AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 eller hva man kaller det. Vet ikke om dette ligger i riktig forum. Men jeg lurer på om det er like kontroversielt og følelsesladed som å diskutere religion? Jeg har en ateistisk venn som mener det er hans rett å kritisere og diskutere religion åpent uten at andre skal bli triggered eller sure. Ateister som ellers ser på seg selv som de rasjonelle i en religionsdebatt, blir plustelig de irrasjonelle og sinte i en veganisme debatt der de skal "spise bacon i trynet på veganeren" eller på andre måter er usaklig. Det samme gjelder kompisen min. Jeg synes det er så rart. Nå lurer dere kanskje på hvordan jeg vet dette om han, men min familie og hans har alltid vært nære og bor nært. Jeg er ofte på besøk samtidig med slektningene hans, og han har både religiøse og veganere i sin slekt. Så jeg har sett hvordan han oppfører seg mot begge, på ulike tidspunkt. kan det være at det med kjøttspising treffer en nerve hos akkurat han, eller hva? Anonymkode: 74ca5...2dd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Jeg spiser kjøtt, og jeg føler diskusjoner om vegetarianere/veganere utarter seg så dumt. Veganere pøser på med lite støttet forskning og mye som fremstår som propaganda. Høres ofte ut som unge tenåringer som er i en hysterisk fase. Kjøttetere fremstår som 50-gamle konservative mannfolk. Snakker bare om at nå skal de steike en blodig biff og at veganere er dumme. Lite givende å lese fra begge parter igrunn. Anonymkode: 33967...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg spiser kjøtt, og jeg føler diskusjoner om vegetarianere/veganere utarter seg så dumt. Veganere pøser på med lite støttet forskning og mye som fremstår som propaganda. Høres ofte ut som unge tenåringer som er i en hysterisk fase. Kjøttetere fremstår som 50-gamle konservative mannfolk. Snakker bare om at nå skal de steike en blodig biff og at veganere er dumme. Lite givende å lese fra begge parter igrunn. Anonymkode: 33967...7fb Hehe, forstår hva du mener. Hva tenker du er viktig i en slik debatt? Anonymkode: 74ca5...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå