Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker folkeregisteret på å registrere endringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk tilbakemelding etter 4 uker om at det var godkjent men om det er raskt eller tregt der jeg søkte vet jeg ikke..

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg la til mannens etternavn tok det en uke fra jeg sendte skjema til jeg fikk bekreftelse på endringen fra Folkeregisteret. :)

Nå som vi har flyttet og sendt adresse-endring har det tatt nesten 3 uker, og det er fortsatt ikke registrert :evil:

Skrevet

1-2 uker her i Oslo. Skiftet navn i juni 2004.

Murf

Skrevet

*utålmodig*

sendte skjemaet på onsdag tror jeg :sjenert:

Skrevet
*utålmodig*

litt utålmodig? :wink:

Skrevet
:ler: har endret der jeg kan, men noen ting må vente på trege folkeregisteret :ler:
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
*utålmodig*

Hm, da fikk de skjemaet muligens på torsdag, men sannsynligvis på fredag fordi posten somla.

På fredag er det ingen vits i å begynne på noe nytt, siden det snart er helg, og man skal hjem tidlig likevel, så det ble liggende til mandag.

På søndag var det morsdag, og det var mange som besøkte mamma i helga, og fikk litt for mye kaffe så de hadde problemer med å få sove på søndags kveld.

Dermed forsov de seg på mandag, og da de endelig kom på jobb, hadde dagens post blitt lagt øverst i bunken sånn at det som kom på fredag lå nederst. Man rekker ikke igjennom to dagers post på en dag. Derfor måtte skjemaet ditt vente til tirsdag.

På tirsdag var det noen som hadde bursdag. Det var derfor ekstra lang lunsj med bløtkake, og den helt nederste delen av postbunken (der skjemaet ditt selvsagt lå), nei, den rakk de faktisk ikke da.

I dag er det onsdag. Nå er posten fra mandag endelig inne (de forsov seg jo selvsagt også etter morsdag, for ikke å glemme valentine, så det er muligens igjen enda noen brev som ble sendt på mandag som ikke kommer før i morgen), og posthaugen er farlig høy igjen. Dessuten begynner man å kjenne ettervirkningene av kaka i går, den fløten var nok litt sur...

I morgen, torsdag, er halvparten av alle som jobber på folkeregisteret sykemeldt pga magesjau.

Fredag: Fortsatt sykemeldt.

Mandag: Litt groggy enda, men man klarer å jobbe for halv maskin. Posthaugen vokser.

Tirsdag: Endelig frisk. Men nå er posthaugen stor. Tror man må sende noe til en annen avdeling.

Onsdag: Foreslår for sjefen å sende noe post videre til nabokommunen for avlastning.

Torsdag: Sjefen foreslår for sin sjef å sende noe post videre til nabokommunen for avlastning.

Fredag: Snart helg. Trappe ned.

Mandag: Postmannen får hekseskudd når han skal bære all posten ut i bilen. 2/3 av de ansatte på folkeregisteret får hekseskudd når de prøver å hjelpe ham.

Tirsdag: Det renner inn med sykemeldinger. Administrasjonen av disse tar tid for dem som er igjen.

Osv osv osv...

Det kan ta tid dette, Arwen...

Skrevet

:hoho: utrolig bra :ler:

sendte de en mail jeg, og de sa det skulle ta en uke :ler: men nå fikk jeg mine tvil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe:) Det kan dessuten hende de har endret navnet ditt til noe annet (Pena Pling?) enn du har forventet slik at navn på postkasse og brev ikke stemmer overens. Så da tar postmannen, pliktoppfyllende som han er, sitt brev og gir det til Postdetektiven.

Da jeg endret folkeregisteradresse stusset jeg etter noen uker over at jeg ikke hadde mottatt et eneste skriv fra offentlige etater. Jommen hadde de ikke klart å flytte meg til Nedre Kattem i Melhus - et sted vi ikke fant på kartet engang. Det var i alle tilfelle ikke dit jeg hadde flyttet.

Skrevet

:ler:

kjenner jeg deg forresten gjest ;) fikk det bare på følelsen :)

Skrevet

For meg tok det fire-fem uker, og når jeg endelig fikk svaret hadde de jaggu ta meg stavet det feil...

Nå venter jeg bare på å gidde å gjøre det på nytt, sånt er frustrerende. Men, hurra for kommunen!

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...