Gå til innhold

Skrive bachelor alene eller med partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mest vanlig å skrive bacheloroppgave alene eller sammen med en annen? 

Går helsefaglig utdanning, fysioterapi. Skal skrive bachelor til høsten. 

Noen i klassen min sa at de aller fleste skriver med partner. Jeg trodde kanskje det var mer vanlig å skrive alene. Men jeg kan lite om dette, så ble litt overrasket. Hadde tenkt å skrive alene så jeg slipper å være "avhengig" av noen andre. Men hvis det vanligste og lureste er å skrive sammen, så vil jeg jo heller det. 

Noen som vet? 

Anonymkode: ef070...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mitt studie fikk vi ikke lov til å skrive sammen, så det var veldig greit. Jeg har egentlig inntrykk av at de fleste skriver bachelor alene. Alle jeg kjenner gjør og har gjort det. Jeg er veldig glad jeg skrev alene, fordi bacheloroppgaven er en stor oppgave jeg ville ha på min måte. Dessuten slipper du å bli skuffet av eller skuffe andre.

Anonymkode: 0abd3...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive alene (må). 
Andre jeg har snakket med på andre studier, som har skrevet med andre, skulle ønske de skrev alene

Anonymkode: 8b0e8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte skrive bacheloroppgave i gruppe og virkelig ikke noe jeg ønsket. Jeg var heldig og kom på en gruppe som fungerte fint, men har inntrykk av at sjansen er stor for at grupper ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å skrive alene! Tror det er mest vanlig. På mitt studiet kan du skrive sammen med en annen, men da må man inn å forsvare oppgaven etter den er levert.

Anonymkode: 8598b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å skrive alene! Tror det er mest vanlig. På mitt studiet kan du skrive sammen med en annen, men da må man inn å forsvare oppgaven etter den er levert.

Vi må forsvare vi og 😩 bare at vi måå skrive alene

Anonymkode: 8b0e8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har valgmuligheten, gjør det som er riktig for deg. 

Jeg skrev alene (riktignok masteroppgave, på fulltid et halvt år). Det ga meg full frihet, jobbet når jeg ville, der jeg ville. 

Og ikke hør på andre som sier hva som er vanlig, ta en prat med foreleserne. 

Anonymkode: 7e89f...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke lov å skrive alene, skulle ønske jeg fikk det! Måtte også forsvare muntlig, men da alene - allikevel fikk vi felles karakter! Det betyr at dersom du er på gruppe med en person som gir beng blir karakteren DIN dratt ned til hans/hennes nivå. Skikkelig urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne velge, skrev alene. Glad for det, kan disponere dagene helt selv, var f.eks en uke på hytta hvor jeg skrev litt, men koste meg med lange fjellturer på dagtid. Skriver man alene har man også bare seg selv å skylde på om det går dårlig (eller bra!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv alt av utdanningsoppgaver alene om du kan. Greit å samarbeide litt underveis, men selve innleveringen bør være individuell syntes jeg. Utrolig kjipt å måtte bruke tid på å få folk som ikke gidder til å bidra. 

Anonymkode: 896e8...67b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vera skrev:

Vi fikk ikke lov å skrive alene, skulle ønske jeg fikk det! Måtte også forsvare muntlig, men da alene - allikevel fikk vi felles karakter! Det betyr at dersom du er på gruppe med en person som gir beng blir karakteren DIN dratt ned til hans/hennes nivå. Skikkelig urettferdig. 

Dette kommer nok an på hvilket studiet du tar. Ei jeg kjenner skrev sammen med 2 andre, den ene gadd ikke gjøre noe så når dem skulle inn å forsvare oppgaven forsto sensor det ganske raskt! Vedkommende fikk E og de 2 andre fikk B :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer nok an på hvilket studiet du tar. Ei jeg kjenner skrev sammen med 2 andre, den ene gadd ikke gjøre noe så når dem skulle inn å forsvare oppgaven forsto sensor det ganske raskt! Vedkommende fikk E og de 2 andre fikk B :)

Det er nok veldig forskjellig ja. Vi fikk A på den skriftlige, 2 av oss fikk A på den muntlige, mens 3 mann fikk C..vi fikk B sammenlagt. Har absolutt ingen grunn til å klage over karakteren, men vi to som jobbet, jobbet ræva av oss, mens 3 mann suste gjennom uten å gjøre stort på oppgaven. Han fortjente virkelig ikke B.

Jeg syns også det er urettferdig at noen skoler praktiserer muntlig forsvaring og felles oppgave, mens andre ikke, det burde være samme krav på bachelor oppgaven uavhengig av studie og skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet to bacheloroppgaver, og begge gangene måtte vi skrive med partner. 

Anonymkode: 20a40...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...