ZiziBig Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Hei, føler meg helt tragisk... Er arbeidsledig i 1 år, etter fødselspermisjon. Sender masse søknader både åpent og for utlyste stillinger, men får bare avslag, avslag og avslag.... Hvordan fant dere jobben sin? via nettverk, annonse eller??? Hvor lenge var dere arbeidsledig? Litt om meg: Jeg er en dame på snart 32år, opprinnelig fra Litauen, men jeg har bodd i Norge alerede i 10år, altid hadde jobb. Jeg har sagt opp siste jobben min pga at jeg kunne ikke pendle lenge, og kunne ikke tilrette jobb med små barn. Den siste jobben var Hotel resepsjonist, og før det har jobbet som produksjonsmedarbeider, kantinemedarbeider, vaske dame, aupair, (manager og resepsjon i hjemland). Jeg bor i Drammen og søker jobb opp til 1 times kjørevei, og i tidsramme 8.00-16.00. Trodde at det blir ikke lett, men trodde ikke at det blir så vanskelig....
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Det er dessverre realiteten til mange i dagens arbeidsmarket Kan anbefale deg å kontakte nav og melde deg på jobbklubb. Da må du igjennom 4 uker (eller 3, det hadde de ihvertfall akkurat begynt med der jeg bor) der du forbedrer CV, søknad, intervjukurs osv, og 8 uker utplassering i valgfri bedrift. Vet det er mye negativ om dette tiltaket i media, da (dessverre) noen bedrifter misbruker dette tiltaket til gratis arbeidskraft - men husk at det er bare noen! Arrangørene har liste over de fleste av disse useriøse bedriftene, slik at dem blir luket ut. Har flere i vennekretsen min som har fått fast jobb på denne måten! Minuset er at du får veldig dårlig betalt disse ukene av nav, men du får sjanse til å vise deg og kanskje få en fot innenfor! Anonymkode: ac69e...30f
ZiziBig Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2018 Hei, jeg har fått desse kurs på 4uker, allerede er ferdig med dem, akkurat nå er på kurs som heter Jobbsjansen for innvandrede kvinner. Har forbedret CV og søknad, hadde ikke så mye trening til intervju, men lærte mye... Men dessverre, det har ikke økt motivasjon enda... Og i tillegg så at forskjellige lærere eller kursarrangører lærer på helt forskjellig måte. Som for eksempel, det som jeg lærte på Jobbklubb og det som jeg forandret på CV og søknad, er ikke helt bra som andre kurs sier!! i løper av 2mnd mellom de to kurser har forandret min CV tre ganger.... Ja jobb praksis det er veldig dårlig betalt, for i dag jeg får dagpenger som er mye bedre enn praksis penger... Så gjerne starter å jobbe, men ikke praksis...
*melis* Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Det første jeg tenker er at du bør få noen med norsk som morsmål til å sjekke CVen og søknaden din for skrivefeil, da dårlig norsk kan være nok til at du havner rett i nei-bunken. Har du ellers undersøkt mulighetene for å ta fagbrev? Det vil være stort behov for fagarbeidere fremover, så med fagbrev vil du ha gode muligheter for å få jobb (f.eks. innen helse).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå