AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Del Skrevet 27. februar 2018 for så å velge strategi videre.. Har dere erfart at noen gjør det med dere og liker/ trives dere sammen med disse typer mennesker? Anonymkode: 07314...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Del Skrevet 27. februar 2018 "Kartlegger"? Hvordan kan man "kartlegge" noen så fort de kommer inn i et rom? Anonymkode: a4ba9...19f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Del Skrevet 27. februar 2018 Kartlegger og legger strategi? Tror du må utdype.. Anonymkode: f0ea3...3bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Del Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kartlegger og legger strategi? Tror du må utdype.. Anonymkode: f0ea3...3bf Du ser at de gransker deg for å se hvordan du har det og så tilpasser de væremåten videre deretter. du merker deres indre fryd hvis de oppdager et sårt punkt hos deg. Det er vel det vi på godt norsk kaller psykopat/narsissist. Det krever litt livserfaring og tid for å legge merke til dette. Men det jeg har erfart og sett er at disse menneskene møter deg ikke med et åpent sinn. Disse menneskene kan snu i løpet av et brøkdels sekund, de tilpasser væremåten sin alt etter hva som gagner dem,og hvem de er sammen med. Du vet aldri helt hvem du møter. Hvis det gagner dem er de smørblide i stemmen og ekstra overstrømmende og imøtekommende selv om de ikke mener det de gir utrykk for De andre av mine venner er seg selv uforbeholdent og oppfører seg ikke som en brikke i et sjakkbrett. Anonymkode: 07314...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du ser at de gransker deg for å se hvordan du har det og så tilpasser de væremåten videre deretter. du merker deres indre fryd hvis de oppdager et sårt punkt hos deg. Det er vel det vi på godt norsk kaller psykopat/narsissist. Det krever litt livserfaring og tid for å legge merke til dette. Men det jeg har erfart og sett er at disse menneskene møter deg ikke med et åpent sinn. Disse menneskene kan snu i løpet av et brøkdels sekund, de tilpasser væremåten sin alt etter hva som gagner dem,og hvem de er sammen med. Du vet aldri helt hvem du møter. Hvis det gagner dem er de smørblide i stemmen og ekstra overstrømmende og imøtekommende selv om de ikke mener det de gir utrykk for De andre av mine venner er seg selv uforbeholdent og oppfører seg ikke som en brikke i et sjakkbrett. Anonymkode: 07314...a1c Aha. Jeg er i stand til å se gjennom den type mennesker Anonymkode: f0ea3...3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du ser at de gransker deg for å se hvordan du har det og så tilpasser de væremåten videre deretter. du merker deres indre fryd hvis de oppdager et sårt punkt hos deg. Det er vel det vi på godt norsk kaller psykopat/narsissist. Det krever litt livserfaring og tid for å legge merke til dette. Men det jeg har erfart og sett er at disse menneskene møter deg ikke med et åpent sinn. Disse menneskene kan snu i løpet av et brøkdels sekund, de tilpasser væremåten sin alt etter hva som gagner dem,og hvem de er sammen med. Du vet aldri helt hvem du møter. Hvis det gagner dem er de smørblide i stemmen og ekstra overstrømmende og imøtekommende selv om de ikke mener det de gir utrykk for De andre av mine venner er seg selv uforbeholdent og oppfører seg ikke som en brikke i et sjakkbrett. Anonymkode: 07314...a1c I bloggen "psykopati og kjærlighet" er det nettopp skrevet et veldig bra innlegg om dette, det du skriver over her stemmer. Du forteller om hvordan de smigrer og innynder seg, det er et rødt fagg. Anonymkode: 63392...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 27. februar 2018 #7 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Tja ... jeg gjør dette selv, men det er fra min side kun med positive fortegn. F.eks. kan jeg forsøke å sette meg inn i kroppsspråket for å tenke gjennom hvordan jeg best kan anerkjenne vedkommende eller hilse på personen/ønske velkommen. Jeg ser ikke etter noe jeg kan bruke for egen vinning, men tegn jeg kan bruke til å vite hvordan jeg best kan imøtekomme vedkommende. Jeg ser ikke etter såre punkter for å misbruke noe, men etter hva jeg kan gjøre for at personen skal føle seg til rette. Endret 27. februar 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #8 Del Skrevet 27. februar 2018 Alle mennesker scanner/kartlegger hverandre ved første møte - det hører med til vårt overlevelsesinstinkt. På under et sekund har vi vurdert om vedkommende har ; gode/dårlige intensjoner, om de er til å stole på, om de er ressurssterke, om de er ærlige, om de er utadvendt eller innadvendt osv osv. Dette har vært essensielt opp igjennom tidene for å overleve. Av den grunn er det viktig å skape et godt førsteinntrykk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Del Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, WubWub skrev: Alle mennesker scanner/kartlegger hverandre ved første møte - det hører med til vårt overlevelsesinstinkt. På under et sekund har vi vurdert om vedkommende har ; gode/dårlige intensjoner, om de er til å stole på, om de er ressurssterke, om de er ærlige, om de er utadvendt eller innadvendt osv osv. Dette har vært essensielt opp igjennom tidene for å overleve. Av den grunn er det viktig å skape et godt førsteinntrykk. Dæven,du vurderer mye på under ett sekund! Anonymkode: ddfc1...a37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Del Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, WubWub skrev: Alle mennesker scanner/kartlegger hverandre ved første møte - det hører med til vårt overlevelsesinstinkt. På under et sekund har vi vurdert om vedkommende har ; gode/dårlige intensjoner, om de er til å stole på, om de er ressurssterke, om de er ærlige, om de er utadvendt eller innadvendt osv osv. Dette har vært essensielt opp igjennom tidene for å overleve. Av den grunn er det viktig å skape et godt førsteinntrykk. Enkelte benytter det mer enn andre og hvis de bruker mye sarkasme i tillegg, himling med øynene og nedsettende tonefall så kan det vel neppe kalles normalt Anonymkode: 07314...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #11 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dæven,du vurderer mye på under ett sekund! Anonymkode: ddfc1...a37 De fleste gjør det ifølge noen undersøkelser jeg har lest, men det hele skjer underbevisst så det er ikke noe man er aktivt klar over 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #12 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelte benytter det mer enn andre og hvis de bruker mye sarkasme i tillegg, himling med øynene og nedsettende tonefall så kan det vel neppe kalles normalt Anonymkode: 07314...a1c Sarkasme kan tyde på høy intelligens og himling med øynene kan tolkes som i at de er oppgitt over det de ser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: De fleste gjør det ifølge noen undersøkelser jeg har lest, men det hele skjer underbevisst så det er ikke noe man er aktivt klar over Jeg overser dem,i brøkdelen av et sekund. Gråsteinmetoden. Og de hater det. Anonymkode: 07314...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 27. februar 2018 #14 Del Skrevet 27. februar 2018 Ja, vi kartlegger andre så fort vi ser noen, uansett, det er en følelse man får. Rett og slett kroppspråket som signaliserer og "leser" andre akkurat mens en møter personer. Hele tida, på gata, kiosken, party, butikk, gatelangs, you name it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #15 Del Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg overser dem,i brøkdelen av et sekund. Gråsteinmetoden. Og de hater det. Anonymkode: 07314...a1c Overser du alle mennesker gråsteinmetoden? Man ja, å bli ignorert tolkes som uhøflig av de fleste , men de hater det nok ikke. Hat er en sterk følelse, jeg kan derimot være med på at de fleste mennesker finner det ubehagelig og da vil trekke seg unna. Det er en kjapp måte å isolere seg selv. Sosial fobikere som har angst for å prate med andre mennesker bruker gjerne denne metoden for å skyve mennesker unna, derfor kan de oppleves som arrogante. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #16 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, tussi680 skrev: Ja, vi kartlegger andre så fort vi ser noen, uansett, det er en følelse man får. Rett og slett kroppspråket som signaliserer og "leser" andre akkurat mens en møter personer. Hele tida, på gata, kiosken, party, butikk, gatelangs, you name it. Det stemmer, hjernen har spesialiserte mekanismer for å tolke ansikt på kort tid. Uten disse mekanismene som gjenkjenner følelser, intensjoner og uttrykk så ville vi ikke kunne fungert sosialt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 27. februar 2018 #17 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: Det stemmer, hjernen har spesialiserte mekanismer for å tolke ansikt på kort tid. Uten disse mekanismene som gjenkjenner følelser, intensjoner og uttrykk så ville vi ikke kunne fungert sosialt. Ja, instinktet som hjelper oss å fortelle om vi bør snu, flykte, slappe av, være rolig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 27. februar 2018 #18 Del Skrevet 27. februar 2018 24 minutter siden, Overrasket said: Tja ... jeg gjør dette selv, men det er fra min side kun med positive fortegn. F.eks. kan jeg forsøke å sette meg inn i kroppsspråket for å tenke gjennom hvordan jeg best kan anerkjenne vedkommende eller hilse på personen/ønske velkommen. Jeg ser ikke etter noe jeg kan bruke for egen vinning, men tegn jeg kan bruke til å vite hvordan jeg best kan imøtekomme vedkommende. Jeg ser ikke etter såre punkter for å misbruke noe, men etter hva jeg kan gjøre for at personen skal føle seg til rette. +1 Trodde det bare var å være inkluderende og hyggelig, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #19 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, tussi680 skrev: Ja, instinktet som hjelper oss å fortelle om vi bør snu, flykte, slappe av, være rolig. Mhm, men ikke alle mennesker har denne egenskapen , de som har en hjerneskade. De faller ofte utenfor sosialt men kan ellers fungere i det daglige. https://en.wikipedia.org/wiki/Face_perception#Adult The study of prosopagnosia (an impairment in recognizing faces which is usually caused by brain injury) has been particularly helpful in understanding how normal face perception might work. Individuals with prosopagnosia may differ in their abilities to understand faces, and it has been the investigation of these differences which has suggested that several stage theories might be correct. Face perception is an ability that involves many areas of the brain; however, some areas have been shown to be particularly important. Brain imaging studies typically show a great deal of activity in an area of the temporal lobe known as the fusiform gyrus, an area also known to cause prosopagnosia when damaged (particularly when damage occurs on both sides). This evidence has led to a particular interest in this area and it is sometimes referred to as the fusiform face area (FFA) for that reason.[30] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #20 Del Skrevet 27. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dæven,du vurderer mye på under ett sekund! Anonymkode: ddfc1...a37 I snitt så vurderer vi et menneskets ansikt på under 100 millisekunder, oppfordrer deg til å se denne videoen ; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå