Gå til innhold

Hun spurte om hun kunne ta med venninnen sin på lørdag, men jeg vil ikke ha henne her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det tøft den siste tiden (sammlivsbrudd bl.a) og vil ha en rolig kveld med noen venninner til helga. Drikke vin og skravle. Har invitert 4 stykker som jeg vet er ferdig med fylla og drikker med måte. Vi er alle i slutten av 20 årene. Men jeg fikk en melding av hun som kommer og hun spurte om en venninne kunne få komme. Jeg har ikke lyst. La oss kalle henne for Eva

Eva er grei å ha med å gjøre når hun er edru, men når hun drikker? Not so much. Hun klarer IKKE å drikke med måte og drikker seg alltid for full. Opplevd det flere ganger og det skjer hver gang. Hun kan si i edru tilstand at neida, hun skal ikke drikke seg full, men hun klarer ikke å kontrollere det. Er ingen stoppknapp likssom. Drama og rabalder følger ofte med. Hun er også den typen som tar MYE plass og blir veldig hyper når hun blir full. Så jeg orker bare ikke. Veldig slitsomt. Vet hvordan det vil bli hvis hun kommer. 

Men Eva er en god venninne av Kari  (kaller venninnen min for Kari) og vi bor på en liten plass. Sier jeg at Eva ikke kan konne, så er jeg redd Eva blir sur og det blir dårlig stemning. Jeg vil ikke at hun kommer og vet liksom ikke hva jeg skal si til Kari. Synes det er en litt vanskelig situasjon. Vet også at de 3 andre ikke vil Eva kommer. De er lei fylledrama hun lager hver gang og er innstilt på en rolig kveld.

Så har dere noen tips å komme med? Liker ikke å såre  folk😕

Anonymkode: eab60...695

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send melding og si at du tenkte dette skulle være en liten samling og ikke ønsker at man skal ta med flere gjester

Anonymkode: 36225...22c

• Liker 33
Skrevet

Skjønner det er en litt vanskelig situasjon, men du får bare si det ikke passer at hun kommer og hun kan heller komme en annen gang. (Du kan invitere henne neste gang når dere skal ha en edru kveld) blir hun sur, så er ikke ditt problem. Man ikke få bli med på alt. Sånn er det bare

• Liker 5
Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som inviterer med egne gjester. Gi beskjed at du har invitert de du har lyst til å invitere. Vil hun ha med seg venninnen sin, får hun arrangere egen venninnekveld der hun blir invitert.

Anonymkode: 435a1...36d

• Liker 27
Gjest NotNaomi
Skrevet

Si: ok,men jeg orker ikke fyll.VI drikker med måte. 

Men det er det jeg ville svart og har svart før også.

Kanskje like greit å følge andres råd om du syns det er vanskelig å si fra.

Skrevet

Si at du ønsker en rolig kveld med de du kjenner godt på bakgrunn av omstendighetene. 

Anonymkode: 2af9a...cf0

• Liker 14
Skrevet (endret)

Denne venninnen din vet vel hvordan Eva oppfører seg når hun drikker? Hva med å være ærlig med Kari og si at du ikke orker fyllerøren til Eva? Hun vil sikkert forstå hvorfor du ikke orker det nå.

Eva har ikke vondt av å få vite at hun må enten slutte å drikke eller lære seg å drikke med måte.

Endret av Bakepulver
  • Liker 29
Skrevet
8 minutter siden, NotNaomi said:

Si: ok,men jeg orker ikke fyll.VI drikker med måte. 

Men det er det jeg ville svart og har svart før også.

Kanskje like greit å følge andres råd om du syns det er vanskelig å si fra.

Heregud, problemmet er jo at eva lover at hun skal drikke på måte, og blir drittings, gjør det hele tiden, hvorfor tror du hun kommer til forandre seg til den kvelden?

Jeg hadde vært ærlig med Kari med grunnen til at Eva ikke kan komme, blir Kari sur så er det hennes greie.-også fo. Err Kari bestemme seg for hva slags unskydning hun skal gi Eva , da det er hun som har satt deg i denne sitasjonen ved å be en som ikke bedt. Er man voksen  akspekterer man det, go tanke på alder, tror jeg det går bra, hvis ikke er ikke Kari noe venninne av deh.

Majoritetten bestemmer og når 3 av 4 ikke vil at hun skal komme for hun feste med noen andre.

Anonymkode: e636b...ac9

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, Bakepulver said:

Denne venninnen din vet vel hvordan Eva oppfører seg når hun drikker? Hva med å være ærlig med Kari og si at du ikke orker fyllerøren til Eva? Hun vil sikkert forstå hvorfor du ikke orker det nå.

Eva har ikke vondt av å få vite at hun må enten slutte å drikke eller lære seg å drikke med måte.

Denne.

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Heregud, problemmet er jo at eva lover at hun skal drikke på måte, og blir drittings, gjør det hele tiden, hvorfor tror du hun kommer til forandre seg til den kvelden?

Jeg hadde vært ærlig med Kari med grunnen til at Eva ikke kan komme, blir Kari sur så er det hennes greie.-også fo. Err Kari bestemme seg for hva slags unskydning hun skal gi Eva , da det er hun som har satt deg i denne sitasjonen ved å be en som ikke bedt. Er man voksen  akspekterer man det, go tanke på alder, tror jeg det går bra, hvis ikke er ikke Kari noe venninne av deh.

Majoritetten bestemmer og når 3 av 4 ikke vil at hun skal komme for hun feste med noen andre.

Skrevet

Jeg ville bare skrevet "Pga. omstendighetene og at jeg nylig er blitt singel, så tenkte jeg at det denne gangen kunne være bare oss 4 :) Men vi kan ta en større samling ved en senere anledning og da er Eva hjertelig velkommen". 

Anonymkode: 55e1e...e14

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville bare skrevet "Pga. omstendighetene og at jeg nylig er blitt singel, så tenkte jeg at det denne gangen kunne være bare oss 4 :) Men vi kan ta en større samling ved en senere anledning og da er Eva hjertelig velkommen". 

Også må ts invitere Eva hver gang fordi Kari vil ha henne med..

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også må ts invitere Eva hver gang fordi Kari vil ha henne med..

Trenger ikke være hver gang? Men det er vel greit om det er fest f.eks. TS skal vel ikke sørge i all evighet.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok,ok.Da har hun et alkoholproblem,og bør vel skjønne det eller bli fortalt det (men meg igjen).Du har bedt de du har bedt,så ja,problemet er "Karis".

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trenger ikke være hver gang? Men det er vel greit om det er fest f.eks. TS skal vel ikke sørge i all evighet.

Ved å ikke fortelle sanheten til Kari nå, gjør at hun tror at det er greit å ha med Eva hver gang.

Det er like greit å være ærlig nå om det enn å utsette det. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville hevd meg over det og gitt det en sjangse jeg. Man har mange ganger man ikke kan møtes. Dere skal liksom ikke tilbringe manger uker i sammen. Da har du det som et argument hvis hun vil bli med neste gang også. Ikke at man skal være slem, men... 

Anonymkode: 2974f...8c8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ok,ok.Da har hun et alkoholproblem,og bør vel skjønne det eller bli fortalt det (men meg igjen).Du har bedt de du har bedt,så ja,problemet er "Karis".

Sant nok. Det får den som har gjort det ordne opp i. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville hevd meg over det og gitt det en sjangse jeg. Man har mange ganger man ikke kan møtes. Dere skal liksom ikke tilbringe manger uker i sammen. Da har du det som et argument hvis hun vil bli med neste gang også. Ikke at man skal være slem, men... 

Hvor mange sjanser skal man gi?

Og når 3 av 4 ikke vil ha henne der, så er det viktigere og gi nok en sjans?

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Eva har brukt opp sjansene sine og blir jo det samme hver gang. Fyll og drama. Skjønner ts ikke orker det 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

OG ødelegge kvelden til ts og venninnene..`?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...