Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ord fra Herren vår Gud til alle dere spåkoner her på KG!

«Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter disse folks motbydelige skikker. Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden. Heller ikke noen som gir seg av med spådomskunster, eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann. Heller ikke noen heksemester, ingen som spør en dødningemaner, ingen spåmann, ingen som gjør spørsmål til de døde. For hver den som gjør slikt, er vemmelig for Herren. Og for disse vemmelige tings skyld er det Herren din Gud driver dem bort for deg.»
‭‭5 Mosebok‬ ‭18:9-12‬ ‭

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hekser finnes ikke. Foreslår at du leser om trolldomsprosessene og om Heksehammeren. 45 000 ble drept fordi noen påstod at de var hekser. Hekseprosessene er en skam i vår historie. 

Anonymkode: cbe74...1a7

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hekser finnes ikke. Foreslår at du leser om trolldomsprosessene og om Heksehammeren. 200 000 ble drept fordi noen påstod at de var hekser. Hekseprosessene er en skam i vår historie. 

Fikset

Anonymkode: 3d492...565

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
3 timer siden, Gjøksuppe skrev:

«Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter disse folks motbydelige skikker. Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden. Heller ikke noen som gir seg av med spådomskunster, eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann. Heller ikke noen heksemester, ingen som spør en dødningemaner, ingen spåmann, ingen som gjør spørsmål til de døde. For hver den som gjør slikt, er vemmelig for Herren. Og for disse vemmelige tings skyld er det Herren din Gud driver dem bort for deg.»

Er du i stand til å argumentere med egne tanker ?. Eller er det slik at du ikke kan tenke selv og må ha en bok som ble skrevet for over 2000 år siden til å i mangel av et bedre ord tenke for deg ?

Skrevet
41 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Er du i stand til å argumentere med egne tanker ?. Eller er det slik at du ikke kan tenke selv og må ha en bok som ble skrevet for over 2000 år siden til å i mangel av et bedre ord tenke for deg ?

Jeg formidler bare Guds skrevne Ord, hva jeg selv måtte komme opp med av meg selv endrer ikke Herrens Ord.

«Gud er ikke et menneske så han skulle lyve, heller ikke et menneskebarn så han skulle angre. Skulle han si noe og ikke gjøre det? Skulle han tale og ikke sette det i verk?»
‭‭4 Mosebok‬ ‭23:19‬ ‭

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Jeg formidler bare Guds skrevne Ord, hva jeg selv måtte komme opp med av meg selv endrer ikke Herrens Ord.

«Gud er ikke et menneske så han skulle lyve, heller ikke et menneskebarn så han skulle angre. Skulle han si noe og ikke gjøre det? Skulle han tale og ikke sette det i verk?»
‭‭4 Mosebok‬ ‭23:19‬ ‭

Har denne guden din skrevet noe som helst, eller er det flere ulike menn som har skrevet det som står i Bibelen?

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hekseprosessene er en skam i vår historie. 

Det kan jeg si meg enig i, at hvordan en holdt på her i Europa for noen hundre år siden ikke er mye å skryte av, verken med hekseprosessene eller jødeforfølgelse.

Skrevet
3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Det kan jeg si meg enig i, at hvordan en holdt på her i Europa for noen hundre år siden ikke er mye å skryte av, verken med hekseprosessene eller jødeforfølgelse.

Det vitner ikke ditt første innlegg om. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har denne guden din skrevet noe som helst, eller er det flere ulike menn som har skrevet det som står i Bibelen?

Hele Bibelen er innåndet av Gud, men den er ført i penn av mennesker med de ord og utrykk mennesker kjenner. Den er så  bevart av Gud, så vi skal kunne kjenne Herrens vilje. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vitner ikke ditt første innlegg om. 

At slike hekserier er vemmelig, og at homoseksualitet er avskyelig for Gud er det ingen tvil om, men det er ikke vi som skal dele ut Herrens vrede. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Hele Bibelen er innåndet av Gud, men den er ført i penn av mennesker med de ord og utrykk mennesker kjenner. Den er så  bevart av Gud, så vi skal kunne kjenne Herrens vilje. 

Påstår de samme mennene. Med andre ord, du velger å tro det noen menn har skrevet ned i en bok. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden. 

Men å la sin sønn dø på et kors er derimot helt greit.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Men å la sin sønn dø på et kors er derimot helt greit.

Du kan da umulig sammenligne Jesu offer på korset, så vi alle kan få våre synder tilgitt med noen som praktiserer heksekunst? 

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
4 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Så flott å komme til noens land og fordømme dems tro og skikker. Urbefolkningen og indianerne ble vel lykkelige når noen tosker med en bok under armen kom å sa at alt de trodde på er vås. Jeg ville stemt på indianerene fremfor dere kristne. Så mange dumme påstander og leveregler samlet i en bok. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Du kan da umulig sammenligne Jesu offer på korset, så vi alle kan få våre synder tilgitt med noen som praktiserer heksekunst? 

Fullt mulig. Og heksekunst er ikke så dumt. Det meste av dagens medisin er bygget på urter og avkok som ble laget av kvinner som kristne stemplet som hekser og brente på bålet. Kanskje burde du ikke ha krav på medisin når du blir syk? Eller stoler du på at den hellige ånd gjør deg frisk?

Skrevet
4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Så flott å komme til noens land og fordømme dems tro og skikker. Urbefolkningen og indianerne ble vel lykkelige når noen tosker med en bok under armen kom å sa at alt de trodde på er vås. Jeg ville stemt på indianerene fremfor dere kristne. Så mange dumme påstander og leveregler samlet i en bok. 

«Å gå inn i landet» omhandler Israel som nasjon, poenget her er hva som er vemmelig for Herren, ikke hva noen måtte forvrenge verset til å rettferdiggjøre (undertrykkelse og fortrengning av urbefolkninger).

Gjest making.a.mess
Skrevet
20 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg kan skrive en ny bibel til dere. Hvem kan benekte at den er innåndet av gud? 

Skrevet
1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Jesus høres ut som en super fyr han, men han ville definitivt ha blitt anklaget for hekseri hvis han ble født på et annet tidspunkt. Liberal healer som han var.

Og Moses? Kontrollerte havet og hadde samtaler med busker og trær. Hekseri.

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Fullt mulig. Og heksekunst er ikke så dumt. Det meste av dagens medisin er bygget på urter og avkok som ble laget av kvinner som kristne stemplet som hekser og brente på bålet. Kanskje burde du ikke ha krav på medisin når du blir syk? Eller stoler du på at den hellige ånd gjør deg frisk?

Om du finner fremstilling av medisin som vemmelig for Gud i verset over ser du noe jeg ikke ser.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg kan skrive en ny bibel til dere. Hvem kan benekte at den er innåndet av gud? 

Mange har prøvd, ingen har lykkes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...