Gå til innhold

Avlyse sykehustime på minjournal, ikke fått noe bekreftelse på avbestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en innkallelse til time på sykehuset som jeg fant i posten før helgen. Jeg har vært på reise, og ble henvist til denne spesialisten i sommer, så det var ikke slik at jeg kunne forvente at den dukket opp og burde ha hatt kontroll på det. 

Jeg avbestilte timen i helgen fordi jeg ikke lenger har behov for det, da jeg heller tok det privat på grunn av ventetiden (visste ikke at jeg kom til å få innkallelse siden det hadde gått så lang tid). Avbestilte gjennom minjournal.no siden det var helg og telefontidene de har for avbestilling krasjer fullstendig med arbeidstidene mine, og ifølge brevet så måtte det avbestilles 24t før timen for å slippe gebyr, noe som ikke hadde gått om jeg hadde ringt i dag (timen er i morgen tidlig). 

Jeg har fått bekreftelse på "forespørsel om å avlyse time" og refnr, men ikke noe mer. Timen er i morgen, og det er ganske høyt grebyr for å ikke møte. 

Kan jeg fortsatt få gebyr for dette når jeg sendte inn forespørsel om avbestilling som står i brevet over 24t før timen, eller må den være bekreftet avbestilt? 

Anonymkode: 9f721...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du blir henhist et sted, så annuleres ikke henbisningen får du gir beskjed om at henvisningen skal annuleres. 

Om du får gebyr eller har klart å avbestille gjenstår å se. 

Anonymkode: 590ae...f64

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du blir henhist et sted, så annuleres ikke henbisningen får du gir beskjed om at henvisningen skal annuleres. 

Om du får gebyr eller har klart å avbestille gjenstår å se. 

Anonymkode: 590ae...f64

Hva mener du? Jeg har jo sendt inn skjema for å avbestille timen lenge før 24t regelen. Jeg lurer på om den "telles" som avbestilt selv om jeg kun har fått bekreftelse på FORESPØRSEL, ikke på selve avbestillingen. 

Isåfall så burde det jo stå en plass at avbestilling via minjournal tar lenger tid og at de anbefaler å ringe? 

Anonymkode: 9f721...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...