AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Hei! Jeg går på lavkarbo diett (30+/- gram per dag), men jeg trener hver dag... 2 dager i uka spiser jeg normal mengde karbohydrater (carb cycling) og gjør dette på de dagene med tøffest trening. Går det fint å ikke spise karbohydrater etter trening på de 5 andre øktene? (Rolig jogging, styrke...) Anonymkode: 86281...bcd
Inwe Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Trener hard styrke 5 dager i uka, spiser ikke lavkarbo og spiser ikke karbohydrater rett etter trening. Tar en proteinshake etter trening, sykler hjem, dusjer også spiser jeg neste måltid som naturligvis inneholder protein, fett og karbohydrater.
mlifjeld Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Du trenger ikke karbohydrater rett etter trening. Noe av poenget med lavkarbo er jo å ikke være så avhengig av glukoselagrene dine og heller brenne fett. Om du ikke blir ekstremt hangry etter trening er det ikke et must. Jeg trener 5 -6 dager i uken, nå er jeg for så vidt som regel i ketose og trener før jeg spiser første måltid. Fordi jeg spiser nok fett blir jeg ikke tom for energi etter trening eller veldig sulten, kan fint gå flere timer før jeg spiser.. Det er viktigere å få i deg nok protein og fett i løpet av de neste 24 timene så du får bygd de musklene du trener for. Det at du må innta protein innen 30 minutter er diskutabelt om er nødvendig siden det tar en stund før proteinene i maten blir tatt opp i kroppen og fordi størstedelen av muskelbygningen skjer når du sover mange timer senere. Men sier ikke at jeg er en ekspert på området. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå