Gå til innhold

6 mnd gml valp bjeffer på alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

vi har en 6 mnd gammel mellompuddelvalp som er så ekstremt bjeffete når vi går tur at jeg blir sprø. Han var ikke sånn for noen mnd siden, men plutselig en dag var han sånn. Han kan stå ved vindu å bjeffe på ingenting. Ut i luften liksom. Samme når vi går tur. Ut i luften. På lyktestolper, på griller som står ute hos noen. Alt, liksom. Men spesielt på mennesker å dyr da. Da går han bananas. Og å få oppmerksomheten hans med godbiter bare funker ikke.. han klarer ikke å foKusere og blir helt sprø. Er dette bare den spøkelsesperioden man hører om? Han har blitt godt sosialisert fra vi fikk ham. Med både mennesker og dyr. Dette kom liksom helt plutselig, over natten. Har snakket med ei jeg kjenner som har valp fra samme kullet og den er visst også veldig bjeffete akkuratt nå. Så håper det er en aldersgreie.. måtte bytte fra halsbånd til sele for han tar helt av på tur. Drar og drar. Vi trener på dette men han er typisk valp, og ikke fokusert i det hele tatt😂 bare lurer på om noen har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville trent mye kontakttrening og kindereggmetoden både inne og ute for å jobbe med å roe ned stressnivået ute på tur, få kontakt med hunden og endre hundens assosiasjoner til ting fra "det må bjeffes på" til "godbit hos mor/far!". For at godbiter skal fungere så må avstanden til det hunden reagerer på være stor nok og man må jobbe med hundens stressnivå.

Dette er ting som blir svært vanskelig å jobbe med basert på innlegg på internett, så jeg vil anbefale deg et bra kurs eller en privattime hos noen instruktører som trener med disse tingene som verktøy.

Skrevet
1 time siden, Tabris skrev:

Jeg ville trent mye kontakttrening og kindereggmetoden både inne og ute for å jobbe med å roe ned stressnivået ute på tur, få kontakt med hunden og endre hundens assosiasjoner til ting fra "det må bjeffes på" til "godbit hos mor/far!". For at godbiter skal fungere så må avstanden til det hunden reagerer på være stor nok og man må jobbe med hundens stressnivå.

Dette er ting som blir svært vanskelig å jobbe med basert på innlegg på internett, så jeg vil anbefale deg et bra kurs eller en privattime hos noen instruktører som trener med disse tingene som verktøy.

Tusen takk for svaret ditt!

googlet og fant andre tråder fra KG der jeg så at du svarte så bra på hundespørsmål, så håpte at du skulle svare meg :) tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...