AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #21 Skrevet 27. februar 2018 25 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg presiserer, igjen, utifra blodprøveresultatene dine. Som har en normalverdi. Det er rart hvis noe var svært avvikende og hun ikke så det. Det var det altså. Legen var ikke happy med beskjeden jeg hadde fått. han så alle prøvene opp mot hverandre for å konkludere med sistnevnte. I løpet av få sekund kan ikke denne dama ha gjort det samme. Ja det er jævlig rart viss de faktisk kan å tolke. Anonymkode: 617ca...f44
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #22 Skrevet 27. februar 2018 Jeg kjenner ei som er lege. På det legekontoret er det en annen lege som regelmessig overlater tolkning av blodprøver til helsesekretærene - noe de andre legene ikke liker særlig godt. De skal altså tolkes av legen selv :-) Og i ditt tilfelle var det jo ikke slik at helsesekretæren foretok den endelige tolkningen av dine resulater - legen skulle tross alt sende deg infomasjon senere. Hun prøvde ikke å «påta» seg et ansvarsområde som ikke var hennes. Anonymkode: 798ac...2d9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #23 Skrevet 1. mars 2018 På 28.2.2018 den 0.13, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ei som er lege. På det legekontoret er det en annen lege som regelmessig overlater tolkning av blodprøver til helsesekretærene - noe de andre legene ikke liker særlig godt. De skal altså tolkes av legen selv :-) Og i ditt tilfelle var det jo ikke slik at helsesekretæren foretok den endelige tolkningen av dine resulater - legen skulle tross alt sende deg infomasjon senere. Hun prøvde ikke å «påta» seg et ansvarsområde som ikke var hennes. Anonymkode: 798ac...2d9 Når man sier til pasienten at de er fullstendig frisk, har de tatt på seg en konkluderende rolle. Hun kan gjerne tolke det slik i eget hode, men når legen ringer deg opp få timer senere sier det noe annet. Sitter med 5 medisiner og skal ha kontroll hver uke fremover. Trenger med andre ord ikke å stille dette spørsmålet igjen. Anonymkode: 617ca...f44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå