Gå til innhold

Mennesker som kartlegger deg når du kommer inn i rommet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kartlegger selvsagt områdene jeg kommer i og der er det som regel mennesker. Det meste tar jeg opp i brøkdelen av et sekund. Er det unormalt?

Hvis jeg kommer hjem til noen, scanner jeg stemninga ganske raskt etter at jeg har fått satt meg ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladeknask
52 minutter siden, WubWub skrev:

Alle mennesker scanner/kartlegger hverandre ved første møte - det hører med til vårt overlevelsesinstinkt. 

På under et sekund har vi vurdert om vedkommende har ; gode/dårlige intensjoner, om de er til å stole på, om de er ressurssterke, om de er ærlige, om de er utadvendt eller innadvendt osv osv. Dette har vært essensielt opp igjennom tidene for å overleve.

Det er vel dessverre en del som mangler det der tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Det er vel dessverre en del som mangler det der tror jeg. 

Den store majoriteten lærer seg allerede i alder av 1-3 dager å scanne ansikt, denne evnen er innebygd hos friske mennesker. 

En undersøkelse viser at et et nyfødt barn på 1-3 dager liker bedre et ansikt som smiler enn et ansikt som ser sint ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, WubWub skrev:

Overser du alle mennesker gråsteinmetoden? Man ja, å bli ignorert tolkes som uhøflig av de fleste , men de hater det nok ikke. Hat er en sterk følelse, jeg kan derimot være med på at de fleste mennesker finner det ubehagelig og da vil trekke seg unna.

Det er en kjapp måte å isolere seg selv. Sosial fobikere som har angst for å prate med andre mennesker bruker gjerne denne metoden for å skyve mennesker unna, derfor kan de oppleves som arrogante.

Jeg siler. Skiller klinten fra hveten. Sier det bare ikke med rene ord til dem det gjelder. Bare unngår dem det gjelder mest mulig.Deilig å slippe å forholde meg til nettopp dem. Jeg har mange venner men man må ikke omgås eller bli likt av alle. Jeg trekker meg unna disse og sier nei med en stor porsjon sinnsro. 

Anonymkode: 07314...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg siler. Skiller klinten fra hveten. Sier det bare ikke med rene ord til dem det gjelder. Bare unngår dem det gjelder mest mulig.Deilig å slippe å forholde meg til nettopp dem. Jeg har mange venner men man må ikke omgås eller bli likt av alle. Jeg trekker meg unna disse og sier nei med en stor porsjon sinnsro. 

Du kartlegger og scanner jo selv da ettersom du siler ut de du ikke liker - akkurat som alle andre. 

Man vurderer raskt hvem man liker og ikke liker. Men er det ikke litt rart å mislike folk som kartlegger når man gjør det selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Atea skrev:

Jeg kartlegger selvsagt områdene jeg kommer i og der er det som regel mennesker. Det meste tar jeg opp i brøkdelen av et sekund. Er det unormalt?

Hvis jeg kommer hjem til noen, scanner jeg stemninga ganske raskt etter at jeg har fått satt meg ned.

Det er bare det at noen gjør det med enn andre og  er veldig gode på å endre væremåte,i brøkdelen av et sekund. Det gjenspeiler ofte usikre menneskers væremåte som ikke egentlig har noen egen personlighet men søker å hevde seg over andre for dermed å overskygge sitt eget usikre selv. Slik psykopater/narsissister gjør.Man må gjerne regne med at det kommer et angrep for det gjør det så godt som alltid. At en vet og verner seg mot dette,at en har funnet det ut ,intet ergrer psykopaten mere enn det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare det at noen gjør det med enn andre og  er veldig gode på å endre væremåte,i brøkdelen av et sekund. Det gjenspeiler ofte usikre menneskers væremåte som ikke egentlig har noen egen personlighet men søker å hevde seg over andre for dermed å overskygge sitt eget usikre selv. Slik psykopater/narsissister gjør.Man må gjerne regne med at det kommer et angrep for det gjør det så godt som alltid. At en vet og verner seg mot dette,at en har funnet det ut ,intet ergrer psykopaten mere enn det.

mer*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Alle mennesker scanner/kartlegger hverandre ved første møte - det hører med til vårt overlevelsesinstinkt. 

På under et sekund har vi vurdert om vedkommende har ; gode/dårlige intensjoner, om de er til å stole på, om de er ressurssterke, om de er ærlige, om de er utadvendt eller innadvendt osv osv. Dette har vært essensielt opp igjennom tidene for å overleve.

Av den grunn er det viktig å skape et godt førsteinntrykk. 

Er du anonym som starter alle disse psykopattrådene?

Anonymkode: f412b...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

for så å velge strategi videre..

Har dere erfart at noen gjør det med dere og liker/ trives dere sammen med disse typer mennesker?

Jeg gjør alltid dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du anonym som starter alle disse psykopattrådene?

Anonymkode: f412b...101

Er dette en psykopattråd? Den handler jo om nevrologien og vitenskapen bak ansiktsgjenkjenning og kartlegging av andre mennesker. Det er ikke noe psykopatisk ved å scanne andre, alle friske mennesker gjør dette takket være evolusjon.

Men nei det er ikke lov til å diskutere med seg selv under bruker og som AB.

Endret av WubWub
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dæven,du vurderer mye på under ett sekund! 

Anonymkode: ddfc1...a37

Alle gjør dette. Du også. Det skjer ubevisst. Vi ser på kroppsspråk blant annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Er dette en psykopattråd? Den handler jo om nevrologien og vitenskapen bak ansiktsgjenkjenning og kartlegging av andre mennesker. 

Men nei det er ikke lov til å diskutere med seg selv under bruker og som AB.

Ikke bare det. Vi registrerer også helsetilstanden til mennesket vi har foran oss.

Det er derfor folk er så opptatt av huden sin, vekten  sin, hvordan de ser ut på håret, klærne sine osv. Vi scanner og bestemmer oss. Alle søker å komme best mulig ut av det.

Noen vitenskapsfolk hevder også at det er luktstoffer inne i bildet og at vi registrerer hvor åpne folks pupiller er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet kjennetegn på disse menneskene er at det føles som du konstant må være med i en slags konkurranse. De lander aldri i følelsene sine men er konstant på og forbereder et bakholdsangrep. Å ikke gå i diskusjon med dem er lurt. For man kan aldri vinne mot en psykopat. Bedre å trekke seg unna.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet kjennetegn på disse menneskene er at det føles som du konstant må være med i en slags konkurranse. De lander aldri i følelsene sine men er konstant på og forbereder et bakholdsangrep. Å ikke gå i diskusjon med dem er lurt. For man kan aldri vinne mot en psykopat. Bedre å trekke seg unna.

Mener du at du alltid kan kjenne igjen en psykopat fordi de ser seg rundt når de kommer inn i et rom?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kom inn i et rom der jeg feks traff på T.S, så ville jeg (sånn jeg kjenner megselv) kommet til å oppfatte at det var noe med denne personen og forsøkt å være forsiktig med vedkommende. Fordi det ville forekommet meg at "dette er et nervøst individ."

Sånne ting føler jeg stadig vekk. "Dette var en arrogant fyr." "Hyggelig dame." "Å, du kjære så slitsom...." Og i tilfellet med en som T.S  "Hm. Hva er greia og hvorfor trekker personen seg vekk? Lukter jeg vondt, eller noe?..."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt uenig. Det handler ikke om konkurranse seg i mellom. Å kunne være forberedt på et bakholdsangrep er det sjelden jeg gjør, men det hender. Da er det mørkt ute og jeg går alene. Jeg går aldri med piggene ute, men antennene har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

En annen fin video om emnet og vår evne til å scanne ansikt og kartlegge mennesker ;

Sorry. Er ikke særlig i humør til videoer. Dessuten tror jeg T.S er ute etter å snakke om at psykopater finner dine "svake punkter" så snart de ser deg og at det gjør de med det samme de ser deg på tvers av et rom...

Jeg tror T.S overvurderer psykopater noe voldsomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Om jeg kom inn i et rom der jeg feks traff på T.S, så ville jeg (sånn jeg kjenner megselv) kommet til å oppfatte at det var noe med denne personen og forsøkt å være forsiktig med vedkommende. Fordi det ville forekommet meg at "dette er et nervøst individ."

Sånne ting føler jeg stadig vekk. "Dette var en arrogant fyr." "Hyggelig dame." "Å, du kjære så slitsom...." Og i tilfellet med en som T.S  "Hm. Hva er greia og hvorfor trekker personen seg vekk? Lukter jeg vondt, eller noe?..."

Som du er inne på så er dette helt naturlig og helt normalt, det har ingenting med psykopati eller avvik å gjøre - tvert imot så trenger vi egenskapen du viser til for å fungere sosialt med andre mennesker - evnen til å lese andre menneskers sinnstilstand, intensjon, personlighet og trusselvurdering er av ytterst viktighet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.S Jeg skjønner at du er redd for psykopater, men jeg syns du konstruerer et fiendebilde som er litt for grandiost til å passe på dem. De er ikke overmennesker med særskilte ferdigheter. Det de gjør er å tenke på seg selv først og være uten skyldfølelse. De scanner deg ikek for å angripe deg. De er ikke konstant ute etter å kaste seg over folk. De er ikke en edderkopp på jakt. Det er ganske enkelt svært selvopptatte folk uten empati med andre og uten selvkritiske briller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...