AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Lurer litt på om nordmenns dårlige selvtillit og isolasjon kunne løst seg litt opp om det var bedre løsninger på sosial isolasjon i Norge. Jeg tenker at nordmenn er litt dårlige på det sosiale, det skal mye til for å finne venner, det skal mye til for å føle seg inkludert og likt. Kanskje vi trenger mer lavterskel sosiale tilbud der det er enklere for outsidere å bli inkludert i et sosialt liv? Anonymkode: 9b7bb...8b7
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lurer litt på om nordmenns dårlige selvtillit og isolasjon kunne løst seg litt opp om det var bedre løsninger på sosial isolasjon i Norge. Jeg tenker at nordmenn er litt dårlige på det sosiale, det skal mye til for å finne venner, det skal mye til for å føle seg inkludert og likt. Kanskje vi trenger mer lavterskel sosiale tilbud der det er enklere for outsidere å bli inkludert i et sosialt liv? Anonymkode: 9b7bb...8b7 Nei takk. Orker ikke hylende, masete, sørlige tilstander. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, HalldirV2 said: Nei takk. Orker ikke hylende, masete, sørlige tilstander. Wow, rasist. Dette betyr bare at sørleninger trenger et sterkere sosialt tilbud Anonymkode: 9b7bb...8b7
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, rasist. Dette betyr bare at sørleninger trenger et sterkere sosialt tilbud Anonymkode: 9b7bb...8b7 Rasist meg her og rasist meg der 😊 Ikke hyl så mye takk, her i Norge vil vi ha fred og ro. Endret 27. februar 2018 av HalldirV2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, HalldirV2 said: Rasist meg her og rasist meg der 😊 Ikke hyl så mye takk, her i Norge vil vi ha fred og ro. Så lenge vi ike har så mye fred og ro at mennesker faller utenfor og ikke har venner eller bekjente. Den type fred og ro blir gjerne til ensomhet og hat Anonymkode: 9b7bb...8b7
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge vi ike har så mye fred og ro at mennesker faller utenfor og ikke har venner eller bekjente. Den type fred og ro blir gjerne til ensomhet og hat Anonymkode: 9b7bb...8b7 Slutt og bråk.
WubWub Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 (endret) Når jeg tenker på det så er dette faktisk et veldig godt tiltak. De eneste gangene det finnes tilbud for oss ensomme er ved høytider hvorpå det finnes noen ildsjeler som inviterer folk som ikke har noen sted å dra. Tenk så fint det hadde vært om staten hadde arrangert helårstilbud? Ensomhet er faktisk en folkesykdom, en sykdom som er like helseskadelig som å røyke 14 røyk om dagen! De uten en sosial omgangskrets har svært redusert gjennomsnittlig levealder så en kan trygt konkludere med at ensomhet dreper. Isolasjon fører også til psykisk sykdom og det er derfor det i de fleste land er regnet som tortur å isolere noen over lenger enn 1 uke i fengsel - men mange nordmenn har faktisk ikke noe annet tilbud ute i det fri enn isolering. Endret 27. februar 2018 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, WubWub said: Når jeg tenker på det så er dette faktisk et veldig godt tiltak. De eneste gangene det finnes tilbud for oss ensomme er ved høytider hvorpå det finnes noen ildsjeler som inviterer folk som ikke har noen sted å dra. Tenk så fint det hadde vært om staten hadde arrangert helårstilbud? Ensomhet er faktisk en folkesykdom, en sykdom som er like helseskadelig som å røyke 14 røyk om dagen! De uten en sosial omgangskrets har svært redusert gjennomsnittlig levealder så en kan trygt konkludere med at ensomhet dreper. Isolasjon fører også til psykisk sykdom og det er derfor det i de fleste land er regnet som tortur å isolere noen over lenger enn 1 uke i fengsel - men mange nordmenn har faktisk ikke noe annet tilbud ute i det fri enn isolering. Jeg tenker at sosiale tilbud burde være grunnleggende og tilgjengelig hele året. Å falle utenfor sosialt er en av de høyeste risikofaktorer for å bli voldelig eller ty til ekstremisme. Og som du sier, det øker risikoen for fysiske og psykiske sykdommer. Å prioritere sosiale tilbud burde være like selvfølgelig som å prioritere fysisk helse Anonymkode: 9b7bb...8b7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 På 27.2.2018 den 15.23, AnonymBruker skrev: Lurer litt på om nordmenns dårlige selvtillit og isolasjon kunne løst seg litt opp om det var bedre løsninger på sosial isolasjon i Norge. Jeg tenker at nordmenn er litt dårlige på det sosiale, det skal mye til for å finne venner, det skal mye til for å føle seg inkludert og likt. Kanskje vi trenger mer lavterskel sosiale tilbud der det er enklere for outsidere å bli inkludert i et sosialt liv? Anonymkode: 9b7bb...8b7 HERE WE GO. Enda en som skal fikse på vegne av alle. Det er veldig lett å løse ting når man er dum. Jeg liker rosa lollipopper, tralalala. Som smaker så godt, tralalala. Lollipopp, lollipopp, lollipopp. Anonymkode: ec298...da1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 På 27.2.2018 den 15.23, AnonymBruker skrev: Lurer litt på om nordmenns dårlige selvtillit og isolasjon kunne løst seg litt opp om det var bedre løsninger på sosial isolasjon i Norge. Jeg tenker at nordmenn er litt dårlige på det sosiale, det skal mye til for å finne venner, det skal mye til for å føle seg inkludert og likt. Kanskje vi trenger mer lavterskel sosiale tilbud der det er enklere for outsidere å bli inkludert i et sosialt liv? Anonymkode: 9b7bb...8b7 Hvilke typer sosiale tilbud tenker du på? For det finnes allerede mange (lavterskel) muligheter, spesielt innenfor idrett og kultur men også rene kaféer og andre sosiale møteplasser, som mennesker kan oppsøke for å være sosiale. Det finnes allerede noe for enhver smak, men det krever at mennesker benytter seg av de tilbudene som eksisterer, og ikke minst gjør en innsats selv. Anonymkode: 050ac...06d
Gjest Konditorfrue Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 Det vi trenger er å bli mindre materialistiske,mye vil ha mer,men selvfølgelig er penger et"nødvendig onde"visst hver og en kunne våknet hver morgen og tenkt ;forandringene begynner med meg selv ved at idag skal jeg møte folk med et smil,omtanke, ta tid til å besøke et ensomt menneske. Ja da er vi i gang.. En klem,å bry seg og å se medmennesker,likeverd osv..vi m å begynne med oss selv!!👍💗a l l e kan vi være med å gjøre en forskjell, og det er så flott, og det smitter videre.👍👍👍
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 Nei. Jeg liker isolasjon fra andre nordmenn. Hælække kaukende folk Anonymkode: b2237...278
Lava Anne Skrevet 1. mars 2018 #13 Skrevet 1. mars 2018 Da får sosialistene gjøre noe med dette været også. Jeg holder meg inne.
Gjest Minesveiper Skrevet 1. mars 2018 #14 Skrevet 1. mars 2018 Jeg synes ikke man trenger en revolusjon. Går man virkelig inn for det får man venner om man bare prøver.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 For at en sosial revolusjon der man sosialiserer mer og tilbringer mer tid med sosiale relasjoner skal være mulig, så må mindre av livet dreie seg om arbeid. Det er ganske mange som jobber svært mye i Norge, og da har man naturlig nok mindre tid til å sosialisere. Denne arbeidsinnsatsen fører til større velstand, ikke bare for dem selv, men også for andre og samfunnet generelt på grunn av skatteinngang. I land der man sosialiserer mer er det typisk lavere tempo og lavere grad av arbeidsdeltakelse i samfunnet, og gjerne mindre velstand. Så det kommer an på hva man ønsker ut av samfunnet. Anonymkode: 24604...d33
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 Tenk om skolene i Norge hadde vært bra på ekte. På EKTE, med ekte krav og ekte tilbakemeldinger. Men i Norge har vi bare tulleskoler og hvem koser seg på tulleskoler? Tullefolkene. Perfekt for sjarlataner. Anonymkode: ec298...da1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 23.52, Konditorfrue skrev: Det vi trenger er å bli mindre materialistiske,mye vil ha mer,men selvfølgelig er penger et"nødvendig onde"visst hver og en kunne våknet hver morgen og tenkt ;forandringene begynner med meg selv ved at idag skal jeg møte folk med et smil,omtanke, ta tid til å besøke et ensomt menneske. Ja da er vi i gang.. En klem,å bry seg og å se medmennesker,likeverd osv..vi m å begynne med oss selv!!👍💗a l l e kan vi være med å gjøre en forskjell, og det er så flott, og det smitter videre.👍👍👍 Synes du ikke at det er veldig kunstig og rart å gå rundt med den holdningen? For det er jo det ... Det er veldig slitsomt for de det går utover, at du skal være så innmari ... ja, gledesspredende? På daglig basis? Jeg var i Øst-Europa, og det var så herlig. Ikke en levende sjel å se som flakket rundt med blikket for å se seg om etter et offer de kan utstrømme sin kjærlighet på. Anonymkode: ec298...da1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 Er ikke kunstig å ha omsorg for andre,det er noe jeg har stor glede av. Anonymkode: 156b1...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå