Gå til innhold

Bompenger/ bompengeringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal vi få 3 nye bompengeringer med 38 bomstasjoner i Stavanger med rushtidsavgift.Det blir mildt sagt svindyrt for oss som kjører bensin / diesel biler, da vi må ta regningen alene, da el og hydrogen biler tydeligvis ikke gjør slitasje på veiene og slipper unna betaling. Fint med intensiver ja, men jeg har ikke råd til å kjøpe meg el-bil, så ja, nok et eksempel på at det er dyrt å være fattig.

Det er en veldig usosial avgift, da mange vil avstå fra familie/venne besøk ofte om de bor så man må igjennom bomring, tipper også handelsnæringen kommer til å lide for dette, da de vil få mindre handel spesielt i bysentrumet.

Jeg fatter ikke hva politikerne tenker på/med, dette vil bli en kostnad på 22 880 i rushtid /   18 304 kr tidspunkt uten rushtid for 1 bil under 3500 tonn frem og tilbake fra jobb i 1 år  Så skal folk levere i barnehage, levere på fotball-trening og selv på treningstudio, besøke venner/familie/kino etc kommer da i tillegg. 

I Europa har de stort sett at man betaler på motorveien, men velger man å kjøre riksveien, så er den gratis. Man har et valg. Hvorfor klarer man ikke det her i Norge? Her blir vi tvunget til å betale 20 000 + - i året. De skal tilogmed stenge noen veier, så all trafikk skal sluses gjennom bomstasjonene. Det er så på styr som det kan bli. 

Anonymkode: a9c49...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal vi få 3 nye bompengeringer med 38 bomstasjoner i Stavanger med rushtidsavgift.Det blir mildt sagt svindyrt for oss som kjører bensin / diesel biler, da vi må ta regningen alene, da el og hydrogen biler tydeligvis ikke gjør slitasje på veiene og slipper unna betaling. Fint med intensiver ja, men jeg har ikke råd til å kjøpe meg el-bil, så ja, nok et eksempel på at det er dyrt å være fattig.

Det er en veldig usosial avgift, da mange vil avstå fra familie/venne besøk ofte om de bor så man må igjennom bomring, tipper også handelsnæringen kommer til å lide for dette, da de vil få mindre handel spesielt i bysentrumet.

Jeg fatter ikke hva politikerne tenker på/med, dette vil bli en kostnad på 22 880 i rushtid /   18 304 kr tidspunkt uten rushtid for 1 bil under 3500 tonn frem og tilbake fra jobb i 1 år  Så skal folk levere i barnehage, levere på fotball-trening og selv på treningstudio, besøke venner/familie/kino etc kommer da i tillegg. 

I Europa har de stort sett at man betaler på motorveien, men velger man å kjøre riksveien, så er den gratis. Man har et valg. Hvorfor klarer man ikke det her i Norge? Her blir vi tvunget til å betale 20 000 + - i året. De skal tilogmed stenge noen veier, så all trafikk skal sluses gjennom bomstasjonene. Det er så på styr som det kan bli. 

Anonymkode: a9c49...3f7

Hva sutrer du etter? 

Bomringer er det rundt alle de store byene. Omtrent alle må betale.

Elbilene skal og begynne å betale for seg om litt. Hydrogenbiler har jo omtrent ingen. Hvordan politikerne bestemmer i de ulike landene kan ikke sammenlignes. Husk bare på ved neste valg at FRP sitt løfte om å fjerne alle bompenger bare var en bløff. Akkurat som at Mulla Krekar skulle utvises straks FRP kom i regjering. (Ikke alle glemmer  like raskt som Siv Jensen gjør). 

Anonymkode: a78aa...758

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, TS, det er skikkelig surt. Spesielt når folk skal tvinges gjennom den. Bor innover Dale, så kommer ikke utenom den nye bomringen, spesielt ikke om de skal stenge Skippergata for biltrafikk. Jeg lurer også på hvordan andre land finansierer sine veier (Danmark, Tyskland). Har ikke fått en eneste bompengeregning fra disse landene når jeg har kjørt på tur. Ikke Sverige heller faktisk.

Anonymkode: ea236...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...