Gå til innhold

Hvor har du kompromisset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kompromisset på størrelse, for å få ønsket beliggenhet. Hender jeg angrer litt på det. Men minner meg selv på at de fleste må kompromisse på noe. Hva med deg?

Anonymkode: 17d68...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville i utgangspunktet ha en litt moderne/nyoppusset enebolig som ikke trenger masse arbeid. Endte opp med perfekt beliggenhet, pris, størrelse og tomt/hage, men boligen har en gjennomgående gammel stil. Vi fant ut at vi kan leve med å pusse opp da begge er ganske handy og vi enda ikke har barn. 

Anonymkode: 456b1...147

Skrevet

Jeg har også gått ned i størrelse, for å få ønsket beliggenhet. Dessuten mindre og mindre privat hage. Det hender at jeg angrer litt jeg også, og tenker på hva jeg kunne ha fått for pengene, litt utenfor bykjernen, men så er det også så deilig å bo så sentralt. Mye enklere å være sosial, og mye enklere å bare ta seg en liten tur i byen. Jeg har også ganske store barn etterhvert, og de kommer seg rundt til alt, uten at jeg må kjøre. Der vi bodde tidligere måtte jeg kjøre og hente hver ettermiddag/kveld, så at jeg slipper å tenke på det har gitt større frihet, og mer tid til de tingene jeg vil drive med. 

Likevel hender det at jeg må minne meg selv på at det var et bra valg, for jeg savner å ha større stue og kjøkken, og jeg savner stor og privat hage. Jeg håper jeg får "privatisert" hagen litt mer i sommer, men størrelse på stue og kjøkken er det ingenting å gjøre med. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har også kjøpt noe mindre i nesten det området vi helst vil bo i (ja, nesten) Skulle vi kjøpt i akkurat den skolekretsen vi helst ønsket oss ville vi måttet gå enda mer ned i størrelse og gå glipp av egen, bitteliten, hage. 

Anonymkode: 9a763...4d1

• Liker 1
Skrevet

Dere har altså inngått et kompromiss 😅

Anonymkode: a676d...bee

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har altså inngått et kompromiss 😅

Anonymkode: a676d...bee

Nei, de har kompromisset. 

Anonymkode: d3270...8a7

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har kompromisset. 

Anonymkode: d3270...8a7

Verbing er gøy? :P

Anonymkode: fa581...659

Skrevet

Selv ikke de rikeste i Norge kan kjøpe noe uten at det er noe i veien med stedet, så gi det litt slakk. Finn ut hva som er det viktigste og gå for det.

Skrevet

Min liste var laaang. Aller høyest var "havutsikt der du ser solen går ned i havet" 🙈 Men vi fant deg perfekte huset, og best av alt er at deg er et nybygg. Så vi får jo velge alt selv. Drømmer fortsatt om den havutsikten da.. kanskje en dag ;)

Anonymkode: 21c96...07e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min liste var laaang. Aller høyest var "havutsikt der du ser solen går ned i havet" 🙈 Men vi fant deg perfekte huset, og best av alt er at deg er et nybygg. Så vi får jo velge alt selv. Drømmer fortsatt om den havutsikten da.. kanskje en dag ;)

Anonymkode: 21c96...07e

Veldig fint å ha noe å drømme om også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...