0c4 1
Lumos Skrevet 28. februar 2018 #28 Skrevet 28. februar 2018 Hadde ringt legekontoret og bedt om en akuttime. Si hun plages av utslettet og at det har blitt verre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #29 Skrevet 28. februar 2018 Jeg ville definitivt prøvd andre kremer da alle du har nevnt har jeg sett at utslett og eksem har blitt verre av. Anonymkode: 88552...afb 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #30 Skrevet 28. februar 2018 7 timer siden, Lumos skrev: Hadde ringt legekontoret og bedt om en akuttime. Si hun plages av utslettet og at det har blitt verre. Jeg gjorde det! Jeg sa det var mye verre, ar det hadde spredt seg! Jeg ble ringt tilbake av resepsjonisten som sa at legen ikke så behovet for å se baby, ikke engang snakke med meg på tlf. Fordi det var ikke farlig!! Ts Anonymkode: 641b3...bb8
Lumos Skrevet 28. februar 2018 #31 Skrevet 28. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det! Jeg sa det var mye verre, ar det hadde spredt seg! Jeg ble ringt tilbake av resepsjonisten som sa at legen ikke så behovet for å se baby, ikke engang snakke med meg på tlf. Fordi det var ikke farlig!! Ts Anonymkode: 641b3...bb8 Utrolig kjedelig... Da ville jeg ringt legevakten! Lykke til. Ikke kjekt når de små plages. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #32 Skrevet 28. februar 2018 Bytt fastlege. Gjør du det i dag har hun ny fungerende fastlege fra i morgen. Venter du til i morgen, tar det en måned før hun flyttes over. Anonymkode: c788e...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #33 Skrevet 28. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Takk for svar. Det er et allergisk utslett ja, det er jeg helt sikker på. Kan jeg spørre hva du gjør når du får utbrudd? Hva er det beste jeg kan gjøre for babien min nå i forhold til det allergiske utslettet?? Hun har vært litt sutrete i dag, men allmenformen er ellers fin. Jeg har akkurat vært å skiftet på henne, smurte henne inn med mer krem og ga henne melk og hun strålte som en sol. Anonymkode: 641b3...bb8 Jeg som voksen bruker allergipiller og smører med kortisonholdig krem for å bli kvitt det. Men om det er rett behandling for babyer vet jeg ikke. Vanlig fuktighetskrem hjelper ikke på meg hvis ikke jeg har hatt kortison på først. Jeg begynte med allergien og eksemen når jeg var baby og gikk til spesialist hele barndommen. Hadde smøreregime og ymse greier jeg skulle bade i osv. Det som gjør at jeg plages mer er hvis jeg er varm eller svett. Så kanskje prøve å holde huden "kjølig". Ikke kald, men sånn at man ikke blir varm og klam. Dersom det oppstår akutt kløe kjøler jeg ned med en kald klut f.eks. Jeg synes det er veldig uheldig av legen å ikke ville snakke med deg en gang og bare vurdere at dette er normalt og ufarlig uten å ha sett hverken babyen eller å ha snakket med deg. Ville byttet lege ASAP og gjort alt i min makt for å komme til en spesialist. En hudlege/allergispesialist vil nok kunne fikse dette på null komma niks med rette behandligen. Og selv om det ikke er farlig med utslett, så er det jo veldig vondt og ubehagelig og ingen vil jo at babyen sin skal ha det vondt. Og det burde egentlig ikke legen ville at den skal ha heller. Kan nevne også at jeg reagerte veldig på fargestoff i spesielle farger når jeg var baby, så det kan være verdt å sjekke om det blir verre når baby har hatt på seg spesielle plagg, eller om det er konstant. Også tenke nøye gjennom om det er noe dere har gjort anderledes etter at utslettet kom. Alt fra din kost hvis du ammer til smaksprøver hvis baby får det, og hva slags klær (farge, materiale osv), vaskemidler, sengetøy osv. Anonymkode: 29655...401 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #34 Skrevet 28. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville definitivt prøvd andre kremer da alle du har nevnt har jeg sett at utslett og eksem har blitt verre av. Anonymkode: 88552...afb Du har rett! Jeg vet nå at hun blir myyye verre av Aderma exomega! Mye verre.. I går badet jeg henne og fikk av den kremen, så smurte jeg henne med Canoderm! I dag er hun myyye bedre! Hilsen ts Anonymkode: 641b3...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #35 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har rett! Jeg vet nå at hun blir myyye verre av Aderma exomega! Mye verre.. I går badet jeg henne og fikk av den kremen, så smurte jeg henne med Canoderm! I dag er hun myyye bedre! Hilsen ts Anonymkode: 641b3...bb8 Adermaen er dessverre en av verstingene. Godt å høre at hun er mye bedre Anonymkode: 88552...afb 1
WubWub Skrevet 28. februar 2018 #36 Skrevet 28. februar 2018 Uff, klør over hele kroppen når jeg ser det der. Dakkar bebbi, håper hun blir bedre så fort som mulig 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #37 Skrevet 28. februar 2018 Bruker du skyllemiddel? Anonymkode: 4fe01...6ad
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #38 Skrevet 28. februar 2018 Eller våtservietter du ikke har sjekket innholdet på? Om du bruker såpe på ungen, kutt ut. Anonymkode: 4fe01...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #39 Skrevet 1. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker du skyllemiddel? Anonymkode: 4fe01...6ad 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller våtservietter du ikke har sjekket innholdet på? Om du bruker såpe på ungen, kutt ut. Anonymkode: 4fe01...6ad Nei, nei og nei Anonymkode: 641b3...bb8
Edie Skrevet 1. mars 2018 #40 Skrevet 1. mars 2018 Ryddet for avsporinger og personangrep. Edie, mod. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå