Gå til innhold

Hvordan sjekke livmorhalstappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har IKM på torsdag. Håper så inderlig på en graviditet. Har ikke bestemt meg om jeg skal teste i morgen eller om jeg skal vente litt lengre om mensen ikke kommer. 

Så, jeg sitter å leser om livmortappen i de forskjellige fasene eggløsning, før mens, ved svangerskap osv. 

Har noen av dere sjekket livmortappen? 

Min kjennes veldig hard ut, åsså må jeg inn med hele langefingeren for å nå den (da er den høyt oppe?) tro hva det betyr?

vet at jeg bare kan ta en test om noen dager.. men klarer liksom ikke å la være å sjekke ut dette også 🙈

Anonymkode: 2905c...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har IKM på torsdag. Håper så inderlig på en graviditet. Har ikke bestemt meg om jeg skal teste i morgen eller om jeg skal vente litt lengre om mensen ikke kommer. 

Så, jeg sitter å leser om livmortappen i de forskjellige fasene eggløsning, før mens, ved svangerskap osv. 

Har noen av dere sjekket livmortappen? 

Min kjennes veldig hard ut, åsså må jeg inn med hele langefingeren for å nå den (da er den høyt oppe?) tro hva det betyr?

vet at jeg bare kan ta en test om noen dager.. men klarer liksom ikke å la være å sjekke ut dette også 🙈

Anonymkode: 2905c...c7a

La livmortappen din slippe å bli fingret med fingrer fulle av all verdens bakterier. Selv om fingrene er nyvasket så er de ikke gnet for egenundersøkelse i skjeden. Og du er heller ikke kvalifisert for å vurdere din egen livmorhals uten å se den. Det siste betviler jeg at du får til. Livmorhalsen endrer seg heller ikke straks du blir gravid og før uteblitt mens. Så der har du ingenting å hente. 

I beste fall påfører du deg selv en infeksjon i skjeden med dine "undersøkelser".

Anonymkode: 8daba...4ac

Skrevet

Ville vært forsiktig med å gjøre det... 

Men om du har mens på torsdag kan du godt teste nå :)

Skrevet

Altsååå...ikke meningen å spore av her men..  Da regner jeg med at dere aaldri lar mannen deres røre dere nedi der? Om han stikker en fing eller noe annet oppi der så vil den kanskje nesten hver gang berøre tappen. 

Tror ikke hun stikker fingeren langt oppi tappen for å si det slik men at hun kjenner utpå om den er hard/myk høyt/lavt. 

Jeg sier kjør på jeg. Bli kjent med tappen, men den er ikke 100% til å stole på. 

Anonymkode: 46ad6...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...