AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Blitt kalt inn på drøftelsesmøte , mottok innkallingen før jeg ble sykemeldt, må jeg møte ? Noen med erfaringer rundt dette ? Anonymkode: 6d84a...bd4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Jeg ville absolutt møtt. Ta evnt en med deg eller ta opp samtalen på telefon. Regner med du har lest deg opp på hva drøftelsesmøte er for noe? Du skriver også at du er sykemeldt, om dette er i forbindelse med jobben, er det en jobb du ønsker å gå tilbake til? Anonymkode: de1da...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Når møtet er et "drøftelsesmøte" så bør man ta med seg representasjon. Enten fagforening, tillitsvalg, jurist eller tilsvarende, for det er ofte det møtet arbeidsgiver bruker før de går til oppsigelse. Anonymkode: 4c34e...f84 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Jeg har vært på drøftelsesmøte ifbm nedbemanning. Var også sykemeldt. I mitt tilfelle var drøftelsesmøtet kun en formalitet, de hadde allerede bestemt seg for at jeg var en av de som måtte gå, og de la frem (dårlig og lite dokumentert) argumentasjon om hvorfor. Jeg hadde med meg representant fra fagforening + at jeg hadde forberedt meg grundig på argumenter til hvorfor jeg ikke kunne bli oppsagt (blant annet sykemelding, helsesituasjon og resultater). Senere i prosessen involverte jeg også advokat Resultatet ble at jeg fikk forhandlet frem en sluttavtale, men jeg mistet jobben. På bakgrunn av min erfaring vil jeg derfor på det sterkeste oppfordre deg til å stille på møtet og være godt informert om dine rettigheter på forhånd. Hvis arbeidsgiver nedbemanner pga dårlig økonomisk situasjon i firmaet så står de veldig fritt til å velge hvem som må gå - og de har dessverre også lov til å si opp sykemeldte (som vanligvis har stillingsvern). Hvis de nedbemanner eller vil si deg opp av andre grunner skal dette være tatt opp med deg på forhånd i medarbeidersamtaler og ved skriftlig advarsler på forhånd. Hvis du ikke allerede vet grunnlaget for drøftelsesmøtet så be arbeidsgiver om å redegjøre for dette på forhånd og kontakt fagforening/advokat sånn at du vet rettighetene dine. Anonymkode: d5243...97d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Ser ut som dette skjer meg nå også. Her vil arbeidsgiver at jeg selv uttaler at jeg er sykemeldt (overarbeidet) fordi jeg ikke takler jobben. De driter helt i at jeg har jobbet langt over grensene for hva som er lovlig ift overtid. Anonymkode: a3d1d...c01
Nyttig Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som dette skjer meg nå også. Her vil arbeidsgiver at jeg selv uttaler at jeg er sykemeldt (overarbeidet) fordi jeg ikke takler jobben. De driter helt i at jeg har jobbet langt over grensene for hva som er lovlig ift overtid. Anonymkode: a3d1d...c01 Slik er arbeidslivet. Når alt kommer til alt så er du ikke verdt en dritt. Alt handler om penger vet du. Derfor bør man jobbe minst mulig i livet, bruk heller tiden på ting du har lyst til. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 10 timer siden, Nyttig skrev: Slik er arbeidslivet. Når alt kommer til alt så er du ikke verdt en dritt. Alt handler om penger vet du. Derfor bør man jobbe minst mulig i livet, bruk heller tiden på ting du har lyst til. Det har du desverre rett i. Folk er dritt. Anonymkode: a3d1d...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå