AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Har dere opplevd at ukjente eller bekjente kommenterer utseendet eller klærne deres? Her en dag gikk jeg og noen venner tur med hundene våre og vi gikk til et spisested vi ofte er innom. Som vanlig sitter det noen menn der og de sier: hva er det dere har på dere? Har dere kledd dere i undertøy jenter? Deretter hentyder han ene slibrig til hvordan stoffet i klærne så ut (litt sånn strikk-aktiv tøy). Dette et ikke første gang disse gubbene sier det heller. Og det sier de i et skikkelig slibrig og uhøfflig tonefall. Hva får fremmede folk seg til å si sånn til tre jenter? Kunne aldri falt meg inn og si sånn til noen, spesielt ikke til fremmede. Hva ville dere gjort med saken? Ville dere svart tilbake? Følte ikke for å kommentere det tilbake siden de ikke virket helt normale så gadd jeg ikke synke så lavt. Syns det ikke dette er normalt og reagerte på at de er så ute etter noen yngre jenter. Anonymkode: 4c4a6...78e
absinthia Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Jeg tok en gang frem en litt streng, men ganske lattermild stemme, fnøs litt, smilte og sa " Men, hva er dette for noe? - Det der var da ikke akkurat noen hyggelig ting å si, Så selvfølgelig på mannen som om jeg skulle til å begynne å flire. Han ble helt stum og begynte å se i bakken. Han hadde kommentert mine slengbukser i egetfarget batikkmønster og var minst 15 år eldre enn meg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, absinthia skrev: Jeg tok en gang frem en litt streng, men ganske lattermild stemme, fnøs litt, smilte og sa " Men, hva er dette for noe? - Det der var da ikke akkurat noen hyggelig ting å si, Så selvfølgelig på mannen som om jeg skulle til å begynne å flire. Han ble helt stum og begynte å se i bakken. Han hadde kommentert mine slengbukser i egetfarget batikkmønster og var minst 15 år eldre enn meg. Tror ikke vedkommende er i stand til å skjønne at det han sier er uhøflig og blir oppfattet som veldig slibrig og ekkelt. Også er det ikke noe man gidder å kommentere mener jeg. Det sier så mye om den personen som sier sånt. Blir litt mistenksom på at fremmede er så opptatt av ukjente, spesielt jenter og at utseendet og klærne til disse jentene var det som opptok han mest. Anonymkode: 4c4a6...78e
Bakepulver Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Er dere motepolitiet? Ville jeg sagt høyt og gapskrattet mens jeg hadde ristet på hodet og antydet at de manglet 50 øre på en krone 😆 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 Det er mange eksempler på klær spesielt som personen er opptatt av på andre folk. En vanlig t-skjorte er ikke annet enn en pysj (det er faktisk en vanlig t-skjorte). Kjoler er det samme som søplesekker og hvis det ikke er det bærer man det feil, og sånn går lista for hvordan folk ser ut i følge disse grisene. For jeg syns det er så grisete og kvalmt når de sier sånn til oss. Det er mange som har opplevd slibrige kommentarer på det de mener er feil klær og feil utseendet. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 18 minutter siden, Bakepulver skrev: Er dere motepolitiet? Ville jeg sagt høyt og gapskrattet mens jeg hadde ristet på hodet og antydet at de manglet 50 øre på en krone 😆 Jepp. Det er noe man kunne svart. De sier så mye stygt og det er lange lister over ting som er galt med utseendet og klærne til andre folk. Hvordan har dem tid til å studere andre folk så i detalj, det skjønner ikke jeg?!? En eller annen har for små tenner, for store tenner, for lyst hår, for mørkt hår, feil klær, riktige klær, feil ditten og riktig datten. Og da er det ikke sånn at personene er politi og leter etter en eller annen med et kjennetegn eller noe, da er det kritikk av andres klesvalg og kritikk av det disse grisene mener er riktig/ikke riktig utseende samt så mye mer. Konstant plukking på hvorfor folk går som de går, hvorfor noen valgte å le av en vits, eller ikke le av en vits, og ler man lenge nok har man plutselig blitt gal. Lurer på hva disse menneskene som sier sånt gjør siden dem er så perfekte? De har det åpenbart ikke så veldig bra med seg selv tenker jeg da. Anonymkode: 4c4a6...78e
Gjest hind Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 Når jeg går med klær som stikker seg ut på en eller annen måte(for kort, for trangt, for mønstret, for whatever) forbereder jeg med mentalt på eventuelle kommentarer. Andre menneskers oppførsel har jeg ingen kontroll over, så da sørger jeg heller for å kontrollere meg selv og mine reaksjoner. Da kan de ikke såre meg samme hva de sier, og det skal faktisk ofte bare et blikk til for å få dem til å klappe igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 Serverer de morgenpils der? Hadde nok sagt noe tilbake, hva jeg hadde sagt hadde kommet an på. Som en bruker over sier, så er det noen ganger nok å si noe ala "det var ikke spesielt hyggelig sagt" i en mer nøytral tone. Selv om personen selv ikke tar det til seg, så vil som regel vennene bli flaue, og i det minste vil de som er rundt og hører på være enig med deg. Kunne nok også kommet med en ironisk, humoristisk kommentar om jeg kom på en som passet øyeblikket Anonymkode: 91623...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 5 minutter siden, hind said: Når jeg går med klær som stikker seg ut på en eller annen måte(for kort, for trangt, for mønstret, for whatever) forbereder jeg med mentalt på eventuelle kommentarer. Andre menneskers oppførsel har jeg ingen kontroll over, så da sørger jeg heller for å kontrollere meg selv og mine reaksjoner. Da kan de ikke såre meg samme hva de sier, og det skal faktisk ofte bare et blikk til for å få dem til å klappe igjen. Gjør du lurt i. Jeg tenker at mennesker som reagerer på et uvanlig skjørt ikke kan ha mye mellom ørene uansett, så er ikke verdt høre på dem. Jeg mener, ville du gått i en ekstrem kristen kirke og tatt til deg at du er en synder som fortjener helvete? Nei, like lite burde man høre på mennesker som sier noe negativt om et uvanlig plagg. De er like sære som ekstremreligiøse i mine øyne Anonymkode: 91623...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 8 minutter siden, hind skrev: Når jeg går med klær som stikker seg ut på en eller annen måte(for kort, for trangt, for mønstret, for whatever) forbereder jeg med mentalt på eventuelle kommentarer. Andre menneskers oppførsel har jeg ingen kontroll over, så da sørger jeg heller for å kontrollere meg selv og mine reaksjoner. Da kan de ikke såre meg samme hva de sier, og det skal faktisk ofte bare et blikk til for å få dem til å klappe igjen. Ble ikke såret, men syns det er så slibrig. Hvis du forstår hva jeg mener? Men du har rett i det, man kan ikke kontrollere det men man kan forvente at andre har en viss oppførsel. Skulle jeg sagt hva jeg mente om de? Nei, kan jo ikke det. Som regel så er det slik folk som er de mest hårsåre også. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 Hvis jeg hadde svart tilbake på all den usaklige kritikken så tror jeg det hadde smelt en bombe for å være helt ærlig. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ble ikke såret, men syns det er så slibrig. Hvis du forstår hva jeg mener? Men du har rett i det, man kan ikke kontrollere det men man kan forvente at andre har en viss oppførsel. Skulle jeg sagt hva jeg mente om de? Nei, kan jo ikke det. Som regel så er det slik folk som er de mest hårsåre også. Anonymkode: 4c4a6...78e Nei, men kan ikke forvente en viss oppførsel fra andre. Det finens så mange ulike mennesker, mennesketyper og historier at der alltid vil være de som kommer med kommentarer. For eks har vi mennesker som har nedsatt intelligens, er mentalt handikappet, som kan si slike ting fordi de ikke vet bedre. Vi har noen som er psykisk syke der vrikelighetsoppfatningen deres er helt annerledes din og vi har mennesker som bærer på så mye hat og sinne at de er frekke mot andre Anonymkode: 91623...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men kan ikke forvente en viss oppførsel fra andre. Det finens så mange ulike mennesker, mennesketyper og historier at der alltid vil være de som kommer med kommentarer. For eks har vi mennesker som har nedsatt intelligens, er mentalt handikappet, som kan si slike ting fordi de ikke vet bedre. Vi har noen som er psykisk syke der vrikelighetsoppfatningen deres er helt annerledes din og vi har mennesker som bærer på så mye hat og sinne at de er frekke mot andre Anonymkode: 91623...d9f Ja vel? Da får man tolke det slik at de som sier og mener sånt om fremmede folk er det da. Hvis det er forsvaret til alt dette så høres det ut som en kjempe dårlig unnskyldning og ikke noe annet enn det. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja vel? Da får man tolke det slik at de som sier og mener sånt om fremmede folk er det da. Hvis det er forsvaret til alt dette så høres det ut som en kjempe dårlig unnskyldning og ikke noe annet enn det. Anonymkode: 4c4a6...78e Man forsvarer ikke, man forklarer. Noen mennesker er ikke i stand til å oppfatte verden som deg selv, og de er ikke i stand til å leve etetr de type regler du lever etter. Du kan ikke ha samme forventnigner til oppførsel hos alle type mennesker, da ikke alle mennesker er like eller har forutsetning for å vise samme type adferd Anonymkode: 91623...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men kan ikke forvente en viss oppførsel fra andre. Det finens så mange ulike mennesker, mennesketyper og historier at der alltid vil være de som kommer med kommentarer. For eks har vi mennesker som har nedsatt intelligens, er mentalt handikappet, som kan si slike ting fordi de ikke vet bedre. Vi har noen som er psykisk syke der vrikelighetsoppfatningen deres er helt annerledes din og vi har mennesker som bærer på så mye hat og sinne at de er frekke mot andre Anonymkode: 91623...d9f Vil bare legge til at å si sånn til tre jenter fra voksne menn er en uting. Så i det tilfellet jeg skrev om så forventer man en vanlig oppførsel i allefall. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #16 Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man forsvarer ikke, man forklarer. Noen mennesker er ikke i stand til å oppfatte verden som deg selv, og de er ikke i stand til å leve etetr de type regler du lever etter. Du kan ikke ha samme forventnigner til oppførsel hos alle type mennesker, da ikke alle mennesker er like eller har forutsetning for å vise samme type adferd Anonymkode: 91623...d9f Mulig det, men i de tilfellene jeg skrev om så forventer man i hvertfall ikke en haug med slibrige kommentarer slengt etter tre uskyldige jenter. Hvis de brøy seg så mye om oss så kunne de brydd seg om helt andre ting enn det de definerte som "bikini-klærne" til hun ene (påpeker at det blir og ble sagt i et skikkelig sleipt og slibrig tonefall). Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #17 Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: og de er ikke i stand til å leve etetr de type regler du lever etter. Anonymkode: 91623...d9f Hva slags regler er det jeg lever etter egentlig? Huh? Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #18 Skrevet 27. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man forsvarer ikke, man forklarer. Noen mennesker er ikke i stand til å oppfatte verden som deg selv, og de er ikke i stand til å leve etetr de type regler du lever etter. Du kan ikke ha samme forventnigner til oppførsel hos alle type mennesker, da ikke alle mennesker er like eller har forutsetning for å vise samme type adferd Anonymkode: 91623...d9f Men jeg forstår poenget ditt egentlig, alle tenker ikke likt og alle har ikke de sperrene man forventer folk skal ha. Så det beste rådet man får om de er jo bare å le av dem og, ja... Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #19 Skrevet 27. februar 2018 Jeg reagerer veldig sterkt når folk kommenterer sånt da, fordi jeg har en veldig lav toleransegrense for at folk skal mene og syntes så mye om andre når de ikke kjenner vedkommende. Er ikke så veldig rundt i kantene på det området, det må jeg innrømme. Jeg er egentlig ganske lugn, men akkuratt å bli ment noe om "hele tiden" av vilt fremmede det liker jeg ikke og det irriterer meg og jeg kan ikke noe for det. Anonymkode: 4c4a6...78e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #20 Skrevet 27. februar 2018 I mine øyne så er sånne som sier sånt så ekle at jeg klarer ikke å beskrive det. Om de har drukket mye, eller ikke drukket mye så forventer man ikke en "normal oppførsel" fra sånne som dem, men man allikevel så blir jeg irritert. Jeg kan bare ikke noe for det... Innerst inne så vet de at det de sier ikke er greit, eller hadde de ikke sittet og ledd av det. Anonymkode: 4c4a6...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå