Gå til innhold

Hun spurte om hun kunne ta med venninnen sin på lørdag, men jeg vil ikke ha henne her.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare å skrive at "Nei,Jeg ønsker en kveld med bare oss (4) nære jentene denne gangen, håper du forstår :) "

Anonymkode: 5d65f...554

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville hevd meg over det og gitt det en sjangse jeg. Man har mange ganger man ikke kan møtes. Dere skal liksom ikke tilbringe manger uker i sammen. Da har du det som et argument hvis hun vil bli med neste gang også. Ikke at man skal være slem, men... 

Anonymkode: 2974f...8c8

Har du vært med den ene som alltid blir drita og lager drama? Jeg har,og sist gang tredde jeg på henne en refleksvest og dytta henne bokstavelig ut døra.Ikke bare slitsom og j....irriterende oppførsel,men velting av vinglass i stol osv.Hun kommer ikke mer til meg for å si det sånn.Hun gikk to kilometer hjem,men det ga jeg f i. Hun ødela for alle.Gidder ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Har du vært med den ene som alltid blir drita og lager drama? Jeg har,og sist gang tredde jeg på henne en refleksvest og dytta henne bokstavelig ut døra.Ikke bare slitsom og j....irriterende oppførsel,men velting av vinglass i stol osv.Hun kommer ikke mer til meg for å si det sånn.Hun gikk to kilometer hjem,men det ga jeg f i. Hun ødela for alle.Gidder ikke sånt.

Kan dere ikke bare ta en totalt alkoholfri kveld da? :) Ta te og ost i stedet for vin og ost, verre er det ikke. Skal du se at hun ikke kommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, NotNaomi said:

Si: ok,men jeg orker ikke fyll.VI drikker med måte. 

Men det er det jeg ville svart og har svart før også.

Kanskje like greit å følge andres råd om du syns det er vanskelig å si fra.

47 minutter siden, Bakepulver said:

Denne venninnen din vet vel hvordan Eva oppfører seg når hun drikker? Hva med å være ærlig med Kari og si at du ikke orker fyllerøren til Eva? Hun vil sikkert forstå hvorfor du ikke orker det nå.

Eva har ikke vondt av å få vite at hun må enten slutte å drikke eller lære seg å drikke med måte.

Be Kari avklare med Eva at hun ikke må drikke seg full. De kan lage en intern avtale, at Kari sparker Eva i leggen når Eva har fått nok. Du kan også si at du og Kari står for serveringen selv om alle har med medbrakt.

Anonymkode: a5e50...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NotNaomi said:

Det kan du bli holdt ansvarlig for hvis hun er for full til å komme seg hjem og du kaster henne ut av ditt hus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Be Kari avklare med Eva at hun ikke må drikke seg full. De kan lage en intern avtale, at Kari sparker Eva i leggen når Eva har fått nok. Du kan også si at du og Kari står for serveringen selv om alle har med medbrakt.

Syns det beste tipset er mitt. En alkoholfri kveld. :) Retten og sletten meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du bli holdt ansvarlig for hvis hun er for full til å komme seg hjem og du kaster henne ut av ditt hus.

Ja ja ja, jøss... :skratte: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det beste tipset er mitt. En alkoholfri kveld. :) Retten og sletten meg. :) 

Men det er noe helt annet.

Anonymkode: c2562...f41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er noe helt annet.

Anonymkode: c2562...f41

Hvorfor er det noe annet da? Var ikke poenget at dere skulle samles som venner da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med denne passive tilnærmingen? Hva er problemet med ærlighet egentlig?

Si det som det er! Eva er grei men hun drikker seg dritings og lager et helvete for oss andre. Eva har gjerne et alkoholproblem og trenger hjelp. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke bare ta en totalt alkoholfri kveld da? :) Ta te og ost i stedet for vin og ost, verre er det ikke. Skal du se at hun ikke kommer. 

Joda.Det går fint an det,men da vil hun ikke komme uansett.Hun har sosialangst og drikker for å være "sosial".Så får ikke gjort så mye med hennes problem.Å drikke bort angsten er jo veldig dumt,for hun lager drama over alt.Og så ringer hun meg etter hver "katastrofe",men greit nok.Hjelper ikke å si til henne,men når hun ringer helt oppløst,så snakker jeg med henne iblant.Hun får hjelp av psykolog nå da,så håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Helt hjerneskadet avgjørelse. Tenk om hun ble voldtatt eller overfalt på vei hjem. Eller falt og slo seg eller sovnet ute? Da kunne hun mistet livet

Anonymkode: df1fd...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Enig. Helt hjerneskadet avgjørelse. Tenk om hun ble voldtatt eller overfalt på vei hjem. Eller falt og slo seg eller sovnet ute? Da kunne hun mistet livet

Anonymkode: df1fd...ac2

Hun har nok vært ute og vandret på egenhånd tusen ganger før i fylla.På verre steder og med ikke så bra folk heller.Hun er voksen og får lære da.Men dere får bare mene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Joda.Det går fint an det,men da vil hun ikke komme uansett.Hun har sosialangst og drikker for å være "sosial".Så får ikke gjort så mye med hennes problem.Å drikke bort angsten er jo veldig dumt,for hun lager drama over alt.Og så ringer hun meg etter hver "katastrofe",men greit nok.Hjelper ikke å si til henne,men når hun ringer helt oppløst,så snakker jeg med henne iblant.Hun får hjelp av psykolog nå da,så håper det hjelper.

Ja men da er det jo synd på henne. Enda en grunn til å inkludere henne så får du ha en vinflaske på lur til deg selv hvis hun ikke kommer pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du tror ikke Eva kommer til å ta med seg drikke?

Naivt...

Anonymkode: e636b...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Send melding og si at du tenkte dette skulle være en liten samling og ikke ønsker at man skal ta med flere gjester

Anonymkode: 36225...22c

1 hour ago, LeilaS said:

Skjønner det er en litt vanskelig situasjon, men du får bare si det ikke passer at hun kommer og hun kan heller komme en annen gang. (Du kan invitere henne neste gang når dere skal ha en edru kveld) blir hun sur, så er ikke ditt problem. Man ikke få bli med på alt. Sånn er det bare

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Si at du ønsker en rolig kveld med de du kjenner godt på bakgrunn av omstendighetene. 

Anonymkode: 2af9a...cf0

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville bare skrevet "Pga. omstendighetene og at jeg nylig er blitt singel, så tenkte jeg at det denne gangen kunne være bare oss 4 :) Men vi kan ta en større samling ved en senere anledning og da er Eva hjertelig velkommen". 

Anonymkode: 55e1e...e14

Dere som har svart over: Hva er problemet med å si det som det er? Før være måte på konfliktskyhet; Ts har en god grunn som Kari bør forstå og Eva faktisk kan jobbe med. Mye verre å ikke oppgi grunn, det gir mye større rom for spekulasjoner og likner trynebasert ekskludering.

Eneste rette å gjøre er følgende:

58 minutter siden, Bakepulver said:

Denne venninnen din vet vel hvordan Eva oppfører seg når hun drikker? Hva med å være ærlig med Kari og si at du ikke orker fyllerøren til Eva? Hun vil sikkert forstå hvorfor du ikke orker det nå.

Eva har ikke vondt av å få vite at hun må enten slutte å drikke eller lære seg å drikke med måte.

Anonymkode: 419df...77f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NotNaomi

Ja men da er det jo synd på henne. Enda en grunn til å inkludere henne så får du ha en vinflaske på lur til deg selv hvis hun ikke kommer pga det. 

Jeg har ikke sagt at det ikke er synd på henne jeg.Jeg har trøstet henne x antall ganger etter at hun har lagd jordskjelv.Men jeg må ta hensyn og vare på andre også.Det var ikke noe skummelt strøk hun gikk i i det hele tatt.Og hun klarte liksom å gå.Jeg hadde ikke sendt henne krypende ut.Men om folk syns jeg var fæl,så ok.Jeg er sikkert det iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke Eva kommer til å ta med seg drikke?

Naivt...

Da kan jo Ts sette ned foten fordi at da blir det ikke aktuelt. For da har man virkelig prøvd å gjøre så godt man kan. Da kan man jo bare avslutte hele kvelden. Jeg aner ikke hvem hun er en gang men fra noen av dere så er ikke denne Eva så godt likt i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bakepulver said:

Hva er det med denne passive tilnærmingen? Hva er problemet med ærlighet egentlig?

Si det som det er! Eva er grei men hun drikker seg dritings og lager et helvete for oss andre. Eva har gjerne et alkoholproblem og trenger hjelp. 

Jeg mente at Kari tar dette opp med Eva først, og at de avtaler et eller annet signal når Eva begynner å få nok alkohol. Da tar jo Kari opp problemet med Eva. Var jeg Kari ville jeg sagt at noe må gjøres og vil hun komme, må hun ta seg sammen og høre på råd. Å få et lett spark i leggen betyr at Eva skal roe seg ned og gå over til vann eller brus i en time eller to.

Ja, det kan virke som Eva har et alkoholproblem, men det er ikke det som er saken i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da kan jo Ts sette ned foten fordi at da blir det ikke aktuelt. For da har man virkelig prøvd å gjøre så godt man kan. Da kan man jo bare avslutte hele kvelden. Jeg aner ikke hvem hun er en gang men fra noen av dere så er ikke denne Eva så godt likt i allefall. 

Nok engang naivt,

Hun klarer jo ikke en gang si til venninne at hun ikke ønsker at Kari skal komme, hvordan tror du hun kommer il å klare dette...?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...