AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Hvilket geni tenkte å lage folatpillen på størrelse med stikkpille?! Jeg har nesten fått vegring mot alle pillene, føler den suger seg fast i halsen. Anonymkode: 2d09d...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Kjøp vanlig folat 400 i stedet. De er bittesmå. Disse f.eks. https://www.apotekhjem.no/display.aspx?menuid=15&prodid=101722 Anonymkode: 4c0c6...69c 2
Meley Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Den store hvite er vel kalsium å mineraler mens den blå inneholder folat, vitaminer å blåbær å slikt
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Du må lese på pakken hva de ulike pillene er for. Folat i 400 enheter fra Nucoplus er bitte små. Det er skrevet og sagt igang og i gang at å kjøpe dyre gravidpakker med folat er bortkasrede penger. På 123apotek.no koster 100 tabl. Med Folat 57 kroner med fri levering. På apoteket koster de nesten x 3 mer. Anonymkode: 1ef92...883 2
Frances Ha Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Kjøp heller Nycoplus gravid, de er mye lettere å svelge. 1
Pølsevann Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 Det er ikke bare folat i de. Det er multivitaminer begge de tablettene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 Det er jo en rekke vitaminer, inkludert jern. Ikke bare folat. Anonymkode: 10216...5b1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 Den hvite store er magnesium mot leggkramper! Anonymkode: 548f6...8a6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den hvite store er magnesium mot leggkramper! Anonymkode: 548f6...8a6 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en rekke vitaminer, inkludert jern. Ikke bare folat. Anonymkode: 10216...5b1 1 time siden, Omo skrev: Det er ikke bare folat i de. Det er multivitaminer begge de tablettene. Hvor mye av alle disse pillene er det anbefalt at kvinnen putter i seg i prøvetiden og begynnelsen av svangerskapet? Og hvor mye har produsenten satt sammen i håp om å få selge produktene sine til lettlurte kunder? Det er fullt mulig å sette sammen sine egne vitaminer i en mix til lavere pris og vel så god mix. Og å tenke selv er ofte lurt. Hva den omtalte mixen i hi koster, det får man ikke vite før man har hoppet på og sagt ja takk til en prøvepakke. Og dermed er man i selgerens hender. Å så lurt Anonymkode: 1ef92...883
Pølsevann Skrevet 26. februar 2018 #10 Skrevet 26. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye av alle disse pillene er det anbefalt at kvinnen putter i seg i prøvetiden og begynnelsen av svangerskapet? Og hvor mye har produsenten satt sammen i håp om å få selge produktene sine til lettlurte kunder? Det er fullt mulig å sette sammen sine egne vitaminer i en mix til lavere pris og vel så god mix. Og å tenke selv er ofte lurt. Hva den omtalte mixen i hi koster, det får man ikke vite før man har hoppet på og sagt ja takk til en prøvepakke. Og dermed er man i selgerens hender. Å så lurt Anonymkode: 1ef92...883 Det står på esken hvor mye som er av hva da, så det er jo veldig enkelt å kontrollere før du kjøper den. Og det er ikke noe abonnement, det er kost tilskudd man kjøper på apoteket, så det er ikke akkurat noe lureri som du har bundet deg til å kjøpe mer av. Jeg tok denne varianten de første 5 månedene, etter det har jeg kuttet ut multivitaminene og tar D vitaminer og omega 3. Men om jeg skulle kjøpt en boks av hver av de vitaminene som er i den Lifeline pakken, så hadde det blir mye dyrere. Omega 3 koster jo 200kr bare for den ene boksen som har 100 tabletter hvor man skal ta 1-8 stk per dag. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 6 timer siden, Omo skrev: Det står på esken hvor mye som er av hva da, så det er jo veldig enkelt å kontrollere før du kjøper den. Og det er ikke noe abonnement, det er kost tilskudd man kjøper på apoteket, så det er ikke akkurat noe lureri som du har bundet deg til å kjøpe mer av. Jeg tok denne varianten de første 5 månedene, etter det har jeg kuttet ut multivitaminene og tar D vitaminer og omega 3. Men om jeg skulle kjøpt en boks av hver av de vitaminene som er i den Lifeline pakken, så hadde det blir mye dyrere. Omega 3 koster jo 200kr bare for den ene boksen som har 100 tabletter hvor man skal ta 1-8 stk per dag. Det spørs helt hvor du handler. Tips om billig apotek på nett her på forumet har vist helt andre priser enn alle andre apotek. Anonymkode: 1ef92...883
Mnjah Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 Man skal ikke ta jern med mindre det er påvist at man trenger det!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 3 timer siden, Mnjah skrev: Man skal ikke ta jern med mindre det er påvist at man trenger det! Det er ikke mye jern, bare vanlig dagsbehov. Anonymkode: 10216...5b1
Sandie Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 På 26.2.2018 den 19.36, Frances Ha skrev: Kjøp heller Nycoplus gravid, de er mye lettere å svelge. Kjøpte først Lifeøine men gikk over til Nycoplus Gravid og senere Nycoplus Mamma. Da kvalmen var på sitt verste brekket jeg meg og kastet opp de store Lifeline tablettene.
Mnjah Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mye jern, bare vanlig dagsbehov. Anonymkode: 10216...5b1 Ja, og får man i seg det gjennom kosten, så skal man ikke ta tilskudd. Hemokromatose er feks den mest arvelige sykdommen i Norge,avleiring av overskuddsjern på indre organer. Jerninntak må overvåkes og reguleres av lege. Selv om reklamene tilsier annet.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 30 minutter siden, Mnjah skrev: Ja, og får man i seg det gjennom kosten, så skal man ikke ta tilskudd. Hemokromatose er feks den mest arvelige sykdommen i Norge,avleiring av overskuddsjern på indre organer. Jerninntak må overvåkes og reguleres av lege. Selv om reklamene tilsier annet. Dette er piller som er skapt av norske leger for gravide kvinner for å sørge for at de får i seg det de trenger, så jeg stoler mer på de enn deg. Anonymkode: 10216...5b1 3
Pølsevann Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 For min del som er blodgiver vet jeg sånn ca hva jern nivået mitt normalt sett er på, så jeg vet at jeg trenger jerntilskudd. Og det er ikke store greiene i de multivitamintablettene uansett.
Mnjah Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er piller som er skapt av norske leger for gravide kvinner for å sørge for at de får i seg det de trenger, så jeg stoler mer på de enn deg. Anonymkode: 10216...5b1 Ja, min lege derimot mente disse pillene er tull, når det ikke gis utslag på mangel på vitaminer etc på blodprøvene.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 3 minutter siden, Mnjah skrev: Ja, min lege derimot mente disse pillene er tull, når det ikke gis utslag på mangel på vitaminer etc på blodprøvene. Disse pillene skal tas fra før man blir gravid og de fleste har første svangerskapskontroll med blodprøver uke 10-12. Det er altså veldig mange uker med kritisk utvikling hvor de aller fleste ikke har kartlagt sine verdier. Anonymkode: 10216...5b1 1
Mnjah Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse pillene skal tas fra før man blir gravid og de fleste har første svangerskapskontroll med blodprøver uke 10-12. Det er altså veldig mange uker med kritisk utvikling hvor de aller fleste ikke har kartlagt sine verdier. Anonymkode: 10216...5b1 De "skal" ikke tas. De kan tas. Barnet tar det den trenger fra mor, det eneste du trenger som er kritisk for barnets utvikling i den perioden er folat. Men for all del, du må gjerne falle for skremselstaktikken som gjør at disse pillene selger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå