AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Det begynner å bli en god stund siden jeg klaget på avslag om AAP. Jeg vet at saksbehandlingstiden i klagesaker kan være utrolig lang, men sånn som NAV roter så blir jeg i tillegg usikker på om de i det hele tatt har mottatt klagen da jeg sendte den som post (det ville ikke vært første gang de rotet bort viktige papirer). Er det regler angående dette? Får jeg en bekreftelse fra NAV om at klagen er mottatt, eller må jeg vente i kanskje et år før jeg hører noe mer fra dem? Anonymkode: 0a548...633
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Hvor lenge siden er det du sendte? Fra man får avslag har man som regel 2 uker på og klage. Har du sjekket på din side på Nav i innboksen din der om det ligger melding. Jeg fikk svar men kan jo ta tid. Er en stund siden jeg holdt på med min sak. Du kan jo ringe Nav i morgen og høre med de og. Anonymkode: fea8b...105
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge siden er det du sendte? Fra man får avslag har man som regel 2 uker på og klage. Har du sjekket på din side på Nav i innboksen din der om det ligger melding. Jeg fikk svar men kan jo ta tid. Er en stund siden jeg holdt på med min sak. Du kan jo ringe Nav i morgen og høre med de og. Anonymkode: fea8b...105 Det begynner å bli fire uker siden jeg sendte brevet nå. Jeg sendte det ca èn uke etter at jeg fikk vedtaket jeg klager på, så det var godt innenfor fristen. Har ikke hørt noe mer om det... Fikk du beskjed da klagen din var mottatt, eller fikk du ingenting før klagen var behandlet? Takk for svar! TS Anonymkode: 0a548...633
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli en god stund siden jeg klaget på avslag om AAP. Jeg vet at saksbehandlingstiden i klagesaker kan være utrolig lang, men sånn som NAV roter så blir jeg i tillegg usikker på om de i det hele tatt har mottatt klagen da jeg sendte den som post (det ville ikke vært første gang de rotet bort viktige papirer). Er det regler angående dette? Får jeg en bekreftelse fra NAV om at klagen er mottatt, eller må jeg vente i kanskje et år før jeg hører noe mer fra dem? Anonymkode: 0a548...633 Forvaltningsloven gjelder. Der skal du ha foreløpig svar dersom søknaden/klagen ikke kan behandles innen en måned. Husker ikke paragrafen, men bruk google og lovdata. Har du logget deg inn på min side på Nav.no og sett om det står noe der? Anonymkode: 41dde...356
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forvaltningsloven gjelder. Der skal du ha foreløpig svar dersom søknaden/klagen ikke kan behandles innen en måned. Husker ikke paragrafen, men bruk google og lovdata. Har du logget deg inn på min side på Nav.no og sett om det står noe der? Anonymkode: 41dde...356 Takk! Det var noe sånt jeg hadde håpet på. Jeg har lest en del i forvaltningsloven og enda ikke funnet noe om akkurat dette, men da skal jeg fortsette å lete, og definitivt ta en telefon til NAV i morgen. Jeg har ikke fått noe på Nav.no heller, dessverre. Anonymkode: 0a548...633
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Det var noe sånt jeg hadde håpet på. Jeg har lest en del i forvaltningsloven og enda ikke funnet noe om akkurat dette, men da skal jeg fortsette å lete, og definitivt ta en telefon til NAV i morgen. Jeg har ikke fått noe på Nav.no heller, dessverre. Anonymkode: 0a548...633 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1967-02-10/KAPITTEL_3#§11a Paragraf 11 A. Anonymkode: 41dde...356 2
Gjest making.a.mess Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 På nav er det en hel del overarbeidede saksbehandlere. Pass på selv å skaffe alt som trengs av papirer i god tid. Spør hva som trengs. Ikke alltid får du svar så purr på, Vær aktiv. De gjør minimalt bortsett fra å si «vedtak gått ut, synd for deg»
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli fire uker siden jeg sendte brevet nå. Jeg sendte det ca èn uke etter at jeg fikk vedtaket jeg klager på, så det var godt innenfor fristen. Har ikke hørt noe mer om det... Fikk du beskjed da klagen din var mottatt, eller fikk du ingenting før klagen var behandlet? Takk for svar! TS Anonymkode: 0a548...633 Jo jeg fikk melding at klagen var mottat og forventet svartid. Det var mye mas og brukte mange mnd før jeg fikk det innvilget av klagenemnda. Anonymkode: fea8b...105
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 Hvordan kan NAV egentlig gi avslag når man søker AAP? Man har jo med vedlegg fra lege...og det eg jo som regel noe man diskuterer med lege først. Så hvis legen mener AAP er hensiktsmessig så kan jeg ikke se at NAV har så mye å stille opp med.. Men det finnes kanskje noen her inne som vet? Anonymkode: b8c12...cea
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan NAV egentlig gi avslag når man søker AAP? Man har jo med vedlegg fra lege...og det eg jo som regel noe man diskuterer med lege først. Så hvis legen mener AAP er hensiktsmessig så kan jeg ikke se at NAV har så mye å stille opp med.. Men det finnes kanskje noen her inne som vet? Anonymkode: b8c12...cea Nav har siste ordet, ikke lege. Det gjelder alle søknader. Anonymkode: 78224...462
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan NAV egentlig gi avslag når man søker AAP? Man har jo med vedlegg fra lege...og det eg jo som regel noe man diskuterer med lege først. Så hvis legen mener AAP er hensiktsmessig så kan jeg ikke se at NAV har så mye å stille opp med.. Men det finnes kanskje noen her inne som vet? Anonymkode: b8c12...cea Det er ikke alltid nok med vedlegg fra lege. Noen ganger vil de har fra spesialist også alt ettersom diagnose. Det er heller ikke all diagnoser de godtar heller. Det er flere kriterier som må innfris for å få AAP Anonymkode: fea8b...105
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-1 Anonymkode: fea8b...105
Gjest Anonym Bruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 Det er vert å merke seg at reglene for AAP blei skjerpet fra årskiftet.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan NAV egentlig gi avslag når man søker AAP? Man har jo med vedlegg fra lege...og det eg jo som regel noe man diskuterer med lege først. Så hvis legen mener AAP er hensiktsmessig så kan jeg ikke se at NAV har så mye å stille opp med.. Men det finnes kanskje noen her inne som vet? Anonymkode: b8c12...cea Det samme lurer jeg på. Jeg hadde legeeerklæring, spesialisterklæring angående en kronisk sykdom jeg nylig har fått stilt, og psykolog som jobber i NAV på "min side". Ble helt sjokkert når jeg likevel fikk avslag. TS Anonymkode: 0a548...633
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nav har siste ordet, ikke lege. Det gjelder alle søknader. Anonymkode: 78224...462 NAV vet aldri like mye om helsen til søker, som det fastlege gjør. Normalen er at legeerklæring trumper det meste. Anonymkode: 0a548...633 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli en god stund siden jeg klaget på avslag om AAP. Jeg vet at saksbehandlingstiden i klagesaker kan være utrolig lang, men sånn som NAV roter så blir jeg i tillegg usikker på om de i det hele tatt har mottatt klagen da jeg sendte den som post (det ville ikke vært første gang de rotet bort viktige papirer). Er det regler angående dette? Får jeg en bekreftelse fra NAV om at klagen er mottatt, eller må jeg vente i kanskje et år før jeg hører noe mer fra dem? Anonymkode: 0a548...633 https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV Anonymkode: d4d44...63a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV Anonymkode: d4d44...63a Det er ikke saksbehandlingstid jeg spør om. Anonymkode: 0a548...633
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli en god stund siden jeg klaget på avslag om AAP. Jeg vet at saksbehandlingstiden i klagesaker kan være utrolig lang, men sånn som NAV roter så blir jeg i tillegg usikker på om de i det hele tatt har mottatt klagen da jeg sendte den som post (det ville ikke vært første gang de rotet bort viktige papirer). Er det regler angående dette? Får jeg en bekreftelse fra NAV om at klagen er mottatt, eller må jeg vente i kanskje et år før jeg hører noe mer fra dem? Anonymkode: 0a548...633 På ditt nav, finner du saken din Anonymkode: bc786...e52
SesameStreet Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli en god stund siden jeg klaget på avslag om AAP. Jeg vet at saksbehandlingstiden i klagesaker kan være utrolig lang, men sånn som NAV roter så blir jeg i tillegg usikker på om de i det hele tatt har mottatt klagen da jeg sendte den som post (det ville ikke vært første gang de rotet bort viktige papirer). Er det regler angående dette? Får jeg en bekreftelse fra NAV om at klagen er mottatt, eller må jeg vente i kanskje et år før jeg hører noe mer fra dem? Anonymkode: 0a548...633 Det skal alltid sendes ut et brev om at klagen er mottatt og forventet saksbehandlingstid. Om du ikke har mottatt dette, så ville jeg sjekket på nav.no sine elektroniske løsninger for å se om det ligger der. Hvis ikke, så ville jeg ringt inn og hørt om hva som foregår. Siden det er nesten fire uker siden du sendte klagen, så ville jeg begynt å undersøke med en gang. Du burde ha fått en tilbakemelding nå.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme lurer jeg på. Jeg hadde legeeerklæring, spesialisterklæring angående en kronisk sykdom jeg nylig har fått stilt, og psykolog som jobber i NAV på "min side". Ble helt sjokkert når jeg likevel fikk avslag. TS Anonymkode: 0a548...633 Nav jobber etter et regelverk. Fyller du ikke reglene, uansett hva lege, psykolog og andre skriver, så blir det avslag. Da hjelper det heller ikke å klage uten å få ny legeerklæring og andre erklæringer som oppklarer det nav gir som begrunnelse for avslaget. Men uten å ha sett papirene så er det ikke mulig å mene stort om saken. Anonymkode: 41dde...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå