Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe noe til over 10.000kr som jeg skal få tilsendt. Selger vil jeg skal betale til kontonummer. Hva skjer om varen ikke kommer? Jeg skjønner jo at selger ikke vil sende før jeg har betalt, for tenk om jeg ikke skulle betale? Men hva gjør man da? Dersom man skriver kontrakt, og varen ikke kommer, kan man ta det videre da? Vil ikke stå med skjegget i postkassen.

Anonymkode: 49d67...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å betale halve summen nå og resten når varen kommer?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe noe til over 10.000kr som jeg skal få tilsendt. Selger vil jeg skal betale til kontonummer. Hva skjer om varen ikke kommer? Jeg skjønner jo at selger ikke vil sende før jeg har betalt, for tenk om jeg ikke skulle betale? Men hva gjør man da? Dersom man skriver kontrakt, og varen ikke kommer, kan man ta det videre da? Vil ikke stå med skjegget i postkassen.

Så pass dyre ting hadde jeg reist og hentet eller latt være å handle på finn. Du vet aldri hvem du handler med. Blir du lurt så sitter du der med sjegget i postkassa. 

Anonymkode: a9100...90d

• Liker 5
Skrevet

Bruk Finn betalingsgaranti 

Anonymkode: e17ed...29a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk Finn betalingsgaranti 

Anonymkode: e17ed...29a

Den garantien er ikke vedt noen ting, særlig ikke for selger. Derfor er det omtrent ingen selgere som er villig til å bruke løsningen.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, ¤Pippilotta¤ skrev:

PayPal?

går det an å overføre penger til selgers kontonummer med paypal, og viss det blir problemer så hjelper paypal meg? Eller kommer ikke pengene til selgers konto med en gang?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

går det an å overføre penger til selgers kontonummer med paypal, og viss det blir problemer så hjelper paypal meg? Eller kommer ikke pengene til selgers konto med en gang?

Du kan ta det helt rolig.

Hvis du ikke mottar en vare, eller varen er veldig forskjellig fra beskrivelsen, kan vi hjelpe deg med å få pengene dine tilbake*. Og betalingsinformasjonen din er lagret sikkert på PayPal-kontoen din

Skrevet

En kontrakt er null verdt i hvertfall. Hadde ikke overført så mye penger til noen. Har selv blitt lurt og gjør aldri den tabben igjen. 

Anonymkode: f789c...15d

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Den garantien er ikke vedt noen ting, særlig ikke for selger. Derfor er det omtrent ingen selgere som er villig til å bruke løsningen.

Akkurat dette. Denne garantier er totalt ubrukelig å ha som selger hvis kjøper slår seg vrang så jeg selger bare til forskuddsbetaling.

Anonymkode: 2934f...c0a

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har da brukt den både som kjøper og selger. Den garanterer at du får varen før du betaler, og at kjøper ikke får varen om de ikke betaler. Eneste risikoen jeg kan se er at kjøper beholder varen uten å frigjøre pengene men kan ikke se at sjansen for det er så stor?

Anonymkode: ce8ef...165

Skrevet

Finn kjøpsgaranti er fjernet.

Og jeg ville personlig aldri overført mange tusen kroner til et vilt fremmed menneske for noe (en vare) jeg aldri har sett eller vet om de har engang. IKKE GJØR DET! Ha heller litt tålmodighet, og vent til varen kommer til salgs et sted nærmere deg. Eller så får du evt reise og hente varen, selv om det tar litt tid, så slipper du å bli robbet for 10.000 kr i hvertfall.

Skulle jeg kjøpt noe og overført penger etter en annonse på Finn, skulle verdien vært maks 500-1000 kr. Sannsynligvis bare 500 er det jeg hadde vært villig til å sjanse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...