Macaron Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Noen som har tips til gøy å finne på med tenåringsgutter i København? De er 13 og 16. Og to foreldre. Det blir en dag/kveld i Tivoliet. Har også lovet en shoppingrunde. Eldstemann vil på Abercombie. Har notert Ripleys belive it or not. Er det stas? Har også notert Ny Carlsberg Glypotek. Det skal visst være egyptiske mumier der. Palmehage og samling fra Antikken.. Er det noe? Tar også gjerne imot konkrete hotelltips. Gjerne også restauranter som passer for ungdom, som er litt mer stas enn MCèrn da.. Jeg vil på et fint sted som har deilig lunch med sånne schvæære smørrebrød. Tar imot alle tips.
Alvario Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Hard Rock cafe er alltid bankers. Den ligger vegg i vegg med tivoliet. Der har de også veldig gode drinker både til voksne og barn. Er ikke en restaurant jeg hadde gått på med bare voksne, men ungene bruker å synes det er topp!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 Istedgade like ved Hovedbanegården har alltid vært en «sikker vinner» for norske førstereisgutter på besøk i København. Den har forfalt litt de senere årene og er ikke det en engang var, men fortsatt ligger det strippeklubber og sexshops der. God tur! Anonymkode: 4e8b7...919
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 Kan anbefale DGI Byen hotel, det ligger sentralt like ved Hovedbanegården der man ankommer med flytoget og som er knutepunktet for sentrum , hvor danmarks hoved-gå-gate/shopping gate og rådhus ligger nesten "straka vegen" 7 minutter unna, Tivoliet 4 minutter unna. På DGI Byen er det også badeland, og andre type aktiviteter som tennishall og lignende. De har også spa der med veldig rimelige priser! Det kan være lurt å booke spabehandling eller skjønnhetsbehandling på forhånd via nettsidene deres, da spa annlegget også er åpent for ikke-gjester og man kan risikere at de ikke har ledig ved drop-in. (skjedd meg 1 av 3 ganger) Overnatting til normal pris, så her får man mye for prisen syntes jeg. God dansk frokost i et eget sidebygg, som fungerer som restaurant resten av dagen og kvelden. I nær området er det også mange gode pizzasjapper og asiatiske restauranter. (området noen gater bak hovedbanegården, på "DGI-siden" av jernbanebrua,og siden av jernbanegården (bortenfor parkeringsplassen) Rett ved siden av jernbanegården er det en veldig god italiensk restaurant, jeg husker ikke navnet på den, men man kan se den på skrå opp mot høyre, retning tivoli, om man står ved sideutgangen og parkeringsplassen til jernbanehallen (hovedbanegården). Oppover i Strøget, hovedgå/shoppinggaten som ligger 7 minutter unna er det også flere gode restauranter i sidegatene. Og vil dere ha noe enkelt på rappen en dag så er det Mc donalds inne på hovedbanegården (3 minutter fra hotellet) og KFC nederst i Strøget (7 min unna) I Strøget er det gode butikker for både voksne og ungdom, og helt i enden er det et kjøpesenter (som heter glasshuset eller triangelet om jeg ikke blander) med litt dyrere butikker og parfymeri osv, og det er alltid noen kreative gateartister i gågaten i Strøget, noe helt annet enn tiggerne her i norge, for i danmark er det en lov som sier at tigging er forbudt, og musikantene er talentfulle, eller bodene med mat og kunst er i god kvalitet. (Men dette vet du kanskje om du har vært der før selv? ) Jeg kan anbefale en busstur fra hovedbanegården eller sykkeltur til Christiania, det er virkelig en kultur og kunst opplevelse som tenåringsgutta garantert vil like og bli fascinert av, og se på som turens høydepunkt og mest minnerike, med mye graffitikunst, og mye artige kunstinstallasjoner på stiene i parken, figurerer i trær, trehytter, en koselig stor dam man kan spise lunsj og flere cafeer. Noen musikkcafeer med live band. En perle man bør få med seg for opplevelsens skyld! Anonymkode: b6911...f93
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Istedgade like ved Hovedbanegården har alltid vært en «sikker vinner» for norske førstereisgutter på besøk i København. Den har forfalt litt de senere årene og er ikke det en engang var, men fortsatt ligger det strippeklubber og sexshops der. God tur! Anonymkode: 4e8b7...919 Du sitter seriøst ikke å anbefaler prostituerte???!!! Æsj, skam deg!!! Så ekkel du er, håper mora di gremmes og at du ender opp med Aids! Hva faen for et menneskesyn er det du har? bare fordi du er en taper så betyr det ikke at andre er tapere og har interesse av strippeklubber og prostituerte! Forsåvidt kan jeg samtidig informere om at det kun er 1 strippeklubb langt nedenfor Istedgate igjen, og de eneste prostituerte som henger der er i en klynge sammen med noen narkomane i kroken bak hovedbanegården og påvirker ikke hele området der lenger! Heldigvis! Anonymkode: b6911...f93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå