AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #41 Del Skrevet 27. februar 2018 5 minutter siden, NotNaomi said: Jeg har ikke sagt at det ikke er synd på henne jeg.Jeg har trøstet henne x antall ganger etter at hun har lagd jordskjelv.Men jeg må ta hensyn og vare på andre også.Det var ikke noe skummelt strøk hun gikk i i det hele tatt.Og hun klarte liksom å gå.Jeg hadde ikke sendt henne krypende ut.Men om folk syns jeg var fæl,så ok.Jeg er sikkert det iblant. er du ts? Anonymkode: e636b...ac9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2018 #42 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: er du ts? Anonymkode: e636b...ac9 Nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 27. februar 2018 #43 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente at Kari tar dette opp med Eva først, og at de avtaler et eller annet signal når Eva begynner å få nok alkohol. Da tar jo Kari opp problemet med Eva. Var jeg Kari ville jeg sagt at noe må gjøres og vil hun komme, må hun ta seg sammen og høre på råd. Å få et lett spark i leggen betyr at Eva skal roe seg ned og gå over til vann eller brus i en time eller to. Ja, det kan virke som Eva har et alkoholproblem, men det er ikke det som er saken i denne tråden. Anonymkode: a5e50...90d Nå kjenner ikke jeg Eva men det er gjerne for sent når Kari sparker henne i leggen. Si det som der er! Eva du er grei når du er edru men du lager alltid et helvete for andre når du alltid blir dritings. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #44 Del Skrevet 27. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan du bli holdt ansvarlig for hvis hun er for full til å komme seg hjem og du kaster henne ut av ditt hus. Anonymkode: a5e50...90d Da skal vedkommende knapt kunne stå på bena og sp lenge trenger man ikke vekte. Veldig veldig sjelden at verter blir holdt ansvarlig for at bortviste gjester drukner el fryser ihjel pga promille. Kan ikke komme på noen rettssaker om dette i Norge. Anonymkode: 419df...77f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #45 Del Skrevet 27. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det noe annet da? Var ikke poenget at dere skulle samles som venner da? Anonymkode: 2974f...8c8 Jeg er ikke med i den gjengen... Anonymkode: c2562...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 27. februar 2018 #46 Del Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det tøft den siste tiden (sammlivsbrudd bl.a) og vil ha en rolig kveld med noen venninner til helga. Drikke vin og skravle. Har invitert 4 stykker som jeg vet er ferdig med fylla og drikker med måte. Vi er alle i slutten av 20 årene. Men jeg fikk en melding av hun som kommer og hun spurte om en venninne kunne få komme. Jeg har ikke lyst. La oss kalle henne for Eva Eva er grei å ha med å gjøre når hun er edru, men når hun drikker? Not so much. Hun klarer IKKE å drikke med måte og drikker seg alltid for full. Opplevd det flere ganger og det skjer hver gang. Hun kan si i edru tilstand at neida, hun skal ikke drikke seg full, men hun klarer ikke å kontrollere det. Er ingen stoppknapp likssom. Drama og rabalder følger ofte med. Hun er også den typen som tar MYE plass og blir veldig hyper når hun blir full. Så jeg orker bare ikke. Veldig slitsomt. Vet hvordan det vil bli hvis hun kommer. Men Eva er en god venninne av Kari (kaller venninnen min for Kari) og vi bor på en liten plass. Sier jeg at Eva ikke kan konne, så er jeg redd Eva blir sur og det blir dårlig stemning. Jeg vil ikke at hun kommer og vet liksom ikke hva jeg skal si til Kari. Synes det er en litt vanskelig situasjon. Vet også at de 3 andre ikke vil Eva kommer. De er lei fylledrama hun lager hver gang og er innstilt på en rolig kveld. Så har dere noen tips å komme med? Liker ikke å såre folk😕 Anonymkode: eab60...695 Kari spør fordi hun lurer på om det er greit å ta med Eva. Du syns ikke det er greit, så da svarer du det. Så enkelt er det faktisk! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 27. februar 2018 #47 Del Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da skal vedkommende knapt kunne stå på bena og sp lenge trenger man ikke vekte. Veldig veldig sjelden at verter blir holdt ansvarlig for at bortviste gjester drukner el fryser ihjel pga promille. Kan ikke komme på noen rettssaker om dette i Norge. Anonymkode: 419df...77f Nei, det har ikke jeg hørt om heller. Nå ble jo denne personen kastet ut da hun oppførte seg ufint og knuste glass ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #48 Del Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, Bakepulver skrev: Nå kjenner ikke jeg Eva men det er gjerne for sent når Kari sparker henne i leggen. Si det som der er! Eva du er grei når du er edru men du lager alltid et helvete for andre når du alltid blir dritings. Ja, om du ELSKER drama så gjør du dette. Så kan du få stemplet som den usympatiske bitcha, Kari føler seg dratt mellom to nære venninner også kan de spe på sammenbruddet ditt litt. ELLER: du kan si at du har hart det litt tøft i det siste og ønsker å kunne snakke om ting med bare dine aller nærmeste, og at du kjenner ikke Eva så godt. Men hun kan sikkert bli med en annen gang, bare ikke denne, fordi du har behov for å kunne snakke om endel personlige ting, og da vil du helst bare ha dine aller nærmeste venner rundt deg. DET burde alle respektere, og du he ikke vært ufin mot Eva. Anonymkode: 52c65...342 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 27. februar 2018 #49 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, om du ELSKER drama så gjør du dette. Så kan du få stemplet som den usympatiske bitcha, Kari føler seg dratt mellom to nære venninner også kan de spe på sammenbruddet ditt litt. ELLER: du kan si at du har hart det litt tøft i det siste og ønsker å kunne snakke om ting med bare dine aller nærmeste, og at du kjenner ikke Eva så godt. Men hun kan sikkert bli med en annen gang, bare ikke denne, fordi du har behov for å kunne snakke om endel personlige ting, og da vil du helst bare ha dine aller nærmeste venner rundt deg. DET burde alle respektere, og du he ikke vært ufin mot Eva. Anonymkode: 52c65...342 Elsker drama?? Det er jo denne passive, feige og konfliktskye tilnærmingen din som er oppskriften på en dårlig kveld fylt med drama! Endret 27. februar 2018 av Bakepulver 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #50 Del Skrevet 27. februar 2018 Tenker vel at scenariet kan være sånn: Eva: Skal vi ta en tur ut på lørdag, eller kanskje vi skal ha vinkveld? Kari: Nei, jeg kan ikke....er bedt til Stine, skal ha vinkveld der. Eva: Å, det var jo dumt da...kanskje jeg kan bli med? Kari: Ja, kan høre med henne. Anonymkode: c2562...f41 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #51 Del Skrevet 27. februar 2018 4 minutter siden, Bakepulver skrev: Elsker drama?? Det er jo denne passive, feige og konfliktskye tilnærmingen din som er oppskriften på en dårlig kveld fylt med drama! Ser du tar av igjen ja. Først av alt: man trenger ikke være kjempe aggressiv og påpeke hva som er feil med andre som forklaring på hvorfor man ønsker et mindre selskap akkurat denne ene kvelden. Ergo: Ts trenger altså ikke ha vedkommende i hus. derfor blir det aldri noe «dårlig kveld med drama». Eva er ei dame som liker å drikke seg canacas. Vi kjenner alle en canacas, som av og til er festlig, men stort sett slitsom. - Men, TS har nok med segselv. Hun trenger ikke brette ut om hva som feiler Eva, for å forklare at hun ønsker alenetid med venninnene. For selv om Eva var avholds eller gudene vet hva, så handler dette om at TS ønsker alenetid med sine nærmeste venner, pga en tøff tid. Det presiserer hun også. Derfor lyver han ikke, men hun forholder seg til SIN sak og SINE ønsker fremfor å angripe og drite ut andre. Litt mer classy, med andre ord. Noe enkelte kunne lære av Anonymkode: 52c65...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #52 Del Skrevet 27. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, om du ELSKER drama så gjør du dette. Så kan du få stemplet som den usympatiske bitcha, Kari føler seg dratt mellom to nære venninner også kan de spe på sammenbruddet ditt litt. ELLER: du kan si at du har hart det litt tøft i det siste og ønsker å kunne snakke om ting med bare dine aller nærmeste, og at du kjenner ikke Eva så godt. Men hun kan sikkert bli med en annen gang, bare ikke denne, fordi du har behov for å kunne snakke om endel personlige ting, og da vil du helst bare ha dine aller nærmeste venner rundt deg. DET burde alle respektere, og du he ikke vært ufin mot Eva. Anonymkode: 52c65...342 Den syns jeg er litt drøy jeg. Det er mange ganger de kan prate om problemene til trådstarters venninne. Eva vil jo gjennomskue den og får ikke være med fordi hun er tydeligvis ikke så godt likt da. Ts mener jo at hun bare vil ha de nærmeste der og Eva Hvis problemene har startet allerede nå så ville jeg avlyst festen jeg altså. Det blir for dumt. Regner med at dere er ganske voksne. Herregud så rotete. Tror det er en slags dekkoperasjon for at Ts ikke vil ha Eva der verken full eller edru. Nei heller som sagt over til en te-kveld, men det gikk ikke i følge en annen for Eva ville uansett ha med seg drikke. Hvis Eva har med seg drikke da så har de en god unnskyldning til å avslutte festen eller å si det som var: at de bare skulle samles uten alkohol. Syns egentlig litt synd på Eva som har så utspekulerte venninner. Stakkars Anonymkode: 2974f...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #53 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser du tar av igjen ja. Først av alt: man trenger ikke være kjempe aggressiv og påpeke hva som er feil med andre som forklaring på hvorfor man ønsker et mindre selskap akkurat denne ene kvelden. Ergo: Ts trenger altså ikke ha vedkommende i hus. derfor blir det aldri noe «dårlig kveld med drama». Eva er ei dame som liker å drikke seg canacas. Vi kjenner alle en canacas, som av og til er festlig, men stort sett slitsom. - Men, TS har nok med segselv. Hun trenger ikke brette ut om hva som feiler Eva, for å forklare at hun ønsker alenetid med venninnene. For selv om Eva var avholds eller gudene vet hva, så handler dette om at TS ønsker alenetid med sine nærmeste venner, pga en tøff tid. Det presiserer hun også. Derfor lyver han ikke, men hun forholder seg til SIN sak og SINE ønsker fremfor å angripe og drite ut andre. Litt mer classy, med andre ord. Noe enkelte kunne lære av Anonymkode: 52c65...342 Det er vel ingen som har sagt at hun skal si det til Eva, men forklare det til Kari slik at hun forstår at neste gang det er noe hos ts, nevner hun ikke festen og heller ikke inviterer Eva. Jeg har fortalt en venninne en gang hvorfor jeg ikke øsnket å ha en kompis av henne hjemme hos meg (samme grunn), da vet min venninne det er ikke noe vits i spørre lengre, og ikke nevne sammenkomsten til kompisen hennes, hun sa til kompisen at det ikke var plass hjemme hos meg, og hadde forståelse for at vi ikke orket å ha han hjemme hos oss. Hun er slutten av 30 årene, og han er midten av 40 årene, jeg har også hatt en åpen event,hvor han melde seg på, hvor jeg forklarte han på at dette ikke var en drikkefest, og at de aller fleste ikke kom til å drikke, og at kvelden var ferdig ca ved 23 tiden, han ble ikke sur, og unskylde seg med at han trodde det var min venninne sin event (noe jeg tror på): Anonymkode: e636b...ac9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #54 Del Skrevet 27. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker vel at scenariet kan være sånn: Eva: Skal vi ta en tur ut på lørdag, eller kanskje vi skal ha vinkveld? Kari: Nei, jeg kan ikke....er bedt til Stine, skal ha vinkveld der. Eva: Å, det var jo dumt da...kanskje jeg kan bli med? Kari: Ja, kan høre med henne. Anonymkode: c2562...f41 Også se for deg denne samtalen: Eva: fikk du snakket med Stine? Kari: eem.. ja.. Eva: okey, så når skal vi møte da? Hvem andre kommer Kari: altså, du er ikke invitert.. eller.. ja, du får ikke komme. Eva: ...Okey..?? Kari: ja, Stine mener du har et alkoholproblem og blir så kjip i fylla... ——- Eller: Eva: fikk du snakket med Stine? Kari: eem.. ja.. Eva: okey, så når skal vi møte da? Hvem andre kommer Kari: altså, du er ikke invitert.. eller.. ja, du får ikke komme. Eva: ...Okey..? Kari: Ja, vet ikke om du veit det, men hun har hatt en tøff periode. Hun er ikke den som vil at så mange skal vite om det og er ikke den som prater så mye om sånt, men sa at hun hadde behov for å ha en rolig kveld med de nærmeste venninne på besøk for å få luftet tankene litt. Så kunne vi heller ta en bytur en annen gang. Eva: okei. Håper det går bra med henne, Stine er ei grei dame. Anonymkode: 52c65...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #55 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er vel ingen som har sagt at hun skal si det til Eva, men forklare det til Kari slik at hun forstår at neste gang det er noe hos ts, nevner hun ikke festen og heller ikke inviterer Eva. Jeg har fortalt en venninne en gang hvorfor jeg ikke øsnket å ha en kompis av henne hjemme hos meg (samme grunn), da vet min venninne det er ikke noe vits i spørre lengre, og ikke nevne sammenkomsten til kompisen hennes, hun sa til kompisen at det ikke var plass hjemme hos meg, og hadde forståelse for at vi ikke orket å ha han hjemme hos oss. Hun er slutten av 30 årene, og han er midten av 40 årene, jeg har også hatt en åpen event,hvor han melde seg på, hvor jeg forklarte han på at dette ikke var en drikkefest, og at de aller fleste ikke kom til å drikke, og at kvelden var ferdig ca ved 23 tiden, han ble ikke sur, og unskylde seg med at han trodde det var min venninne sin event (noe jeg tror på): Anonymkode: e636b...ac9 " på PM. Anonymkode: e636b...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #56 Del Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen som har sagt at hun skal si det til Eva, men forklare det til Kari slik at hun forstår at neste gang det er noe hos ts, nevner hun ikke festen og heller ikke inviterer Eva. Jeg har fortalt en venninne en gang hvorfor jeg ikke øsnket å ha en kompis av henne hjemme hos meg (samme grunn), da vet min venninne det er ikke noe vits i spørre lengre, og ikke nevne sammenkomsten til kompisen hennes, hun sa til kompisen at det ikke var plass hjemme hos meg, og hadde forståelse for at vi ikke orket å ha han hjemme hos oss. Hun er slutten av 30 årene, og han er midten av 40 årene, jeg har også hatt en åpen event,hvor han melde seg på, hvor jeg forklarte han på at dette ikke var en drikkefest, og at de aller fleste ikke kom til å drikke, og at kvelden var ferdig ca ved 23 tiden, han ble ikke sur, og unskylde seg med at han trodde det var min venninne sin event (noe jeg tror på): Anonymkode: e636b...ac9 Kari vet vel at Eva drikker. Eva vet åpenlyst at hun drikker for mye når hun har lovet å beherske seg tidligere. TS sier at denne gangen har hun behov for en rolig kveld. Det utelukker ikke at hun kan ha lyst til å ta en mer «crazy bytur» som inkluderer Eva lengre frem i tid. Merk: TS sier hellee ikke at Eva er TS sin bestevenn, hu er venninna til Kari. Altså ikke endel av en felles vennegjeng. Anonymkode: 52c65...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #57 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: " på PM. Anonymkode: e636b...ac9 Edit: litt usikker på nå om Eva har spurt om å få bli med, da synes jeg TS kan forklare noe som kari kan si videre til Eva uten å skape drama. Om Eva aldri har spurt selv en gang holder det at TS sier nei til Kari, egentlig uten videre begrunnelse. Anonymkode: 52c65...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #58 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kari vet vel at Eva drikker. Eva vet åpenlyst at hun drikker for mye når hun har lovet å beherske seg tidligere. TS sier at denne gangen har hun behov for en rolig kveld. Det utelukker ikke at hun kan ha lyst til å ta en mer «crazy bytur» som inkluderer Eva lengre frem i tid. Merk: TS sier hellee ikke at Eva er TS sin bestevenn, hu er venninna til Kari. Altså ikke endel av en felles vennegjeng. Anonymkode: 52c65...342 Kompisen til min venninne er en jeg ikke er interessert i ha noe med, jeg kan tolerer at han er på fest hos noen andre, mens jeg er gjest, men han er rett og slett ikke velkommen hos oss, fordi han alltid skal drikke, han drikker seg drittings, det stinker av han, han tar over festen, og bli høylydt og arrogant og får munndiare og blir frekk, han er årleit edru, men han skal alltid drikke og feste og bli full, og jeg synes det ikke er riktig at folk må sitte barnevakt og hjemme drikken hans slik det ble gjort på siste fest.. Det er flere i omgangstkretsen som reagerer på alt dette. Anonymkode: e636b...ac9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #59 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kompisen til min venninne er en jeg ikke er interessert i ha noe med, jeg kan tolerer at han er på fest hos noen andre, mens jeg er gjest, men han er rett og slett ikke velkommen hos oss, fordi han alltid skal drikke, han drikker seg drittings, det stinker av han, han tar over festen, og bli høylydt og arrogant og får munndiare og blir frekk, han er årleit edru, men han skal alltid drikke og feste og bli full, og jeg synes det ikke er riktig at folk må sitte barnevakt og hjemme drikken hans slik det ble gjort på siste fest.. Det er flere i omgangstkretsen som reagerer på alt dette. Anonymkode: e636b...ac9 Gjemme ikke hjemme Anonymkode: e636b...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #60 Del Skrevet 27. februar 2018 Her var det masse meninger ja Jeg sendte Kari en melding og sa at jeg kun ønsker å ha mine venninner der (Jeg og Eva er ikke venninner. Kun bekjente) og en rolig kveld. Eva kan være med en annen gang. Har ikke fått svar enda. Det er forrsten kun Kari som er venn med Eva Ser noe mener Eva har sosial angst og stemmer ikke. Hun må ikke drikke for å være sosial i ukedagene og jobb har hun. Hun drikker bare mye når hun først drikker Jeg ser ingen grunn til å invitere ho og se det an. For jeg VET jo hvordan det vil bli. Nytter ikke å sparke Eva i leggen og be hun om å roe seg. Tro meg, det har folk prøvd 100 ganger før. Så får noen her mene jeg er slem og utspekulert som ikke gir Eva en ny sjanse. Hun har vært sånn i flere år. Jeg orker ikke fylledrama til lørdag Ts Anonymkode: eab60...695 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå