AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Vi har nylig kjøpt en leilighet. Planen er å pusse den opp og investere en del i det, i tillegg til møblement. For første gang i mitt liv kan jeg derfor ta meg råd til å kjøpe møbler i en prisklasse høyere enn Ikea. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Hvor er det dere andre handler? For eksempel så er vi på jakt etter den perfekte sofa i resirkulert skinn. Har funnet én på home & cottage. Alle andre nettsider jeg finner later ikke til å ha noe lignende. Ønsker å kunne se på møbler som ikke er like "kjedelige" som de ofte kan være på Ikea. Nå mener jeg ikke at vi skal sky Ikea helt, men de store møblene har jeg lyst til å finne et annet sted. Håper noen har et par tips! Fortell gjerne om egne erfaringer med å møblere et nytt hjem også! Anonymkode: efd05...d10 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Bolia , A-møbler. Anonymkode: 1f8c0...806
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Møbelmagasinet, Skeidar, Bohus Anonymkode: 71ea0...411 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Jøss, altså. Anonymkode: 8d1f7...b9f 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 Jeg ville holdt meg unna Bolia, ikke noe god kvalitet. Også har de skrudd opp prisene noe enormt for å så ha kampanjer på 50% året rundt. Og folk biter på 🙄 Anonymkode: 29581...418 13
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 Bohus, Møbelringen, Skeidar. Ser likt ut uansett hvor du handler... Anonymkode: 52042...adf 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 Sjekk alltid leveringstid før du bestemmer deg for å kjøpe. Det er bare Ikea som har møbler på lager slik at du kan få det med deg hjem samme dag. Alle andre er egentlig bare agenturer som samler sammen bestillinger før de sender bestillingen videre til produksjon hos produsenten. Og det kan ta svært lang tid. Dessuten vil eventuell reklamasjon ta tilsvarende lang tid. Får du beskjed om at en sofa har leveringstid på 8 uker, så ta alltid utgangspunkt i det dobbelte, altså 16 uker. Anonymkode: 3210f...6d0 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 Hva med å se på Trademax? ;-) Anonymkode: 39737...f54 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss, altså. Anonymkode: 8d1f7...b9f Hva? Takk for tips dere andre! -TS Anonymkode: efd05...d10 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 Resirkulert skinn? Fra ku til sofa da, eller? Anonymkode: f01da...aff 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 Personlig synes jeg at for eksempel Bohus har langt finere møbler enn for eksempel Bolia. Synes Bohus sine møbler er mye mer personlige og trivelige, mens Bolia sine fort blir litt upersonlig og for fancy. Man har jo også Fagmøbler, Møbelringen og Skeidar. Tror det er noe som heter trademax.no eller noe, som er en møbelbutikk på nett. Har aldri handlet der, men der kan det jo muligens være noe fint. I tillegg synes jeg butikker som Kremmerhuset og Indiska har mange fine og særegne småmøbler. Anonymkode: b2abb...20c 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Du må bok sikte på butikker som Møbelgalleriet og tilsvarende. Anonymkode: ea2cd...d28 1
Gjest making.a.mess Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk alltid leveringstid før du bestemmer deg for å kjøpe. Det er bare Ikea som har møbler på lager slik at du kan få det med deg hjem samme dag. Alle andre er egentlig bare agenturer som samler sammen bestillinger før de sender bestillingen videre til produksjon hos produsenten. Og det kan ta svært lang tid. Dessuten vil eventuell reklamasjon ta tilsvarende lang tid. Får du beskjed om at en sofa har leveringstid på 8 uker, så ta alltid utgangspunkt i det dobbelte, altså 16 uker. Anonymkode: 3210f...6d0 Det er helt sant!! Bestilte sofa fra skeidar og det tok fire mnd!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #14 Skrevet 28. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Resirkulert skinn? Fra ku til sofa da, eller? Anonymkode: f01da...aff Det er skinn fra gamle sko, vesker, møbler osv. -TS Anonymkode: efd05...d10 2
hotellpute09 Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 Er det et kriteriet at det er nytt? Finnes masse uvanlige kvalitetsmöbler som fortsatt er i god stand på feks. Finn eller de store bruktbutikkene. Jeg syntes det er kjedelig med Bolia, Skeidar og Bohus. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 Vår erfaring er styr unna A-møbler og Bohus, ofte dårlig kvalitet. Det gjelder spesielt A-møbler som vi har et dårlig inntrykk av. Skeidar en del bedre, men fremdeles veldig masseprodusert. Fagmøbler og Møbelringen har blitt bedre de siste årene. Mitt inntrykk er at de er bedre Skeidar nå. Home&Cottage er relativt overpriset. Møblene er bygd dårlig for gi et preg av at de er gamle og har historie. For meg så blir hele greia bare fake og smakløst. Det mest smakløse er skinnstolene med med et stygt monogram i ryggen. Da er det mye bedre å finne brukte kvalitets møbler. Det blir rimeligere og har mye mer klasse. Slettvold er bra men muligens utenfor ditt budsjett. Det er også mange små butikker rundt omkring som har mye fint som er mye mer personlig enn det de store kjedene har. Anonymkode: 95251...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 Jeg liker sofaene fra Bolia veldig godt. De er gode å sitte i og og holder seg like fin år etter år. Vår sofa derfra er 6år gammel og godt brukt og den ser som ny ut. De har kampanjer hele tiden så vent med å handler der til de har 50%. Ellers syns jeg at bohus også har mye fint. Husk at de aller fleste sofaene til Bohus, Skeidar, Fagmøbler, Møbelringen osv kan du sette sammen slik du vil og du kan velge mellom hundrevis av ulike stoffer/skinn. Det som vises på nettsidene er bare eksempler. Møbelringen har også spisebord og stuebord du kan velge lengde, bredde og høyde. Og du kan velge farge og materiale på bordplate og understell. Lykke til med oppussing og innredning av leilighet:) Anonymkode: be9bd...70b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 Slettevoll er en favoritt. Også handler jeg en del hos Berle møbler. Illums har også mye fint, her har jeg kjøpt mange lamper og småmøbler. Men mikser også inn en del IKEA, de er gode på oppbevaringsmøbler. Og en av sofaene er fra Skeidar, er veldig fornøyd med kvaliteten på denne. Tipset er å kjøpe over tid. Småmøbler og dekor kan gjerne være billig og foreløpig, og ta med gamle møbler, mens du aktivt følger med og leter etter nytt. Anonymkode: f82f2...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Det er helt sant!! Bestilte sofa fra skeidar og det tok fire mnd! Du er klar over at det er 4 mnd leveringstid når sofaen skal lages i Italia med ditt valg av stoff eller hud? De sitter ikke med alle variantene i alle fager og kvaliteter på et megalager, Anonymkode: ea2cd...d28 2
Gjest making.a.mess Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at det er 4 mnd leveringstid når sofaen skal lages i Italia med ditt valg av stoff eller hud? De sitter ikke med alle variantene i alle fager og kvaliteter på et megalager, Anonymkode: ea2cd...d28 Dette var en standard sofa uten tilpassninger som de hadde reklamert for i brosjyren sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå