Gå til innhold

Valg av ansiktskrem til mann!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har den siste tiden investert i en del ansiktskremer til "Normal" hud. De fleste venner, min fastlege og hobbysynsere mener jeg har såkalt kombinasjonshud/Normal hud. Jeg er ikke spesielt plaget med kviser og huden føles ikke sår etter barbering med høvel etc. Den føles heller ikke spesielt tørr. Men litt rød er jeg enkelte plasser til tider, spesielt på kinnet rett under øynene.

Jeg har den siste tiden prøvd følgende ansiktskremer:
1. Anthony All Purpose Moisturiser
2. Biotherm AquaPro til normal hud. (en grønn pumpeflaske til rundt 400 kroner)
3. Bulldog Original Moisturizer

Dem fungerer jo veldig bra med en gang, men jeg føler dem trekker fort inn i huden. Vil det si at jeg skal smøre på mer for å "mette" huden, eller skal det trekke fort inn?

Jeg pleier og påføre fuktighetskrem rett etter jeg har dusjet og har jeg barbert meg så bruker jeg Anthony After Shave Balm før ansiktkremen. 

Jeg er ikke så veldig inne i dette "gamet" med kosmetikk, men det føles behagelig og påføre en god ansiktskrem ett par ganger om dagen.

Når jeg smører på kremen så føler jeg den trekker veldig fort inn. Kanskje skal det være sånn og kanskje skal det ikke. Jeg vet ikke. 

Tidligere har jeg prøvd såkalt "billigkremer" fra Rema1000 og disse blir jeg vesentlig "blankere" i ansiktet av og huden føles mer fuktig.

Er det noe jeg gjør feil her, eller skal det være sånn?

Hilsen mann i 40 årene som forøvrig ser yngre ut enn jeg er. Flere gjetter at jeg faktisk er under 30 år gammel. (hvis det skulle ha noe betydning...)

Anonymkode: 97309...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at kremen trekker fort inn i huden er jo bra, da virker den godt og blir ikke liggende som ei hinne på huden. Som kvinne så foretrekker jeg iallefall det på meg selv. 

Mannen min bruker den du nevner fra biotherme, han er veldig fornøyd med den (særlig det at den trenger fort inn da han hater klissete kremer)

Bra at du tar vare på huden din, tror mange menn slurver litt med det :) 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er det bare jeg som er vant til billigkremer fra Rema som legger seg som et lag på huden? Faktisk føles det greit for min del at kremen legger seg som et lag, men hvis de kremene jeg bruker nå oppfører seg slik dem skal så fortsetter jeg med det :)

Anthony er nok den kremen jeg liker best av de jeg har. Biotherm kommer på en god andreplass og Bulldog vinner på pris/effekt. Bulldog kremen koster 100 spenn på Vita for 100ml og er en nobrainer, men merker at de to andre er hakket bedre, uten at jeg klarer å sette noen spesiell grunn.

Anthony er vertfall den som desidert lukter "renest" og mest naturlig og det er også den som føles mest eksklusiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv nøytrale produkter fra Dermalogica. Når mannen har tørr hud låner han av disse, særlig Skin Smoothing Cream, da han ikke liker "kliss" eller "parfyme" (egne ord). 

Jeg vet Dermalogica også har en serie for menn, uten at jeg har erfaring med denne. Men produktserien i seg selv kan jeg ikke anbefale varmt nok, da den gjør det den skal uten noe dill. Utfordringen er jo alltid at ulike produkter passer til ulike personer. 

Så dersom du har mulighet dra innom en plass de selger, og prøv ut. Bare vær bestemt på å si nei til å kjøpe alt de foreslår, de er ofte veldig på, på slike steder :) 

Anonymkode: 288ca...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens :)

Jeg er nok ikke helt der at jeg vil fylle opp min nøye tilmålte plass i baderomsskapet. Min fru har gitt meg en egen hylle, men den er ikke så stor. Jeg skal ha plass til andre ting også, hehe.

Ja, jeg har sett på Bad Norwegian, Lab, Clinique og en rekke andre kremer også, men kan jo ikke kjøpe alt bare for å teste. Det er nok kanskje heller jeg som har missforstått litt og at kremene jeg allerede har fungerer som dem skal. Vil jeg tro...?

Jeg er mest fornøyd med ansiktskremen fra Anthony. Mest fordi den føles mest naturlig og lukter ikke "syntetisk". Den lukter rett og slett friske grønne planter. Biotherm AquaPower er også veldig bra, men den koster en hundrelapp mer enn Anthony kremen og føler vel ikke at den gir meg noe mer. Lukter godt den også, men Anthony er hakket bedre akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.2.2018 den 6.57, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har den siste tiden investert i en del ansiktskremer til "Normal" hud. De fleste venner, min fastlege og hobbysynsere mener jeg har såkalt kombinasjonshud/Normal hud. Jeg er ikke spesielt plaget med kviser og huden føles ikke sår etter barbering med høvel etc. Den føles heller ikke spesielt tørr. Men litt rød er jeg enkelte plasser til tider, spesielt på kinnet rett under øynene.

Jeg har den siste tiden prøvd følgende ansiktskremer:
1. Anthony All Purpose Moisturiser
2. Biotherm AquaPro til normal hud. (en grønn pumpeflaske til rundt 400 kroner)
3. Bulldog Original Moisturizer

Dem fungerer jo veldig bra med en gang, men jeg føler dem trekker fort inn i huden. Vil det si at jeg skal smøre på mer for å "mette" huden, eller skal det trekke fort inn?

Jeg pleier og påføre fuktighetskrem rett etter jeg har dusjet og har jeg barbert meg så bruker jeg Anthony After Shave Balm før ansiktkremen. 

Jeg er ikke så veldig inne i dette "gamet" med kosmetikk, men det føles behagelig og påføre en god ansiktskrem ett par ganger om dagen.

Når jeg smører på kremen så føler jeg den trekker veldig fort inn. Kanskje skal det være sånn og kanskje skal det ikke. Jeg vet ikke. 

Tidligere har jeg prøvd såkalt "billigkremer" fra Rema1000 og disse blir jeg vesentlig "blankere" i ansiktet av og huden føles mer fuktig.

Er det noe jeg gjør feil her, eller skal det være sånn?

Hilsen mann i 40 årene som forøvrig ser yngre ut enn jeg er. Flere gjetter at jeg faktisk er under 30 år gammel. (hvis det skulle ha noe betydning...)

Du gjør ikke noe feil. Kremen skal trekke inn. det er bra at det ikke legger seg som et fettete lag på huden, for det vil stoppe til porene og gi kviser. Det kan være en lur ide å få råd hos en hudpleier. man kan bestille en time hos en hudpleieklinikk.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Aquapower fra Biotherm. Synes den er meget god. har brukt den i 15 år 👍

Anonymkode: 0aedc...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne hudpleieserier for menn og kvinner er egentlig mest salgstriks. Anbefaler deg å bare bruke den hudkremen du synes er best, uten å tenke på om den "egentlig" er for kvinner eller menn :) 

Anonymkode: f368c...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Da har jeg testet forskjellige ansiktskremer det siste året og kremene jeg har testet er:

- Biotherm Aqua Power med 15SPF 
- Clinique Maximum Hydrator (luktfri)
- Clinique For Men Moisturizer (Luktfri)
- Bulldog Moisturizer
- LAB Day Rescue Defence Lotion (Luktfri)
- Anthony All Purpose Moisturizer
- Loreal Hydra Energic (Fra Rema1000) (sterk syntetisk duft)

Alle kremene gjør jobben sin og jeg klarer ikke helt å skille de fra hverandre på annet enn lukt, utseende og konsistens. For min del er jeg glad i at det lukter "rent". Jeg liker at det er en svak ren duft som ikke virker syntetisk. Av den grunn faller følgende kremer i fra listen for min del:

- Clinique Maximum Hydrator
- Clinique For Men Moisturizer
- LAB Day Rescue Defence Lotion

Av de jeg står igjen med da så går det mest på hvem som lukter best. Den som skiller seg først ut i negativ grad er Loreal Hydra Energic. Den har en ganske sterk syntetisk lukt. Den føles ikke like "ren" som de som er igjen på listen. men den er ganske billig og man får tak i den over alt. 

De kremene jeg da står igjen med er:

- Biotherm Aqua Power med 15SPF 
- Bulldog Moisturizer
- Anthony All Purpose Moisturizer

Jeg klarer ikke helt å skille disse tre med tanke på virkning, og alle er veldig gode. Alle lukter veldig godt på hver sin måte. En forholdsvis mild og ren duft, men Biotherm Aqua Power er den som lukter mest. Dog er dette en veldig god lukt og den virker ikke syntetisk (selv om den trolig er det)

Prismessig vinner jo Bulldog hands down av disse tre. Skal man ta prisen med i betrakningen er dette en sikker vinner. Bulldog har også så vidt jeg vet renere ingredienser. 

Tar man bort prisen i betrakningen så mener jeg det er dødt løp mellom Biotherm og Anthony. Jeg liker egentlig disse to litt bedre enn Bulldog ene og alene fordi dem lukter hakket bedre. 

Siden Biotherm er den som er enklest og få tak i er det nok muligens denne jeg kommer til å røske med meg fra butikkhyllen fremover. Den er ganske dyr, men den har også solfaktor (15SPF). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har tatt det i betrakning. Men den er uansett dyr i forhold til Bulldog. Anthony har også en ganske stiv pris. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No7 fra boots apotek. Jeg er ikke mann, men de har kremer for menn (og vanlig dagkrem). Jeg liker det merket veldig godt og de har ofte tilbud. Onkelen min har brukt spenol i alle år. 

Anonymkode: 10950...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad Norwegian skal jeg kjøpe til mannen min. Bytte ut Biotherm, Clinique, L’Occitane, Dior, BodyShop og andre ting han har i skapet. 

Enig at Aqua power lukter innmari godt !!!!!

4F533EDE-307A-48DB-A667-2592EFF75177.jpeg

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...