AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Vesla på 2 år har vært en del syk siden hun begynte i bhagen, da i august. Hadde vel 5-6 dager i november, sikkert 14+ dager i desember og 3 dager i år som pågår nå. Når jeg sier i fra på jobb, får jeg en sånn sur "åja syk, jaja hade". Litt det samme i barnehagen også, bare at der er de mer sånn "nei er det mulig, hvorfor er hun mer syk en de andre?" Vi er 2 som deler på syktbarn dagene pluss at bestemor har tatt noen dager. Trodde det var vanlig at de var syke en del, disse små? Det er nesten så jeg må levere henne i barnehagen som syk. Anonymkode: 54690...e93 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Det er brukt så til de grader som unnskyldning, at folk blir etterhvert lei av det. Anonymkode: 9fdac...d8c 11
våren14 Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Har vært mye syke her også etter bhg start i august, det er jo veldig vanlig...? Aldri hørt noe kommentar ang det... 1
Gjest making.a.mess Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Det er viden kjent at første året i bhg inneholder mye sykdom. Likevel liten forståelse å hente. Jo større barnet blir jo mindre syk er det. Småbarnsavdelingene i bhg har mye sykdom. Lukk øra for tåpelige kommentarer. Dette ordner seg innen halvannet år.
Vera Vinge Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 Alle vet vel at barn er ekstra mye syke det første året i barnehage. Jeg syns jo problemet i barnehagene jeg har hatt barn, har vært at foreldre sender barna tilbake til bhg for raskt. Og da blir man jo aldri kvitt omgangssyke og magevirus. Det er også regler på hvor lenge barna skal ha vært feberfrie, hvor jeg har sett at foreldre ikke overholder det. Og det er jo dumt både for barnets del og andre barn og voksne. 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 Ja, sånn er det. Vi slapp unna ganske greit i høst, hadde vel en runde forkjølelse og en runde omgangsyke bare, tror vi brukte rundt 3 syktbarndager hver, men har hatt over rundt 25 dager hjemme fra bhg så langt bare i år! (influensa, omgangsyke og nå snørrete/feber). "Heldigvis" har jo vi voksne blitt syke og, så har ikke brukt opp alle syktbarndagene ennå. Her får vi ekstra oppfølging av helsestasjon/lege framover nå, for barnet har gått ned i vekt av hyppig sykdom. Har jo ikke fått tid til å ta seg inn mellom slagene, stakkar liten.. Anonymkode: 69592...28d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 Føler jo at jobben kanskje synes det er nok nå. (Og det synes jo vi og!) Men har jo ikke noe annet valg enn å bli hjemme når vi eller barnet kaster opp/har høy feber/er syke. Anonymkode: 69592...28d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er brukt så til de grader som unnskyldning, at folk blir etterhvert lei av det. Anonymkode: 9fdac...d8c "at folk blir etter hvert lei av det" Hvem blir lei? Anonymkode: 54690...e93 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 Jeg ble ringt etter på jobb en gang og sjefen ble tydelig irritert. EN! Gang. Så tror bare sjefer har liten toleranse for sykdom generelt. Uansett om det er ofte eller lite. Anonymkode: 21507...bb0 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "at folk blir etter hvert lei av det" Hvem blir lei? Anonymkode: 54690...e93 Vi som ikke har barn, og som må jobbe dobbelt når andre er hjemme. Er sjeleglad for at det ikke er småbarnsforeldre der jeg jobber nå. Anonymkode: 0a1bd...1ae 14
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "at folk blir etter hvert lei av det" Hvem blir lei? Anonymkode: 54690...e93 Arbeidsgivere, bl.a. Anonymkode: 9fdac...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi som ikke har barn, og som må jobbe dobbelt når andre er hjemme. Er sjeleglad for at det ikke er småbarnsforeldre der jeg jobber nå. Anonymkode: 0a1bd...1ae Dette også. Anonymkode: 9fdac...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 Jeg ville også tatt det opp med sjefen om han viser lite forståelse. Når det er sagt så skal du være hjemme å ta deg av barnet ditt. Anonymkode: 21507...bb0 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi som ikke har barn, og som må jobbe dobbelt når andre er hjemme. Er sjeleglad for at det ikke er småbarnsforeldre der jeg jobber nå. Anonymkode: 0a1bd...1ae Vel ok, så svaret ditt er: Ikke få barn? La syke barn være i barnehage? Evt foreldre skal gå på trygd? Anonymkode: 54690...e93 13
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel ok, så svaret ditt er: Ikke få barn? La syke barn være i barnehage? Evt foreldre skal gå på trygd? Anonymkode: 54690...e93 Du trenger ikke argumentere. Vi som arbeidsgivere og vi som må jobbe dobbelt blir lei. Enkelt og greit. Anonymkode: 9fdac...d8c 15
Ulven Skrevet 27. februar 2018 #16 Skrevet 27. februar 2018 Jeg forstår at det er ubehagelig at det blir stillt spørsmålstegn rundt fraværet, men jeg forstår faktisk også arbeidsgiver. 3 uker fravær på 7 måneder er jo mye selv om man deler det på to. I tillegg er det fremdeles mye igjen av vinteren, og det er dermed stor mulighet for at det blir enda mer fravær. Har du vært til lege med barnet? Det hadde kanskje vært en tanke å sjekke litt om det kan være en grunn for at hun er såpass mye syk. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #17 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke argumentere. Vi som arbeidsgivere og vi som må jobbe dobbelt blir lei. Enkelt og greit. Anonymkode: 9fdac...d8c Jo, synes egentlig det er verdt å argumentere. Synd om arbeidsgivere er så kyniske at de ikke ønsker småbarnsforeldre. Anonymkode: 54690...e93 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #18 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, synes egentlig det er verdt å argumentere. Synd om arbeidsgivere er så kyniske at de ikke ønsker småbarnsforeldre. Anonymkode: 54690...e93 Javel. Bare å glemme at de må betale når du er hjemme med sykt barn og i tillegg må få tak i en vikar. I det øyeblikk barnet er friskt igjen, er det forelderen som blir syk. Så er det på'an igjen. Du er dekket 100% med lønn som syk. Arbeidsgiveren dobler utgiftene sine og må i tillegg stresse med å få inn folk. Jaggu sa jeg kynisk. Anonymkode: 9fdac...d8c 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #19 Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, Ulven skrev: Jeg forstår at det er ubehagelig at det blir stillt spørsmålstegn rundt fraværet, men jeg forstår faktisk også arbeidsgiver. 3 uker fravær på 7 måneder er jo mye selv om man deler det på to. I tillegg er det fremdeles mye igjen av vinteren, og det er dermed stor mulighet for at det blir enda mer fravær. Har du vært til lege med barnet? Det hadde kanskje vært en tanke å sjekke litt om det kan være en grunn for at hun er såpass mye syk. Har vel hatt 7-8 dager med sykt barn på 7 mnd uten å vært syk selv. Er det virkelig mye? Tror gjennomsnitts fravær pr pers i Norge er rundt 3 uker. Så, ser ikke helt den. Ja har vært til lege flere ganger før jul, kunne ikke finne noen ting annet en virus. Anonymkode: 54690...e93 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #20 Skrevet 27. februar 2018 8 minutter siden, Ulven skrev: Jeg forstår at det er ubehagelig at det blir stillt spørsmålstegn rundt fraværet, men jeg forstår faktisk også arbeidsgiver. 3 uker fravær på 7 måneder er jo mye selv om man deler det på to. I tillegg er det fremdeles mye igjen av vinteren, og det er dermed stor mulighet for at det blir enda mer fravær. Har du vært til lege med barnet? Det hadde kanskje vært en tanke å sjekke litt om det kan være en grunn for at hun er såpass mye syk. Hvorfor? Det er helt normalt at et lite barn med et immunforsvar som ikke er ferdig utviklet blir mye syk etter oppstart i barnehage. Den lille kroppen er tross alt ikke vandt med virus og bakterier enda .. Anonymkode: 5da51...2d9 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå