FantasDick Skrevet 13. mars 2018 #21 Skrevet 13. mars 2018 Jeg ble vegetarianer da jeg var 14 år fordi jeg ikke var spesielt glad i kjøtt og litt dyrevelferd (selv om jeg nå vet at kjøttindustrien ikke nødvendigvis er den verste). I mitt voksne liv har jeg spist kjøtt i perioder. Da jeg var 29 fikk jeg mitt første barn med melkeproteinallergi og for å kunne amme måtte jeg kutte melk i kosten. Gikk all in og kuttet ut alt helt ned til mysepulver i potetgull osv og ble etterhvert vant til å leve slik - og så ble jo veien til veganisme veldig kort. Barn nummer 2 har også MPA.. Kombinert med mer kunnskap om bl.a melkeindustrien er det egentlig et ganske lett valg.
Heisann1234 Skrevet 13. mars 2018 #22 Skrevet 13. mars 2018 Så på cowspiracy for to år siden og hadde ikke noe forventning om at dette skulle handle om kjøtt/meieriindustrien, var bare noe tilfeldig jeg fant på netflix. Jeg fikk helt sjokk, ting jeg aldri hadde tenkt på engang tenkte jeg plutselig på hele tiden. Utforsket dette litt mer og begynte å se gårdsdyrene mer og mer i lik linje med hunder, katter osv. Det som holder meg veggis i dag er det etiske selv om det startet med miljø og helse. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #23 Skrevet 13. mars 2018 Vært vegetarianer i 3 år, spiser heller ikke egg. Utelukkende av dyrevelferdsgrunner. Vil ikke at noen skal dø bare for at jeg skal spise dem, og har nå kommet til et punkt der jeg syns det er ekstremt absurd at det er det som er normalen. Reagerer også på hvor mye kjøttindustrien har gjennomslag i reklame, hvor mye det promoteres at vi skal spise døde dyr. Det er jo helt rart at man gjør det. Jeg driver likevel ikke med noen form for "verving" eller "shaming" eller noe sånt, spis hva du vil, så lenge jeg slipper. Ble det fordi samboer og jeg begynte å tenker mer over det, lese og oppdatere oss, og at vi til slutt ikke greide tanken. Endra fra den ene dagen til den neste, og har ikke spist noen døde dyr siden. Anonymkode: 6b7a9...fa1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #24 Skrevet 13. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vært vegetarianer i 3 år, spiser heller ikke egg. Utelukkende av dyrevelferdsgrunner. Vil ikke at noen skal dø bare for at jeg skal spise dem, og har nå kommet til et punkt der jeg syns det er ekstremt absurd at det er det som er normalen. Reagerer også på hvor mye kjøttindustrien har gjennomslag i reklame, hvor mye det promoteres at vi skal spise døde dyr. Det er jo helt rart at man gjør det. Jeg driver likevel ikke med noen form for "verving" eller "shaming" eller noe sånt, spis hva du vil, så lenge jeg slipper. Ble det fordi samboer og jeg begynte å tenker mer over det, lese og oppdatere oss, og at vi til slutt ikke greide tanken. Endra fra den ene dagen til den neste, og har ikke spist noen døde dyr siden. Anonymkode: 6b7a9...fa1 Enig med deg. Synes du gjør en bra innsats Lurer litt på hva du tenker om melkeprodukter? I de aller fleste tilfeller blir kalven tatt fra moren innen 24 timer for at moren skal produsere melk. Du bruker kanskje melkeprodukter siden du er vegetarianer? Personlig mener jeg det er bra å være vegetarianer og at man ikke burde føle skyld eller plikt for å gjøre "enda mer". Men jeg vet noen vegetarianere ikke tenker over lidelsen som er inkludert io for eks melkeprodukter, så tenkte jeg ville nevne det alikevel Men igjen, å gjøre noe er bedre enn ingenting, så om å være vegetarianer fungerer best for deg, så er det bra Anonymkode: a0478...32a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå