Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ensom og er så lei av d, tror jeg går på veggen snart.  Jeg har samboer men ingen barn ennå og er i midten av tredve årene.Jeg har to venninner som jeg møter sporadisk av og til.  Men ingen nære venner. Alle er så busy med sitt liv. Ellers har jeg ingen nettverk utenom samboeren min.. Er ganske så alene, føler at jeg ikkeh ar noen å støtte meg til og må klare alt selv. Er så lei av det og skuffet over at jeg store dele av livet må føle meg så jævla ensom.  Noen som kan gi meg tips til hvordan jeg kan bli kjent med andre eller gjøre på fritiden for å ikke føle meg så alene?

Anonymkode: 64c9f...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med turgrupper? Turistforeningen? :)

Anonymkode: 54ed6...29f

Skrevet

Har du jobb og arbeidskollegaer? Om så er tilfellet, kan du kanskje foreslå noe sammen med dem om det er noen du føler du har god kjemi med? Invitere noen hjem, møtes ute til en kaffe/øl osv.

Du kan også engasjere deg i en eller annen organisasjon. Frivillig i Røde Kors f.eks? Da treffer du mange mennesker og kan få flere venner og samtidig gjøre noe meningsfull og samfunnsnyttig på fritiden.

Anonymkode: b4c33...871

Skrevet

Åh - jeg kjenner meg igjen, jeg føler meg også ensom til tider - selv om jeg har samboer, 2 barn og fullt opp med deres og mine fritidsaktiviteter. Vi har barna 50/50 og når barna er borte kan det virke som om jeg blir sittende med sambo og / eller med nesa I nettbrettet. Det er nok delvis min feil for jeg - I en sky av forelskelse en gang valgte bort venner og festligheter / sosiale sammenkomster - for nettopp han.

Anonymkode: 82d92...cac

Gjest making.a.mess
Skrevet

Det er et samfunnsproblem at alle er i tidsklemma. Færre strekker til og folk har ikke lenger tid til så mye sosialt samvær. Flere som var sosiale med mange har måttet kutte ned på venner og omgangskrets fordi de ikke får fulgt opp. Det må prioriteres. Du kan prøve å dra nytte av folks tidsmangel og arrangere ting. Mange har ikke lyst til å arrangere/invitere fordi det krever for mye tid, men kunne tenke seg å komme når andre står for arrangementet. Jeg har ikke stor omgangskrets men likevel har jeg ikke tid til alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...