Gå til innhold

Hadde du turt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at du og samboeren din har ganske forskjellig smak når det kommer til navn.
Ville du turt å ha en avtale, der feks DU velger navn på unge nr 1, mens samboeren velger på unge nr 2, og den andre parten har ingenting de skulle sagt på navnet? 
Eller at du velger navn om det blir gutt og samboeren om det blir jente f.eks? :)

Helt ærlig, så hadde ikke jeg turt det. Skulle vi valgt navn nå, så hadde samboeren min kalt opp ungen vår etter pappan sin - nei takk! 

Anonymkode: 27ad8...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Turt og turt. Jeg foretrekker kompromiss fremfor hver sin gang. Såpass må vi kunne enes om dersom vi vil skal oppdra barn sammen, tenker jeg. 

Endret av Hactar
  • Liker 9
Skrevet

Skrev litt feil på slutten - skulle samboeren min valgt navn nå* mente jeg. 

Skrevet

Nei, jeg synes man skal være enige om navnet. Barnet skal tross alt hete det resten av livet. De fleste klarer bli enige om et navn til slutt, selv om man har forskjellig smak. 

Anonymkode: 6613b...97c

Skrevet
Akkurat nå, Hactar skrev:

Turt og turt. Jeg foretrekker kompromiss fremfor hver sin gang. 

Ok, men det var ikke spørsmålet. 

Skrevet

Aldri i livet. Hadde ikke ønsket å velge et navn selv som mannen ikke ville ha heller. Vil jo at han også skal like navnene til alle barna våre.

Anonymkode: be7aa...022

• Liker 1
Skrevet

Hva om samboer sier 3 navn han liker, og du velger mellom disse. Neste gang er det omvendt?

Anonymkode: 4da7f...431

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Nei. Men så mange navn det er å velge i så er det vel råd med å finne noe begge liker?  

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men det var ikke spørsmålet. 

Ja, jeg hadde turt, men hadde syntes det var en dårlig måte å løse uenighet på sånn generelt.

Skal vi velge oppdragerstil for hvert vårt barn også? Å enes om navn er en glimrende trening i kompromiss til når de virkelig store uenighetene oppstår. 

Endret av Hactar
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nope. Hadde ikke stolt på mannen. 

Endret av Verv
Skrevet

Ja, det hadde jeg .

Skrevet

Dette er et barn. Ikke en tamagotchi. Om du virkelig misliker navnet så synes jeg ikke at «du får velge neste gang» da liksom gjør det greit. er navnet han vil ha skikkelig ille? Kan det brukes som mellomnavn? Som endel av et kompromiss..?

vi har to barn, far bestemte navnet på den første, jeg på den andre. Så ja, vi gjorde som du spør om, men navnene hver av oss bestemte var ikke helt fjern liksom. Jeg synes far sitt navnevalg var fint, selv om det ikke var mitt ønske. Med nr to fikk jeg da bruke navnet jeg ønsket. 

Anonymkode: 9cc8b...ec8

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte bare for morro, noen tar jo dette dønn seriøst. Slapp av folkens :) 

Jeg er ikke i denne situasjonen, virker som noen her tror det. Vet om et par som gjorde det sånn, men disse har veldig lik smak i navn uansett, og begge har likt det andre sitt valg. 

Skrevet

Ja, det var da ikke det som skulle avgjøre om jeg ville ha barn med ham eller ikke. Hvis jeg mislikte så utrolig sterkt det navnet han ville ha, og han absolutt ikke ville finne noe annet, så ville vel det si litt om typen også. Men tror da virkelig man skulle bli enige om noe begge ville like. Man kan venne seg til et navn også. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du turt å ha en avtale, der feks DU velger navn på unge nr 1, mens samboeren velger på unge nr 2, og den andre parten har ingenting de skulle sagt på navnet? 
Eller at du velger navn om det blir gutt og samboeren om det blir jente f.eks? :)

Helt ærlig, så hadde ikke jeg turt det. Skulle vi valgt navn nå, så hadde samboeren min kalt opp ungen vår etter pappan sin - nei takk! 

Nei, det må være navn jeg liker!

Anonymkode: ae4f8...776

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For han heter Leif/Kjell..?

Mange inngår kompromiss, der far bestemmer første navn og mor andre: 

Benedikte Kathrine

Anonymkode: 0d690...6b8

Skrevet

Dere skriver en liste med navm dere liker og vil ha. Går igjennom den sammen og krysser vekk de som er uaktuell. Og kommer til en enighet...

Anonymkode: 77057...01f

Skrevet

Foretrekker hellee å diskutere saken

Skrevet

Nei! Vi forelsket oss begge i et jentenavn da vi skulle ha første, og da vi fikk beskjed om at det var jente var det ikke mer snakk om det. Nå venter vi nummer to og har bare måttet legge vekk diskusjoner om navn frem til vi får vite kjønnet. Etter å ha hørt noen av forslagene til mannen min er jeg kjempe glad for at vi ikke lagde noen avtale om at jeg fikk bestemme navn på første hvis han fikk bestemme navnet til andre🙊🙊 Han tenker sikkert det samme om noen av mine navnforslag og, haha. Å finne navn er ikke alltid lett!😊 Beste, i alle fall for oss, er å bli enige om navn sammen.

Anonymkode: 6b898...14d

AnonymBruker
Skrevet

Nei😂 

«angrer» nok på at han skulle få velge navn på hunden viss vi skulle få hund. Den er oppkalt etter en liverpool spiller🙈 ja jeg er vant til navnet nå, men kunne funnet et mye finere selv.

vi har også veldog ulik smak på guttenavn, på jentenavn har vi lik smak. Men ble da enige om navn på begge guttene våre fordi. Jeg fikk siste ordet på første og han på andre:) dette fra navnene vi sammen stod igjen med

Anonymkode: e64c9...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...