AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Årsaker: - mobbing som ikke slutter selv etter flere møter - føler meg utrygg på de ansatte - de ser på tv hver dag i bhg - ekstremt dårlig oppfølging fra de ansatte, lar barn plage hverandre og følger ikke med i det hele tatt Og endel småtteri jeg ikke gidder å nevne. Dessuten er jeg hjemme dagtid det neste året så har mulighet til å ha barna hjemme hos meg. Mer tid med dem. Vi hadde også sluppet å betale barnehageregningen som er ganske høy (2 barn + kost). Jeg føler jeg betaler for noe jeg ikke liker. De er to og vi kan sosialisere på andre måter, er også åpen barnehage og de har søskenbarn på samme alder. Men er det noen konsekvenser ved å ta barna ut av barnehagen? Kan jeg bare si til bhg at barna mine skal bytte barnehage og så ferdig med den saken? Håper på hyggelige svar gjerne deling av erfaringer. Anonymkode: 7f4a9...295 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Hvorfor disse smilefjesene? De årsakene du ramser opp er alt annet enn hyggelige, de er jo triste. Selvfølgelig kan barna bare slutte i barnehagen, hvilke konsekvenser er det du tenker på? Men alle de årsakene vil jo ganske sikkert være mye bedre i en annen barnehage, de fleste barn trives meget godt i barnehagen (du skriver egentlig ikke noe om hvordan barna trives). Så er det det må å ha dem hjemme. Det har jo store konsekvenser i hverdagen for deg (og dem), men hvis du mener det er positivt, så kan dere jo gjøre det. Hva med å prøve et halvt år? Eventuelt søke halvdagsplass et annet sted dere ønsker, så kan de begynne der etter hvert hvis dere får plass? Rent formelt sier dere bare opp plassen skriftlig, det er vel tre måneders oppsigelse de fleste steder tror jeg? Anonymkode: 73f20...9e0 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor disse smilefjesene? De årsakene du ramser opp er alt annet enn hyggelige, de er jo triste. Selvfølgelig kan barna bare slutte i barnehagen, hvilke konsekvenser er det du tenker på? Men alle de årsakene vil jo ganske sikkert være mye bedre i en annen barnehage, de fleste barn trives meget godt i barnehagen (du skriver egentlig ikke noe om hvordan barna trives). Så er det det må å ha dem hjemme. Det har jo store konsekvenser i hverdagen for deg (og dem), men hvis du mener det er positivt, så kan dere jo gjøre det. Hva med å prøve et halvt år? Eventuelt søke halvdagsplass et annet sted dere ønsker, så kan de begynne der etter hvert hvis dere får plass? Rent formelt sier dere bare opp plassen skriftlig, det er vel tre måneders oppsigelse de fleste steder tror jeg? Anonymkode: 73f20...9e0 Disse smilefjesene? Hvilke sikter du til, egentlig?... Jeg tenker på om barnehagen melder til banevernet f.eks. Litt søkt, men.. Det er én mnd oppsigelse her. Anonymkode: 7f4a9...295 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Hvor gamle er barna? Jeg tenker at det er opp til foreldrene, og man må ikke ha barn i bhg, Men kan være lurt førskoleåret. Der vil de jo og muligens møte fremtidige klassevenner. Dere blir nok ikke meldt til barnevernet kun pga dere ikke vil ha de i bhg.. Anonymkode: f0419...343 4
minister-mio Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Dette er jo gode grunner til å ikke bruke den barnehagen, men det syntes jeg du skal være ærlig om. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 Det høres ut som du gjerne kan ta dem ut ja. Jeg og mange av mine venninner er hjemme med barn i bhg-alder, og det er en gave å få tilbringe så masse tid med det kjæreste vi har! Jeg har en på 5 og en på 3,5, og vi storkoser oss hjemme! 😍 Legger opp dagene med utelek og aktiviteter, som besøk på bibliotek, museer og skogsturer, besøk hos venner med barn og kreative sysler som tegning, bygge Lego, plastilina, bygge hus av esker og dekorere rommene osv. Vi leser og synger masse, de er med meg på matlaging, husarbeid og hagearbeid. Vi har også avtaler med foreldrene til venner av barna som går i bhg, og ha faste dager i uka der vi henter hjem 1-2 venner fra bhg som tilbringer dagen hos oss og hentes på kvelden av foreldrene. Dette er veldig kjekt for ungenes sosialisering, men også for meg hvis jeg skal gjøre ting som går fortere uten unger, som å vaske badet. Vi lærer masse, kjører unschooling der ungene styrer læringen. Femåringen elsker Lego og dinosaurer, og bygger avanserte maskiner, og vi ser gjerne videoer på YouTube om hvordan bygge f.eks racerbil som kjører med strikkmotor, og så bygger han den etterpå. Han har også lært å lese, og sluker bøker om dinosaurer som vi låner på biblioteket. Treåringen er supergira på kroppen og insekter, så vi ser "den magiske kroppen" på NRK, og leser bøker om anatomi, tegner og modererer hjerter og tarmer (haha!), og finner innsekter ute som vi sjekker opp i et oppslagsverk. Er masse å fylle dagene med, og jeg elsker å være sammen med dem. :D Anbefaler det 100%!! :D Ingen er bedre til å ta seg av barna enn deres engasjerte foreldre! 😍 Anonymkode: 9be66...f89 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Årsaker: - mobbing som ikke slutter selv etter flere møter - føler meg utrygg på de ansatte - de ser på tv hver dag i bhg - ekstremt dårlig oppfølging fra de ansatte, lar barn plage hverandre og følger ikke med i det hele tatt Og endel småtteri jeg ikke gidder å nevne. Dessuten er jeg hjemme dagtid det neste året så har mulighet til å ha barna hjemme hos meg. Mer tid med dem. Vi hadde også sluppet å betale barnehageregningen som er ganske høy (2 barn + kost). Jeg føler jeg betaler for noe jeg ikke liker. De er to og vi kan sosialisere på andre måter, er også åpen barnehage og de har søskenbarn på samme alder. Men er det noen konsekvenser ved å ta barna ut av barnehagen? Kan jeg bare si til bhg at barna mine skal bytte barnehage og så ferdig med den saken? Håper på hyggelige svar gjerne deling av erfaringer. Anonymkode: 7f4a9...295 Håper barnevernet kommer inn i denne saken. Du fremstår med liten forståelse for bhg og kan umulig ha oversikt over hva som sjer i bhg fra morgen til kveld. Å lyve og si at barna skal bytte barnehage blir oppdaget, lett. Du kan si opp plassen din og ferdig med den uten noen begrunnelse. Men hva gjør du da når barna må i bhg igjen? Anonymkode: ebc02...f4f 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper barnevernet kommer inn i denne saken. Du fremstår med liten forståelse for bhg og kan umulig ha oversikt over hva som sjer i bhg fra morgen til kveld. Å lyve og si at barna skal bytte barnehage blir oppdaget, lett. Du kan si opp plassen din og ferdig med den uten noen begrunnelse. Men hva gjør du da når barna må i bhg igjen? Anonymkode: ebc02...f4f sender dem i en annen barnehage, såklart. Jeg vet godt hva de gjør for jeg leverer sent og hentet tidlig, og eldste er snart 5 så forteller hvis det er noe spesielt. Anonymkode: 7f4a9...295 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som du gjerne kan ta dem ut ja. Jeg og mange av mine venninner er hjemme med barn i bhg-alder, og det er en gave å få tilbringe så masse tid med det kjæreste vi har! Jeg har en på 5 og en på 3,5, og vi storkoser oss hjemme! 😍 Legger opp dagene med utelek og aktiviteter, som besøk på bibliotek, museer og skogsturer, besøk hos venner med barn og kreative sysler som tegning, bygge Lego, plastilina, bygge hus av esker og dekorere rommene osv. Vi leser og synger masse, de er med meg på matlaging, husarbeid og hagearbeid. Vi har også avtaler med foreldrene til venner av barna som går i bhg, og ha faste dager i uka der vi henter hjem 1-2 venner fra bhg som tilbringer dagen hos oss og hentes på kvelden av foreldrene. Dette er veldig kjekt for ungenes sosialisering, men også for meg hvis jeg skal gjøre ting som går fortere uten unger, som å vaske badet. Vi lærer masse, kjører unschooling der ungene styrer læringen. Femåringen elsker Lego og dinosaurer, og bygger avanserte maskiner, og vi ser gjerne videoer på YouTube om hvordan bygge f.eks racerbil som kjører med strikkmotor, og så bygger han den etterpå. Han har også lært å lese, og sluker bøker om dinosaurer som vi låner på biblioteket. Treåringen er supergira på kroppen og insekter, så vi ser "den magiske kroppen" på NRK, og leser bøker om anatomi, tegner og modererer hjerter og tarmer (haha!), og finner innsekter ute som vi sjekker opp i et oppslagsverk. Er masse å fylle dagene med, og jeg elsker å være sammen med dem. :D Anbefaler det 100%!! :D Ingen er bedre til å ta seg av barna enn deres engasjerte foreldre! 😍 Anonymkode: 9be66...f89 takk for erfaring Anonymkode: 7f4a9...295
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, minister-mio skrev: Dette er jo gode grunner til å ikke bruke den barnehagen, men det syntes jeg du skal være ærlig om. Orker ikke å lage noe bråk, vil bare la plassen avgå med stillhet. Anonymkode: 7f4a9...295
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Skrevet 26. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse smilefjesene? Hvilke sikter du til, egentlig?... Jeg tenker på om barnehagen melder til banevernet f.eks. Litt søkt, men.. Det er én mnd oppsigelse her. Anonymkode: 7f4a9...295 Nei, du får ingen sanksjoner fra myndighetene om barna ikke går i barnehage, herregud hvor har du fått den ideen? Barnehage er valgfritt i Norge. (Som i alle andre land i verden jeg kommer på.) Ignorer personen som blir irritert over at du bruker smilefjes på litt merkelige steder Anonymkode: 63a78...b0e 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #12 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper barnevernet kommer inn i denne saken. Du fremstår med liten forståelse for bhg og kan umulig ha oversikt over hva som sjer i bhg fra morgen til kveld. Å lyve og si at barna skal bytte barnehage blir oppdaget, lett. Du kan si opp plassen din og ferdig med den uten noen begrunnelse. Men hva gjør du da når barna må i bhg igjen? Anonymkode: ebc02...f4f Herregud hva feiler det deg?? Man kan søke en annen barnehage når den tid kommer. En voksen som er en god omsorgsperson er da mye mer kapabel til å ta seg av to barn enn en dårlig barnehage!! I en bhg er voksentettheten MAX 1 på 6 barn, stort sett langt mindre siden noen må dekke bord, noen har pause, noen er på møte osv. Det krever svært lite for oppegående og engasjerte foreldre å erstatte det pedagogiske opplegget i barnehagen, og omsorgen er åpenbart bedre. Jeg er enig at bhg kan være fint for ressurssvake foreldre uten nettverk eller med alvorlige kroniske sykdommer, men for de fleste er det supert for barn og foreldre å være masse sammen. Barnevernet har viktigere ting å ta seg av. Anonymkode: 9be66...f89 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #13 Skrevet 26. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Jeg tenker at det er opp til foreldrene, og man må ikke ha barn i bhg, Men kan være lurt førskoleåret. Der vil de jo og muligens møte fremtidige klassevenner. Dere blir nok ikke meldt til barnevernet kun pga dere ikke vil ha de i bhg.. Anonymkode: f0419...343 2 år og 4 år, snart 5. Men vi skal kanskje flytte snart, det er dog usikkert, og da blir det bytte uansett så er mye å vurdere. Det er ikke noe godt miljø her, ellers, heller. Men det å ta dem ut har jeg tenkt på mer og mer i det siste. Det er ikke alltid de vil i barnehagen og på minste avdelingen har jeg måtte løpe til unnsetning flere ganger for de ansatte passer ikke på og 1-åringer har balansert oppå høye bord og holdt på å falle ned imens én ansatt (på 15 barn) sitter inne på et annet rom med andre barn. Så jeg føler meg ikke helt trygg på dem. Men på den store avdelingen er det mye verre, det er også gjennomtrekk av ansatte og har vært byttet pedagogisk leder på begge avdelingene samt mange andre ansatte også. Og etter at det skjedde virker det som at det bare gikk nedover med dem, nå virker det som de har gitt opp litt og plasserer ungene foran tv-en eller tvinger dem til å ligge rolig på en matte på gulvet istedet for å leke! Jeg har hentet til litt merkelige/uvanlige tidspunkter fordi jeg er hjemme og har sett mye rart altså Anonymkode: 7f4a9...295 1
Arkana Skrevet 26. februar 2018 #14 Skrevet 26. februar 2018 Du søker om bytting til annen barnehage, da er dere prioritert. Du trenger ikke si noe om hvorfor til den gamle barnehagen, men personlig ville jeg ikke holdt tilbake årsaken hvis det du forteller om stemmer. Det er ingen konsekvenser ved å ta barna ut av barnehagen annet enn at dere må betale for plassen ut oppsigelsestiden. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #15 Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper barnevernet kommer inn i denne saken. Du fremstår med liten forståelse for bhg og kan umulig ha oversikt over hva som sjer i bhg fra morgen til kveld. Å lyve og si at barna skal bytte barnehage blir oppdaget, lett. Du kan si opp plassen din og ferdig med den uten noen begrunnelse. Men hva gjør du da når barna må i bhg igjen? Anonymkode: ebc02...f4f Nei, nå må du gi deg! Anonymkode: 64d44...c3b 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #16 Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Årsaker: - mobbing som ikke slutter selv etter flere møter - føler meg utrygg på de ansatte - de ser på tv hver dag i bhg - ekstremt dårlig oppfølging fra de ansatte, lar barn plage hverandre og følger ikke med i det hele tatt Og endel småtteri jeg ikke gidder å nevne. Dessuten er jeg hjemme dagtid det neste året så har mulighet til å ha barna hjemme hos meg. Mer tid med dem. Vi hadde også sluppet å betale barnehageregningen som er ganske høy (2 barn + kost). Jeg føler jeg betaler for noe jeg ikke liker. De er to og vi kan sosialisere på andre måter, er også åpen barnehage og de har søskenbarn på samme alder. Men er det noen konsekvenser ved å ta barna ut av barnehagen? Kan jeg bare si til bhg at barna mine skal bytte barnehage og så ferdig med den saken? Håper på hyggelige svar gjerne deling av erfaringer. Anonymkode: 7f4a9...295 Hold dem hjemme og bytt barnehage. Etterpå kan du sende et brev til bhg der du nevner alle de tingene du reagerer på. Lykke til! Anonymkode: 64d44...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #17 Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som du gjerne kan ta dem ut ja. Jeg og mange av mine venninner er hjemme med barn i bhg-alder, og det er en gave å få tilbringe så masse tid med det kjæreste vi har! Jeg har en på 5 og en på 3,5, og vi storkoser oss hjemme! 😍 Legger opp dagene med utelek og aktiviteter, som besøk på bibliotek, museer og skogsturer, besøk hos venner med barn og kreative sysler som tegning, bygge Lego, plastilina, bygge hus av esker og dekorere rommene osv. Vi leser og synger masse, de er med meg på matlaging, husarbeid og hagearbeid. Vi har også avtaler med foreldrene til venner av barna som går i bhg, og ha faste dager i uka der vi henter hjem 1-2 venner fra bhg som tilbringer dagen hos oss og hentes på kvelden av foreldrene. Dette er veldig kjekt for ungenes sosialisering, men også for meg hvis jeg skal gjøre ting som går fortere uten unger, som å vaske badet. Vi lærer masse, kjører unschooling der ungene styrer læringen. Femåringen elsker Lego og dinosaurer, og bygger avanserte maskiner, og vi ser gjerne videoer på YouTube om hvordan bygge f.eks racerbil som kjører med strikkmotor, og så bygger han den etterpå. Han har også lært å lese, og sluker bøker om dinosaurer som vi låner på biblioteket. Treåringen er supergira på kroppen og insekter, så vi ser "den magiske kroppen" på NRK, og leser bøker om anatomi, tegner og modererer hjerter og tarmer (haha!), og finner innsekter ute som vi sjekker opp i et oppslagsverk. Er masse å fylle dagene med, og jeg elsker å være sammen med dem. :D Anbefaler det 100%!! :D Ingen er bedre til å ta seg av barna enn deres engasjerte foreldre! 😍 Anonymkode: 9be66...f89 Så bra at mannen din tjener nok til å sette av penger til pensjon til deg! Husk å få det på konto så han ikke "eier" midlene i tilfelle brudd. Anonymkode: 827a8...e66 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #18 Skrevet 26. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at mannen din tjener nok til å sette av penger til pensjon til deg! Husk å få det på konto så han ikke "eier" midlene i tilfelle brudd. Anonymkode: 827a8...e66 Er det virkelig nødvendig å komme med så sure kommentarer? Anonymkode: 64d44...c3b 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #19 Skrevet 26. februar 2018 Hvis du har mulighet og overskudd til å være hjemme med dem så ikke nøl Ta dem ut. Uansett ville jeg byttet bhg. Fant ut at vær bhg ikke var noe særlig og tok min ut av den og i en annen. Hadde jeg hatt mulighet så ville jeg vært hjemme med barnet mitt. <3 Anonymkode: ce270...b25 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #20 Skrevet 26. februar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig nødvendig å komme med så sure kommentarer? Anonymkode: 64d44...c3b Sur??? Anonymkode: 827a8...e66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå