Klips Skrevet 11. august 2002 #1 Skrevet 11. august 2002 Jeg skal på jobb før legetimen, derfor lurer jeg på om urinprøven må være fra morgenen, eller om jeg kan ta en rett før jeg drar dit (kl. 10). Hadde håpet å slippe å drasse rundt på tiss hele dagen :oops:
Gjest Janna Skrevet 11. august 2002 #2 Skrevet 11. august 2002 Jeg spurte faktisk legen om det når jeg var der, og han sa at det bør en. For i morgenurinen er det sterkest konsentrasjon av alle stoffene de skal teste den for. (ikke bare HCG nivå!!) Jeg hadde heldigvis vært forutseende og hadde med meg morgenurin på et lite glass :blunke: Så du bør nok drasse rundt på tiss Klips
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2002 #3 Skrevet 11. august 2002 Ok, da. Takk for hjelp, Vinga:-) Hilsen Klips
zebb Skrevet 11. august 2002 #4 Skrevet 11. august 2002 Hei Klips! Jeg har et annet svar på spørsmålet ditt. Det kommer an på hva du skal til legen for....Skal du ta en graviditestest bør det være morgenurin. Dersom du bruker morgenurinen, må den stå kaldt til du skal levere den hos legen. Skal du på graviditetskontroll, må det ikke være morgenurin, men du må ha vasket deg før du tar prøven!!! Lykke til! Klem fra Zebb
Klips Skrevet 12. august 2002 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2002 Vel, det er første graviditetskontroll. Jeg har selv testet positivt på formiddagsurin for over en uke siden, så det er vel ikke så farlig med det. Har ikke lyst til å måtte vaske meg på jobben. Lar den stå kaldt her hjemme, så kan mannen min ta den med når han henter meg, jeg. Ante ikke at den skulle stå kaldt, takk zebb. Har man forresten med urinprøve til hver graviditetskontroll? Det kan jeg jo egentlig spørre dem om i morgen.
zebb Skrevet 13. august 2002 #6 Skrevet 13. august 2002 Du har vel fått svar i dag, men jeg kan nå svare allikevel... :D Du skal ha med urinprøve til hver kontroll ja. Jeg skal til jordmor i morgen, og må huske på dette... Håper det gikk bra på kontrollen Klips. Koselig at mannen din blir med deg! Både mannen min og sønnen vår på 3 er med på kontrollene mine. Koselig det synes jeg. Og så er det jo koselig og spennende for pappa og storebror å HØRE hjertelyden til lille-babyen, for de kjenner jo ikke sparkene hele tiden... :D Klem fra Zebb 28+4
Klips Skrevet 14. august 2002 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2002 Ehm, men er de med når du tar gynekologisk undersøkelse også? Mannen min sa i hvert fall at han kanskje ville stå over å se en annen mann rote der nede. Men man tar kanskje bare underlivsundersøkelse på første kontrollen, eller på alle?
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #8 Skrevet 16. august 2002 Man behøver bare underlivs undersøkelse på første kontrollen, med mindre det er noe galt/ problemer under svangerskapet. Ang. tiss legen min sa til meg at jeg burde ha med meg morgenurin, og det var en hel del som måtte gjøres for at tisset skulle være av god kvalitet. Først skulle du stå opp og vaske deg lett nedentil, så skulle du tisse litt, så ta urinen på det du skal ha den på, også tisse ferdig, altså tisse litt først, så ta den urinet du trenger, også tisse ferdig. Det skulle helst ikke være utflod i urinen. Og ja, den må stå kaldt, for ellers så kan det dannes bakterier etc. Legen sa tom at jeg burde skylle glasset i kaldt vann før jeg satte det kaldt når jeg hadde tisset, slik at det blir kaldt med det samme. Var det noen som skjønte dette?! :o
Klips Skrevet 16. august 2002 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2002 Jepp, skjønte det. Litt av en oppskrift. Skal gjøre mitt beste neste gang. Takk for hjelp.
zebb Skrevet 18. august 2002 #10 Skrevet 18. august 2002 Som Bel@ni sa: man trenger bare gynekologisk undersøkelse på den første kontrollen,-for å konstatere hvor mange uker en er på vei :D På denne kontrollen var jeg selvsagt alene hos legen. De andre kontrollene foregår hos jordmor her i min kommune. Klem fra Zebb 29+2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå