AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Vet dette ikke er riktig underforum sånn egentlig, men spørsmålet er; hva hadde du som forelder gjort dersom dagmammaen skyldte på deg for ditt barns død i denne saken? Og at saken blir henlagt pga manglende beviser. Barnet ditt er dødt, men ingen blir gjort ansvarlig for det.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1v7km/mener-martine-1-doede-av-risting-og-slag-mot-hodet Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men la oss ta utgangspunkt i det som blir sagt av de sakkyndige om at Martine ikke kunne oppført seg normalt med skadene hun var påført. Når dagmammaen da sier at alt virker normalt ved avlevering og ringer 113 en god stund etter dette... vel... Altså.., hva hadde du gjort? Dette må jo være helt GRUSOMT for foreldrene?? Hjertet mitt blør, og jeg er ikke forelder engang!! Anonymkode: 2f53a...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Hvorfor lurer du på hva folk hadde gjort? Anonymkode: 842db...93c
Mippi Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 26. februar 2018 av Mippi
Ulrikke Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Selvfølgelig er det grusomt. Hva man gjør? Man kjemper for det man tror på og for rettferdigheten til barnet. Sånn ellers får man jo faktisk ikke gjort noe særlig. Ta livet av dagmammaen liksom, og tilbringe mange år i fengsel? Er det noe sånt du er ute etter at folk skal svare? Man lærer seg å leve med det, på et vis. Men at det er grusomt og et sår som aldri gror, selvfølgelig er det det... Folk har ulike styrker, ulike måter å takle ting på, ulike ressurser å dra fram når krisene rammer, så hvordan det hadde gått til for akkurat MEG å leve videre dersom noe sånt rammet meg, det vet jeg (heldigvis) ikke... 3
Zoey Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Jeg aner ikke. Aner ikke i det hele tatt. Men jeg håper at hevnlyst ikke hadde fått skygge for sorgen og sorgprosessen. Barna mine fortjener ikke en masse hat og negative følelser om de skulle falle fra (masse banking på tre!), bare masse masse sårt savn. Men jeg hadde kjempet for rettferdighet og fremtidige barns sikkerhet, og anket og anket og kjempet og brukt så mye penger det tok for at ansvarlige skal straffes, og for at andre barn ikke skulle lidd samme skjebne. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lurer du på hva folk hadde gjort? Anonymkode: 842db...93c Hvorfor lurer du på hvorfor andre lurer på noe? Anonymkode: 56196...1a6 3
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 Jeg tror jeg hadde blitt en morder....
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 Helt grusomt. Jeg tror ikke man kan forestille seg hvordan dette føles som forelder, og at gjetninger om hva man ville gjort ikke vil ha så stor treffsikkerhet. Ja, jeg hadde kanskje hatt et voldsomt hat og lyst til å drepe personen hvis jeg var sikker på at hun var den ansvarlige, men det ville jo ikke løse noe egentlig. Konsekvensen for eget følelsesliv om en går over grenser ved å skade alvorlig eller drepe et annet menneske, straffeansvar, ødelagt forhold til mine nære, og å påføre mange uskyldige mennesker stor sorg. Kanskje hadde sorgen bare vært fullstendig lammende og det ikke hadde vært plass til tanker om gjengjeldelse. Umulig å si. Noen ting er jeg glad for at en ikke kan føle på seg. Det hadde vært forferdelig om en virkelig hadde så mye empati at en kunne kjenne smerten foreldre kjenner når noe slikt skjer. Anonymkode: 4c008...ea3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 Tja, så antar du at dagmammen i denne saken er skyldig, noe ingen har klart å bevise. Jeg har gjennom jobb vært på flere kurs i å oppdage barnemishandling, der det fortelles historier om hva barn har vært utsatt for, og bilder av skadene de har hatt. Dessverre er få i stand til å tro at foreldre kan gjøre slike handlinger mot sitt eget barn, mye letter å skylde det på andre. På disse kursene har vi også fått historier om barn som er mishandlet på det groveste av foreldrene, der det kun er tilfeldigheter som gjør at det tilslutt blir oppdaget. Da har barnet levd med bruddskader, blødninger og hjerneskade i lange tider, noen dør av skadene. Media er verdensmestre i å hause opp kun en side av saken, alle sakspapirene i denne saken har ingen av oss sett, men det er nok en grunn til at dagmammaen ikke er dømt. Anonymkode: de45b...296 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Skrevet 26. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, så antar du at dagmammen i denne saken er skyldig, noe ingen har klart å bevise. Jeg har gjennom jobb vært på flere kurs i å oppdage barnemishandling, der det fortelles historier om hva barn har vært utsatt for, og bilder av skadene de har hatt. Dessverre er få i stand til å tro at foreldre kan gjøre slike handlinger mot sitt eget barn, mye letter å skylde det på andre. På disse kursene har vi også fått historier om barn som er mishandlet på det groveste av foreldrene, der det kun er tilfeldigheter som gjør at det tilslutt blir oppdaget. Da har barnet levd med bruddskader, blødninger og hjerneskade i lange tider, noen dør av skadene. Media er verdensmestre i å hause opp kun en side av saken, alle sakspapirene i denne saken har ingen av oss sett, men det er nok en grunn til at dagmammaen ikke er dømt. Anonymkode: de45b...296 De Så at skadene var påført ETTER at barnet var overlevert dsgmammaen Anonymkode: fb603...b1b 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Skrevet 26. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, så antar du at dagmammen i denne saken er skyldig, noe ingen har klart å bevise. Jeg har gjennom jobb vært på flere kurs i å oppdage barnemishandling, der det fortelles historier om hva barn har vært utsatt for, og bilder av skadene de har hatt. Dessverre er få i stand til å tro at foreldre kan gjøre slike handlinger mot sitt eget barn, mye letter å skylde det på andre. På disse kursene har vi også fått historier om barn som er mishandlet på det groveste av foreldrene, der det kun er tilfeldigheter som gjør at det tilslutt blir oppdaget. Da har barnet levd med bruddskader, blødninger og hjerneskade i lange tider, noen dør av skadene. Media er verdensmestre i å hause opp kun en side av saken, alle sakspapirene i denne saken har ingen av oss sett, men det er nok en grunn til at dagmammaen ikke er dømt. Anonymkode: de45b...296 Premisset TS satte for tråden var at man var i foreldrenes sko, ergo ville man visst om Dagmammaen var uskyldig eller ei. Tråden her er vel neppe for å diskutere det juridiske, men for følelsen når rettsstaten slipper mishandling av barnet ditt med døden til følge uten at NOEN får straff for det. Anonymkode: 60b1f...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #12 Skrevet 26. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De Så at skadene var påført ETTER at barnet var overlevert dsgmammaen Anonymkode: fb603...b1b De tror det. Men kan ikke utelukke at de ble påført tidligere. Barnet var bare hos dagmamma i ca 2 timer. Anonymkode: 96518...94d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #13 Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tror det. Men kan ikke utelukke at de ble påført tidligere. Barnet var bare hos dagmamma i ca 2 timer. Anonymkode: 96518...94d Det som kommer frem nå er at de mener det er svært lite sannsynlig at barnet kan ha klart å leke, krabbe rundt og spise med de skadene hun hadde (slik dagmammaen har forklart). Hun var mest sannsynlig i store smerter, såpass at man kan miste bevisstheten. De sakkyndige mener skaden må ha skjedd tett opp til at barnet ble dårlig. Anonymkode: e1fa9...173 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 Leste om denne allerede i 2006, og kjempebra at saken er gjenopptatt. Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen er i stand til å skade et lite barn. Hva kan ettåring ha gjort, som kan utløse så mye sinne hos et voksent menneske. For hun hadde vel ikke påført Martine de skadene for moro skyld. For meg, som nylig har blitt mor, er det så ufattelig at man gjør slikt mot et lite barn. Uansett om det er eget eller andres barn. Den dagen jeg gjør sånt mot noen, da har jeg mislykket som menneske. Anonymkode: 33fa7...b1a 1
galmamma Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: De Så at skadene var påført ETTER at barnet var overlevert dsgmammaen Anonymkode: fb603...b1b men hvorfor blir ikke da dagmammaen beskyldt? Dersom skadene skjedde etterpå så er det jo tydelig at det er hun som må stå til ansvar for det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11184709/ Fant denne tråden om denne saken som nå er begjært gjenopptatt.. Grusom sak, og jeg skjønner at foreldrene tenker dette må ha hendt hos dagmamma siden hun virket frisk før hun kom dit. Skjønner også de har behov for avslutning og at noen tar straffen.. Men nå er det 7 nye sakkyndige som konkluderer med at det er sannsynlig at skaden har skjedd flere dager i forveien, siden blodverdiene var så høye at det må ha tatt tid å nå det nivået. Obduksjonen rett etterpå viste heller ingen brudd i nakken, men en ny obduksjon dager senere viser tegn til brudd. En sakkyndig uttaler at et brudd kan ha oppstått ved behandling av barnet etter døden. det sies også her at barnet kan ha falt og foreldrene ikke merket noe spesielt, før hun plutselig ble så dårlig og døde. Finnes mange eks på det i litteraturen, i følge legen som uttaler seg. Tenk om det er tilfellet at dagmammaen er uskyldig? Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve med en slik mistanke i alle de årene om jeg visste jeg ikke hadde skadet barnet 😕 Anonymkode: 223c2...d23 5
Iia Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 På 26.2.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev: Tja, så antar du at dagmammen i denne saken er skyldig, noe ingen har klart å bevise. Jeg har gjennom jobb vært på flere kurs i å oppdage barnemishandling, der det fortelles historier om hva barn har vært utsatt for, og bilder av skadene de har hatt. Dessverre er få i stand til å tro at foreldre kan gjøre slike handlinger mot sitt eget barn, mye letter å skylde det på andre. På disse kursene har vi også fått historier om barn som er mishandlet på det groveste av foreldrene, der det kun er tilfeldigheter som gjør at det tilslutt blir oppdaget. Da har barnet levd med bruddskader, blødninger og hjerneskade i lange tider, noen dør av skadene. Media er verdensmestre i å hause opp kun en side av saken, alle sakspapirene i denne saken har ingen av oss sett, men det er nok en grunn til at dagmammaen ikke er dømt. Anonymkode: de45b...296 Dagmammen er dømt. Hun skal inn til soning nå.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 7 minutter siden, Iia skrev: Dagmammen er dømt. Hun skal inn til soning nå. Ja, etter planen skal hun visst inn nå. Men forsvarerne vil ha saken gjenopptatt og har derfor bedt om soningsutsettelse, ser det ut til.. Utrolig vanskelig sak når de sakkyndiges rapporter går begge veier, da.. den første mener det kan ha skjedd den dagen, de andre mener det er nærmest umulig? Stakkars mennesker sier jeg, på begge sider.. Anonymkode: 223c2...d23 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 Jeg tror ikke dagmammaen er skyldig. Ikke foreldrene heller. Jeg tror at barnet har pådratt seg en skade enten før eller etter at hun kom til dagmamma, og at ingen har greid å fange opp hva som hendte. Sånt kan skje. At en den dama der skal ha mistet besinnelsen og ristet jenta til døde 2 timer etter at hun hadde møtt henne, på første dag som dagmamma for henne tror jeg ikke noe på. Baserer meg på det jeg har lest om saken etter at den kom opp igjen, intervju med dagmammaen også. Anonymkode: 6336e...3de 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå