AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Grunnen til at noen ikke blir gravide? Vi har prøvd å bli gravide i 3 år, uten hell. Vi er friske og ikke noe i veien med oss. Men jeg små spiser hver dag! Jeg spiser 1 pose chips, 1,5l brus og ofte en stor sjokolade i tillegg - hver eneste dag. Jeg er ikke overvektig ( litt rundt, rundt magen, oppblåst, men ellers er kroppen innen for normal, vil jeg si. Kan denne dårlige uvanen være grunnen til at vi ikke blir gravide? ( hatt denne uvanen i noen år .. ) jeg ønsker selvsagt å kutte ut uvanen min, og er veldig klar, og er allerede litt i gang. Men helt seriøst, kan chips, sjokolade og brus være grunnen til 0 graviditet hos oss? Lest litt rundt på nettet og nå måtte jeg bare inn å høre med dere. Hva tror dere? Noen med erfaring ? Noen med tips til hva jeg bør spise under prøvingen ? Anonymkode: 8109f...319
occultatum Skrevet 27. februar 2018 #2 Skrevet 27. februar 2018 Ja, definitivt. Ingen burde spise og drikke så mye usunt hver dag uansett om man er prøver eller ei. Mesteparten av energibehovet ditt blir dekt fra sukker og fett og det er ikke bra. https://www.babyverden.no/Nyheter/Kostholdstips-for-provere/ 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 På 27.2.2018 den 1.30, AnonymBruker skrev: Grunnen til at noen ikke blir gravide? Vi har prøvd å bli gravide i 3 år, uten hell. Vi er friske og ikke noe i veien med oss. Men jeg små spiser hver dag! Jeg spiser 1 pose chips, 1,5l brus og ofte en stor sjokolade i tillegg - hver eneste dag. Jeg er ikke overvektig ( litt rundt, rundt magen, oppblåst, men ellers er kroppen innen for normal, vil jeg si. Kan denne dårlige uvanen være grunnen til at vi ikke blir gravide? ( hatt denne uvanen i noen år .. ) jeg ønsker selvsagt å kutte ut uvanen min, og er veldig klar, og er allerede litt i gang. Men helt seriøst, kan chips, sjokolade og brus være grunnen til 0 graviditet hos oss? Lest litt rundt på nettet og nå måtte jeg bare inn å høre med dere. Hva tror dere? Noen med erfaring ? Noen med tips til hva jeg bør spise under prøvingen ? Anonymkode: 8109f...319 Vil bare gi et tips som funka for oss. Fikk tipset av gynolog for noen år siden. Om det var bare rein flaks eller ikke vet vi jo ikke men klaffa. Mannen tok sink tilskudd en måned Anonymkode: 0e670...a72
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 1 Pose chips er lett 700 kalorier + sjokolade på 500 kalorier. Du får altså de meste kaloriene dine fra godteri. Du vil føde et sykt barn om du fortsetter slik. Anonymkode: 9e411...c35 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Vi har vært prøvere i nesten 10år, før det klaffet for oss. Begge søskene mine har verre kosthold enn det du beskriver i HI. Likevel poppet de barn som bare det. Mens jeg har spist sunt og trent regelmessig gjennom hele livet. Jeg røyker ikke og drikker ikke. Ta deg en tur til legen og få henvisning til gynekolog:) Anonymkode: 1e827...f75
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Nei, ikke når det har gått 3 år. Da er det medisinske årsaker bak. Utredning er eneste veien å gå. Ikke bruk tid, penger og krefter på alt mulig annet. Bare se rundt deg på hvem som får barn - eldre, tykke, sultrammede, folk i krise.... Og alle de slanke, sunne, friske, unge menneskene som må ty til prøverør. Utover at du selvfølgelig bør endre kostholdet, for egen del, og av hensyn til det barnet dere (forhåpentligvis) etterhvert får. Anonymkode: 25128...ccb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 Nei, jeg tror ikke det. Det er nok noe annet bak. Selv rusmisbrukere føder barn (og noen av dem friske barn). Anonymkode: d2f11...6f3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Kosthold kan virke inn, mer på noen enn andre. Jeg er slank, men har lett pcos. Denne hormonforstyrrelsen forverres av høye blodsukker og tilhørende høy insulinproduksjon, som igjen gir forhøyede nivåer av mannlge kjønnshormoner. Dette påvirker eggmodning negativt og kan gi dårlig eggkvalitet og manglende eggløsning. Mye sukker øker generelt betennelsesnivå i kroppen (ikke infeksjon, men aktivitet i deler av immunforsvaret), som også kan virke inn. Koffein øker kortisol, som er et stresshormon som påvirker insulin, sukkerlagre og blodsukker negativt. Høyt inntak av kortisol viste å doble østrogenmengde i eggmodningsfase i en studie. Hvor mye kosthold virker inn på helt friske, er komplisert å studere. De aller fleste blir jo gravide i rimelig tid uansett kosthold, og man sjekker ikke alle hormonbalanser, insulinfølsomhet og alle metabolske faktorer. Men du risikerer å redusere sjansene deres hvis du lever slik før og under prøverørsforsøk. Prøverør er ofte nødvendig ved 3 års uforklart barnløshet. Anonymkode: 7598b...25f 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kosthold kan virke inn, mer på noen enn andre. Jeg er slank, men har lett pcos. Denne hormonforstyrrelsen forverres av høye blodsukker og tilhørende høy insulinproduksjon, som igjen gir forhøyede nivåer av mannlge kjønnshormoner. Dette påvirker eggmodning negativt og kan gi dårlig eggkvalitet og manglende eggløsning. Mye sukker øker generelt betennelsesnivå i kroppen (ikke infeksjon, men aktivitet i deler av immunforsvaret), som også kan virke inn. Koffein øker kortisol, som er et stresshormon som påvirker insulin, sukkerlagre og blodsukker negativt. Høyt inntak av kortisol viste å doble østrogenmengde i eggmodningsfase i en studie. Hvor mye kosthold virker inn på helt friske, er komplisert å studere. De aller fleste blir jo gravide i rimelig tid uansett kosthold, og man sjekker ikke alle hormonbalanser, insulinfølsomhet og alle metabolske faktorer. Men du risikerer å redusere sjansene deres hvis du lever slik før og under prøverørsforsøk. Prøverør er ofte nødvendig ved 3 års uforklart barnløshet. Anonymkode: 7598b...25f Retter: Høyt inntak av koffein, ikke kortisol. Anonymkode: 7598b...25f
Forever22 Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 Vi var prøvere i 3 år før det klaffet for oss:) og vi var på utredning for et år siden men ingenting galt med noen av oss! Noen ganger tar det bare litt tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå