AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Hvilke rettigheter har man som leietaker dersom bostedet mister vannet og muligens må leve uten i flere måneder pga skade/forsikringssak/reparasjon osv. tar tid? Har man rett til noe? Hvor skal man bo i mellomtiden? Anonymkode: 6ec3d...42c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Da har du vel en innboforsikring med ekning av erstatningsbolig? Har du ikke det så kan du takke deg selv, og prøve å komme ut av leieavtalen og finne deg et nytt sted å bo. Anonymkode: d6a82...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du vel en innboforsikring med ekning av erstatningsbolig? Har du ikke det så kan du takke deg selv, og prøve å komme ut av leieavtalen og finne deg et nytt sted å bo. Anonymkode: d6a82...2b8 Signerer denne. Jeg har vært i samme situasjon med leiligheten jeg leier ut. Leietaker har ingen annen rettigheter enn innboforsikring. Håper du har det, ts😉 Anonymkode: 06f3f...422
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Mulig jeg er heldig, men da huset jeg leier ble uten vann over lengre tid dekket huseier annen bopel inntil vannet var tilbake😊 Anonymkode: 00894...33d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Du kan heve leieavtalen etter husleieloven §2-12. Ser vanskelig hvordan boligen skal være beboelig uten vann, men om den skulle være det kan du kreve (betydelig) avslag i leie dersom du ønsker å bli boende (§2-11). Dersom du ønsker å bli boende, men midlertidig må flytte, skal du selvsagt ikke betale leie for den perioden. Ny eller midlertidig bolig må du belage deg på å finne selv, med mindre dette er noe du har dekt av forsikring. Dersom du trenger midlertidig bolig kan du ha krav på erstatning av eventuelt mellomlegg mellom nåværende leie og leie av erstatningsbolig, men kun dersom utleier kan klandres for vannmangelen (§2-13). Anonymkode: 6144a...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå